Announcement

Collapse
No announcement yet.

DJI Inspire Ipad eller?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • DJI Inspire Ipad eller?

    Hva er beste og billigste tab/bettbrett til Inspire1? Ipad mini, Ipad air, Samsung Galaxy Tab pro? Har prøvd med Galaxy tab3 lite men den klarte ikke å følge med. Bilde bare hakket.
    Alt kommer ned....

  • #2
    Orka ikke flere ipad så gikk for Nvidia Shield, funker utmerket og super smooth
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #3
      vi bruker iPad Air, funker helt fint. Vi har en for pilot og en for fotograf.



      Comment


      • #4
        Originally posted by Rossi View Post
        Hva er beste og billigste tab/bettbrett til Inspire1? Ipad mini, Ipad air, Samsung Galaxy Tab pro? Har prøvd med Galaxy tab3 lite men den klarte ikke å følge med. Bilde bare hakket.
        Stilte selv samme spørsmål når jeg kjøpte. Det var iPad Air 2 og nVidia Shield som skillte seg ut, men det ble iPad Air 2 på meg, da det var veldig mange som hadde det og var veldig fornøyd, sammen med Inspire 1.

        Et par quotes fra Inspire forumet:

        Hvor jeg spurte hva folk syntes var best av iPad Air 2, Samsung Tab S og nVidia Shield.

        Personally, I love everything Android. But, I went with the Air 2 and I have almost 0 latency even when I'm screen recording with Shou.
        Initially when I was exactly in the same position as you're in now, I jumped on Dji's 24/7 tech support and asked them what they recommend to use. Every operator I spoke to over the next few nights, seemed to favour the Air 2 over anything else that's on the "supported list" In the end I got the impression that if something were to go wrong that was tablet/phone related, Dji would most certainly attempt to play the card of the "supported list"
        Hopefully I'm wrong.

        The Air2 is far superior for perfomance during the flights. No lag, great video, excellent response. I bought the Shield for the second controller and to test it out, and I'm excessively disappointed. Even when just in my condo the video is laggy and chunky. I haven't even tried it out and about in the field yet.
        The only real benefit is that you can take the SD card, put it in the shield, and watch your video straight off...the iPad is not so accommodating unless you're still connected to the aircraft and use playback.

        I have the Tab S and would not recommend it. Although the screen is big and bright, there is a lot of latency issues unfortunately. I cut the foam off of the top of the clamp and am able to squeeze it in the clamp, but I would recommend the air also.
        my Shield is rock solid. I have no lag or choppyness. I tested lag when I first got it and I would say it just doesn't lag. I'll say it again, that I do think that we are all not flying the same machines. Some have problems that others don't have, and visa-versa. Honestly mine seems to only have the occasional gimbal jerk--that's it. Go Android, dude.
        .

        Nå skal jeg kun bruke min iPad til Inspire, ingenting annet. Er veldig fornøyd så langt.
        Ellers er det også Inspire Simulator i iOS appen, som gjør at du kan 'trene' der, men det kommer sikkert til Android også etterhvert.

        Edit: Til info så passet ikke min Samsung Galaxy Tab S 10.5" da den er for stor for festet på radioen, så den må være mindre enn det.
        Last edited by Merko; 20-03-15, 00:24.

        Comment


        • #5
          Har også lest at Ipad funker knall, er bare så drittlei det låste systemet... Liker Mac men alt mindre er Android 😊

          Så er vel bare smak og behag
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #6
            Originally posted by affa View Post
            Har også lest at Ipad funker knall, er bare så drittlei det låste systemet... Liker Mac men alt mindre er Android 😊

            Så er vel bare smak og behag
            Jepp ser den. Som telefon eller nettbrett til annet bruk, så foretrekker jeg absolutt android. Men i dette tilfellet skal den hovedsaklig kun brukes som skjerm\DJI Pilot appen, så er egentlig eneste grunnen.

            Men nå har jeg ikke selv testet nVidia Shield, så har ikke fått sammenlignet forskjellen.

            Er derimot én ulempe med iOS appen til DJI. Det er at den bruker Apple sine kartdata. Så her i sør så er det kun sort\hvit kart.

            Har gitt beskjed til DJI om de kan legge inn slik at man kan velge mellom Google og Apple, så får vi se. De skulle iallefall gi beskjed videre til de som utvikler appen.

            Comment


            • #7
              Da kommer jeg til å prøve Galaxy Tab Pro. Den dekker også mitt behov som nettbrett og jeg slipper en sær Icrap
              Elkjøp - teknologi for en bedre hverdag
              Alt kommer ned....

              Comment


              • #8
                Har du sjekket om det er noe lagging på den? Vurderte den men minnes det var noen som hadde litt trøbbel med div Samsung. Mener det var på Inspire Pilots forumet
                ____________________________
                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                Comment


                • #9
                  Om du skal gå Android, så er nok nVidia Shield et av de bedre valgene ja

                  Comment

                  Working...
                  X