Announcement

Collapse
No announcement yet.

Chase 360

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Chase 360

    Synes det er på høy tid at noen tar ansvar og lager en byggetråd for Chase 360 her. Siden det ikke var noen som gjorde det, så måtte jo jeg gjøre det da, så ett stykk Chase 360 kit flytta fra vestlandet til telemark på rekordtid (levert inn på posten onsdag, på postkontoret mitt i går!) etter en noget kronglete første transportetappe (skal ikke si noe mer, jeg, det er stygt å erte folk... Rasmus... hihihihi). Har nå gitt opp å få Gaui X2'en min til å fly sånn noenlunde i vind så da donerer den elektronikk.

    Oppsettet i denne blir standard 6s motor og 50A HW regulator, Gaui GS 092 og 095 servoer transplantert fra X2'en samt Spartan VX1e og vil bli flydd på 1300 6s pakker. Alt med unntak av servoer er levert av rcbatteri.no.

    Første steget er å bygge motorbukken. Det er litt mer knot med belter enn med en pinjong som går rett mot drev, men man slipper masse styr med å meshe riktig.


    Neste steg er å montere servoer til cyclic på øvre bearing block. Her må jeg tilpasse servohorn og sentere litt bedre samt sette på swash baller, men tar dette når alt er montert.



    Så bygges blokka for montering av hale. Alt av lager som følger med på denne føles forresten utrolig bra i forhold til f.eks. Align.


    Ramme monteres til understell så man har en plattform å bygge på.



    Motor, blokk til hale, nedre og øvre bearing block montert inn.



    Nesten ferdig. Fra jeg åpnet esken til jeg kom til dette skrittet var det gått ca 2 timer (!) Dette er et lettbygget heli! Litt forsmådd over at jeg må av med motor og rute kabler framover, mangler 5mm med kablene gående ut fra der den går nå. Kjipt, for det innebærer at jeg må av med belter osv også.


    Prøvemontert med canopy. Blir bra det her!
    Attached Files
    Last edited by bjornal; 20-03-15, 09:22.
    Propellen skal være på toppen!
    Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

  • #2
    Supert da, går jo fort

    Ang kabling så kan dei trekkes under servoene mellom servofestet og servoen og videre bak og igjennom og under gyro platen så blir alt veldig ryddig og fint
    Rasmus Fauske
    TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
    http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

    Comment


    • #3
      Originally posted by rfauske View Post
      Supert da, går jo fort

      Ang kabling så kan dei trekkes under servoene mellom servofestet og servoen og videre bak og igjennom og under gyro platen så blir alt veldig ryddig og fint
      Var planen å trekke kablene der, ja. Må bare få satt på servohorna skikkelig og klipt av enden som ikke skal være der og skrudd inn baller til linkene så er det fram med ultrasmå strips. Kommer nok også til å prøvemontere ting i gyro først og se om jeg evt. skal endre noe lengde på kablene, liker å ha minst mulig overskudd liggende rundtomkring.
      Propellen skal være på toppen!
      Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

      Comment

      Working...
      X