Announcement

Collapse
No announcement yet.

Graupner Hott trådløs Lærer-elev oppsett

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Graupner Hott trådløs Lærer-elev oppsett

    Graupner manualer på engelsk kan brenne en viss plass... Har forsøkt å sette opp en lærer elev forbindelse som reklamert for.....MZ 24 som lærer og MZ 12 som elev. Begge nyere radioer av type hott. Har googlet meg grønn på å finne en tutorial på nett eller rett og slett en fullstendig beskrivelse på framgangsmåte for å få radioene til å kommunisere. Uten hell desverre. Oppsettet i menyen på MZ 24 og MZ 12 er forsåvidt grei, men de nekter å binde seg sammen etter gjentatte forsøk... ok, begge vil binde til mottakeren som vanlig, og begge fungerer ellers som forventet, men litt av årsaken til oppdateringen på radiofronten var at det skulle fungere sømløst med lærerelev oppsettet. Jeg ringer Øgrey og Torbjørn og Kåre, men ingen har forsøkt å sette opp trådløst lærer-elev oppsett på Hott, men det skal være enkelt.... men får infoom at det kan være at senderene ikke har oppdatert firmware.. ok laster dette ned på en pc... da det ikke funker på min mac, får oppdatert MZ 24, men MZ 12 har ikke usb inngang, men en data inngang på baksiden... ingen kabler til prpgramvareoppdatering fulgte med på den nye MZ 12, dårlig.. men heldigvis fulgte Usb adapteren med på MZ- 24, men det er selvfølgelig en liten kabel som hendig kan bestilles fra graupner fom man må ha for å få oppdatert MZ 12 til nyeste firmware... Og når jeg får denne ekslusive adapterkabelen i hus skal jeg begynne å klø meg i hodet på hvor den skal inn... i manualen står det ingenting....innihelvete kronglete system......ok kryper til korset og finner fram en Graupner Hott dsc kabel som skal fungere med kabel, som forhåpentligvis skal gi signal slik at vi får komme igang med poden på traineren.... gjør endringene i menyene slik at lærer senderen står på DSC-T osv og gjør et hederlig forsøk....uten hell. Nå vurderer jeg sterkt å begynne med analoge linefly istedet....
    Dersom noen har en tutorial eller et oppsett som fungerer hadde jeg vært takknemlig for litt instruksjon pr epost image@foto.no eller på telefon 91710556...
    Espen Mortensen
    Spigas 90(Ola Fremming)
    Psykopat XL (Jack Farstad)
    Super Diablotin( JR)
    Edge 540 3d
    Lieraider
    Tragi 702

  • #2
    Bruker bare en slik Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1427021146.486073.jpg
Views:	1
Size:	120.7 KB
ID:	611529

    Kjempe bra
    Min Hjemmeside..

    http://sveininge.iflogg.com

    Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

    Comment

    Working...
    X