Announcement

Collapse
No announcement yet.

Graupner HOTT- mulig med satellittmottakere?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Graupner HOTT- mulig med satellittmottakere?

    Hei,

    Har en kamerat som bruker Hott og har en modell der det er et stort område i bunnen av flyet som er karbonbelagt av styrkebehov.
    I forhold til radioinstallasjon kan dette gi noen utfordringer, og i den forbindelse dukker spørsmålet om muligheten for tilkobling av en ekstramottaker som satellitt til hovedmottaker. Alternativt kan andre redundante løsninger være aktuelle dersom det ikke er slik funksjonalitet i HOTT-systemet per i dag.

    Er det noen som har kjennskap til hvordan HOTT funker på dette området? Eller kan gi gode råd til alternative tilnærminger.

    Synes det kanskje blir litt enkelt å kjøre en GR-32 med ett sett antenner på hver side av karbonlaget.

    Vi snakker om en stor modell og det skal være en sikker og god løsning i dette flyet.

    Mv
    Jo Erlend
    Mvh
    JoE
    Agder Modellflyklubb

  • #2
    Hei
    De har i og for seg ikke satellitter, men man kan binde opp flere mottagere. Hvor mange er avhengig av hvilken sender det er snakk om. Dette står vel i manualen, men er ganske intuitivt lagt opp i menyen.
    www.ofremmi.info

    Comment


    • #3
      Takk for innspill Ola.

      Har tittet litt på dette tidligere og finner enkelte referanser til at "seriekoblede" mottakere kan opptre som satellitter for hverandre. Jeg har dog ikke klart å finne tilbake til dette etter henvendelsen fra min kompis.

      Hvis jeg har oppfattet binding av flere mottakere korrekt så "deler" man da flyet mellom de to (eller flere) mottakerne. Det vil jo i og for seg øke sikkerheten noe, men skulle gjerne hatt en løsning der man oppnår enten reell redundans på RX-siden.

      Emcotec sin siste kan løse utfordringene ser det ut til, men tenker jeg vil undersøke mulighetene i HOTT før jeg forfølger denne tråden: http://shop.rc-electronic.com/DPSI-S...catalog&p=3059

      Mvh
      Jo
      Mvh
      JoE
      Agder Modellflyklubb

      Comment


      • #4
        Hvis RX plassering er en utfordring så er et alternativ å bytte ut antennene til noen lengre og dermed blir plasseringen lettere (husk at det ikke er RX plasseringen som er viktig men plasseringen av de 3 siste cm på enden av antennekabelen!)

        Her er en 45cm antenne fra Graupner - denne kan gi deg 90cm mellom antennene.
        404 Not Found

        Comment


        • #5
          Du kan koble to mottakere i sammen og bruke en som satelitt . Du finner nok mer info på Gh-lounge.de . Jeg har ikke testet dette selv men har brukt digital utgangen med div FBL system og det virker feilfritt.

          Se nedenfor for et utklipp fra GH-lounge wiki.
          SUMI : Sum signal IN is connected with 2 Receiver operating with a SUMO.
          • In this setting, another recipient is also used as a "satellite".

          Note .: This mode works on the master / slave principle. Telemetry transmitter is always the 'Master'.

          Comment


          • #6
            Tusen takk for gode bidrag, da skal jeg ha godt utg.pkt for å finne en løsning.

            god påske!!

            mvh Jo
            Mvh
            JoE
            Agder Modellflyklubb

            Comment

            Working...
            X