Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva er feil med mitt blade 130x?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hva er feil med mitt blade 130x?

    Hei.

    Jeg har et Blade 130x helikopter som krasjet og halepropellen satt seg fast i gresset. Etter krasjen gikk drevene tregt rundt, men har nå fikset det slik at alt går fint og uten motstand (måtte dra "halerøret" litt ut og bytte tannhjul+rotorer bak).

    Men neste problem nå er at jeg tror det er noe galt med gyro eller servo eller noe annet.. Helikopteret vil på en måte ikke rette seg opp igjen når jeg gjør bevegelser på stikka. Hvis jeg f.eks. flytter høyre spake frem, så beveger servoer og hovedpropell på seg, men når jeg slipper spaken går ikke servoene tilbake til "null". Når jeg holder helikopteret i hånden merker jeg heller ikke "motstand" når jeg beveger det, og jeg tror det var mer "motstand" før.. Hva tror dere? Er det gyroen som er ødelagt? Må jeg kjøpe nytt "3 in 1 kort"? (det koster 700,- ..) Eller kan det være servoer? Eller noe annet?

  • #2
    Ingen som tør å tippe hvor feilen ligger? ☺

    Comment


    • #3
      Det blir nok tipping ja... Men.. hm.. Jeg har en 130x med noen batterier liggende.
      Har vel brukt det 5 turer. Kjøpe den for 1100? Så bruker du det gamle som delelager?

      Kan sikkert knipse et par bilder av den hvis det er interessant.
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #4
        Hmm, ja ta noen bilder ☺ er det i ok stand? Jeg tenkte å prøve horizon hobby, ser at flere på nett har fått nytt 3 in 1 kort på garanti ☺

        Comment


        • #5
          Du kan sende bilder til: thomas (at) gulost.net

          Comment


          • #6
            Har brukt det 5 ganger som sagt... Men sjekk Horizon først, så sier du bare i fra
            om du vil. For meg er det akkurat samme rakkern. Har ikke vært oppe av esken siste året

            Bare tenkte det var greit for deg å ha noe å fly med, uten for mye hassle
            Tom I. Arntsen

            Comment

            Working...
            X