Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gammelt utstyr, fortsatt brukbart?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gammelt utstyr, fortsatt brukbart?

    Hei,

    jeg har funnet ut at jeg ønsker å fly RC Heli igjen, det er en del år sien jeg sist holdt på. Jeg sjekket i kjellerboden, og har følgende:

    JR DSX9
    T-rex 500 (med mikado VBAR), trenger litt rep

    Jeg har kikket litt på nettet i dag og ser det er kommet nye varianter av T-rexen, blant annet med motor montert på "topp". Hodet er også etter hva jeg forstår nytt. Jeg har sett litt på youtube i dag og vil ha GPro, er det jeg har håpløst utdatert, eller vil det fortsatt funke? Tanken min er å kjøpe GPro enheten og ellers benytte det jeg allerede sitter på. Selve rotorhodet mener jeg å huske ble ombygd ifm at jeg installerte VBaren i sin tid, men det er en del år siden. Jeg kunne tenke meg å komme i luften uten å måtte svi av veldig mye penger.

  • #2
    fly det du har, trenger ikke noe nytt

    Comment


    • #3
      Helt enig med anders, ikke nødvendig med dfc-hode og jeg tror neppe gpro flyr bedre enn vbar.

      Spar pengene på flere batterier eller ny modell når du blir lei denne.
      Vbar Control - Tarot 450 - Goblin 500 - Trex 600N DFC - Goblin 700C - Trex 700N - Logo Xxtreme

      Comment


      • #4
        Med V-Bar har du allerede Rolls Roysen av flybarless-gyroer. Å bytte til en Align-gyro ville vært en seriøs nedgradering.

        Jeg har forresten samme helikopter som deg med V-Bar, og jeg er langt over gjennomsnittet hekta på heli
        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

        Anything worth doing is worth overdoing!

        Comment


        • #5
          Takk for tips folkens, jeg blir ivrig når jeg ser det er kommet nye ting på markedet, men har etter litt mer lesing funnet ut at jeg jo bare kan oppgradere firmware på vbaren min. Overraskende nok er de gamle batteriene mine til og med i live fortsatt, så jeg er i praksis klar for å fly uten å måtte bruke en krone ser det ut til. Jeg fant (etter mye leting) min gamle Realflight G4 og det viser seg jo at RC Helikopter på ingen måte er som sykling. Jeg var aldri noen stor pilot, men nå var det stusselige greier Morro uansett, jeg skal skru ferdig og simme for så å få maskinen i lufta!

          Comment

          Working...
          X