Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rimelig Powersupply.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rimelig Powersupply.

    http://shop.smallsize.no/product_inf...42e6fd072285b2

    (Prisen var på ca 600 kr)
    Trengte noe kraftigere til sesongen med lading av 6 cellers 3800 mAh pakker.
    Ikke så aller værst støy. Har testet den med en opplading av 6 celler 3600 mAh, 1C.
    Skal etterhvert få testet den med høyere belastning, 2 stk 200 watts ladere + 1stk 50 watt.
    Attached Files
    Last edited by bth; 20-11-15, 13:57. Reason: Lagt til pris
    Bfight 210
    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
    Phoenix RC Club

  • #2
    Da sa den takk for seg. Satte den i kontakta, og 220 Volt 10 Ampere sikringa røk. Tydeligvis kortslutning på inngangen. Dro til Small Size Strømmen med den og kvitteringa. Fikk tilbake pengene uten spørsmål.

    Gikk inn på nettsiden nå, og ser at den har doblet pris siden jeg kjøpte den i april så da blir det ikke en ny på meg..................
    Last edited by bth; 20-08-15, 13:43.
    Bfight 210
    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
    Phoenix RC Club

    Comment


    • #3
      Originally posted by bth View Post
      Da sa den takk for seg. Satte den i kontakta, og 220 Volt 10 Ampere sikringa røk. Tydeligvis kortslutning på inngangen. Dro til Small Size Strømmen med den og kvitteringa. Fikk tilbake pengene uten spørsmål.

      Gikk inn på nettsiden nå, og ser at den har doblet pris siden jeg kjøpte den i april så da blir det ikke en ny på meg..................

      Veldig mange av disse PS trenger store sikringer når du kobler dem til nettet, egentlig noe dritt. (16A)
      Noen av PS har "soft start" og da er problemet borte, da koster de deretter.

      Comment


      • #4
        Originally posted by 911 View Post
        Veldig mange av disse PS trenger store sikringer når du kobler dem til nettet, egentlig noe dritt. (16A)
        Noen av PS har "soft start" og da er problemet borte, da koster de deretter.
        Er nok ikke det som er problemet, luktet svidd av den også. Har fungert greit de 20 siste gangene.
        Bfight 210
        De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
        De Havilland DH 2 skala 1/5,3
        Phoenix RC Club

        Comment


        • #5
          Ny rimelig powersupply i hus.

          Googlet litt på nettet om powersypplyer i nærheten, da jeg kom over siden til RC-deler med butikk på Strømmen og Hamar.
          490,- for 20A 13,8 Volt.
          LADERE Arkiver - RC-deler

          Har bare tatt en liten test på 4 Amp. og viften slår seg på og av etter belasning. Ikke så aller værst viftestøy heller.

          Click image for larger version

Name:	SANY5040.jpg
Views:	1
Size:	168.6 KB
ID:	613118Click image for larger version

Name:	SANY5039.jpg
Views:	1
Size:	231.6 KB
ID:	613119
          Bfight 210
          De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
          De Havilland DH 2 skala 1/5,3
          Phoenix RC Club

          Comment


          • #6
            Ikke mye Spec på sidene til Rc-deler heller, men jeg antar dette er et switch-mode power?
            I og med at det er fast ut-spenning så regner jeg med at det skal klare å levere 20A på 13.8V, men er det konstant eller bare i peaks? Med vekt på 1,2 kg, så regner jeg ikke med at det er så veldig store boksen, og 20A på 13,8v er jo litt.

            Comment


            • #7
              Originally posted by SmurfAir View Post
              Ikke mye Spec på sidene til Rc-deler heller, men jeg antar dette er et switch-mode power?
              I og med at det er fast ut-spenning så regner jeg med at det skal klare å levere 20A på 13.8V, men er det konstant eller bare i peaks? Med vekt på 1,2 kg, så regner jeg ikke med at det er så veldig store boksen, og 20A på 13,8v er jo litt.
              Elefun har 40 A versjonen, og de anbefaler ved kontinuerlig belastning skal man ikke overskride 70% av peakverdien. Powersupply 13,8V 40A


              Var en internettadresse på siden av boksen med litt mer info : http://www.hopwo.com/index.php?route=product/product&path=68&product_id=51

              Last edited by bth; 20-11-15, 17:29.
              Bfight 210
              De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
              De Havilland DH 2 skala 1/5,3
              Phoenix RC Club

              Comment


              • #8
                Har to sånne som det står Graupner på (Best nr. 6447). Har fungert greit, men det er en del støy når vifta går, bl.a. resonans i kassen. Måtte smøre lageret på den ene.
                Fred Larssen

                Comment


                • #9
                  Ok, relativt billig power da, er kabinettet metall eller plastikk? Tenkte først at det er metall, men ble litt i tvil da jeg så bildet av baksiden hos produsenten. På det bildet syns jeg det ser ut som om merkingen er innstøpt i "bakveggen".

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by SmurfAir View Post
                    Ok, relativt billig power da, er kabinettet metall eller plastikk? Tenkte først at det er metall, men ble litt i tvil da jeg så bildet av baksiden hos produsenten. På det bildet syns jeg det ser ut som om merkingen er innstøpt i "bakveggen".
                    Frontpanel og bakvegg i plast, resten metall.
                    Bfight 210
                    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                    Phoenix RC Club

                    Comment


                    • #11
                      Samme som dere finner her, og disse fungerer utmerket til formålet ☺
                      Emil Nilsen
                      www.rcpro.no

                      Comment


                      • #12
                        Testet litt mer i dag, og den reduserer viftehastigheten når belastningen er under ca 70 watt. Fra 70 watt og oppover går vifta på fullt, og bråker en del.

                        (En merkelig høy klikkelyd når jeg trykker på knappene på videon, som jeg ikke hørte når jeg filmet ? muligens noe resonansforsterkning i kameramikrofonen.)

                        Last edited by bth; 21-11-15, 14:49.
                        Bfight 210
                        De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                        De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                        Phoenix RC Club

                        Comment


                        • #13
                          Jeg har disse kjøpt hos Robert, han har nå en ny batch klar for salg, de anbefales meget sterkt!
                          Vi er flere som kjøpte forrie gang, alle r fornøyde!
                          http://www.modellsalg.no/electronics/ladingutstyr/47a-stromforsyninger-selges_i5494

                          Jeg kjøpte amp- og voltmeter fra Ali Express, ikke nødvendig fordi laderen gir deg jo opplysningene,
                          kun for at geeken skulle bli tilfredsstilt



                          Comment

                          Working...
                          X