Announcement

Collapse
No announcement yet.

Multikopter, inn og ut av Norge, Toll og Sikkerhetssjekk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Multikopter, inn og ut av Norge, Toll og Sikkerhetssjekk

    Jeg bor i Østerike, har tenkt meg en tur til Norge til sommeren. Jeg har enbæresekk med en Phantom 2 + 1 ekstra batteri. Kommer og drar via Gardemoen, hvordan går dette med sikkerhetssjekk og toll?

  • #2
    Så lenge utstyret er brukt, så tror jeg det skal gå bra.
    Det blir jo som å ha med et fotoapparat det?

    Evt. ville jeg lest litt her:
    Siden ble ikke funnet
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Takk for svar, men DET ER IKKE TOLLEN som bekymrer meg! Jeg har status som utlending, jeg emigrerte fra Norge for 11 år siden! Alt jeg tar med inn, kommer også ut! DET ER SUCURITY ! Problemet skal vistnok være reservebaterier! Store Lithium baterier liker de ikke! Er de noen som har hat med seg koptere som håndbagasje på fly???

      Comment


      • #4
        Originally posted by araenil View Post
        Takk for svar, men DET ER IKKE TOLLEN som bekymrer meg! Jeg har status som utlending, jeg emigrerte fra Norge for 11 år siden! Alt jeg tar med inn, kommer også ut! DET ER SUCURITY ! Problemet skal vistnok være reservebaterier! Store Lithium baterier liker de ikke! Er de noen som har hat med seg koptere som håndbagasje på fly???
        Har hatt med 2-3 3s pakker mange ganger. Gikk helt fint på Gardermoen, Sheremetevo og i Alta. Ingen spørsmål. Senderen pleier jeg å legge i bagasjen.

        Comment


        • #5
          Kan sikkert variere fra sted til sted, og mellom flyselskapene, men det ser ut til å være ganske utbredt å forholde seg en grense på 100Wh (watt timer) pr. batteripakke. Det innebærer at for eksempel 6s 5000 mAh pakke blir akkurat litt for stor.
          Knut

          Diverse fly; de fleste med propell...

          Comment


          • #6
            Takk! Phantom 2 har en batteripakke 5200 mAh. dvs 5,2 Amp x 11, 1 Volt . dette får jeg til å bli 57,72 watt time, stemmer ikke det? I motsatt fall må jeg sende reservebatteriet med DHL!

            Comment


            • #7
              Det burde stemme med hensyn til antall watt timer. Må dog understreke at 100Wh grensen var noe jeg fant da jeg googlet litt rundt dette temaet med bakgrunn i samme spørsmål som du stiller her. Hva sikkerhetskontrollen på Gardermoen forholder seg til, fant jeg ikke noe spesifikt om. Men det var to tall som stadig dukket opp i diverse bestemmelser, anbefalinger osv., og det var hhv. 100Wh og 160Wh. Under 100Wh så ut til å være greit for de fleste; 100-160Wh kunne godtas i noen tilfeller, mens større enn 160Wh i praksis var forbudt uansett. Og alle så ut til å være enige i at litium batterier skulle tas med i håndbagasjen.
              Knut

              Diverse fly; de fleste med propell...

              Comment

              Working...
              X