Announcement

Collapse
No announcement yet.

Graupner MC22 Hott?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Graupner MC22 Hott?

    Noen som har denne radioen og får telemetri delen til å fungere?
    Sliter med å få data fra Graupner sine Hott esc inn i displayet.
    Det som er rart er at noen ganger fungerer det, mens neste gang jeg slår på radioen er skjermbildet med esc borte.(roterer på jog wheel,først rx meny så får man opp esc)

    Sliter og med å få vist data fra SM Unilog...
    -Jim Johansen-
    Flyklart:
    Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
    Under construction:
    Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

  • #2
    Litt på siden, ettersom jeg har en annen sender, men dog. Får du satt opp ESC'en via telemetri (de gangene du får kontakt med ESCen selvfølgelig) ? Jeg har en MX20 og en Graupner 70A telemetri ESC. Driftsdata (spenning, strømtrekk, turtall mv.) for ESC'en smeller rett inn hver gang, men jeg kommer ikke til sidene for oppsett av ESCen. Jeg har oppdatert sender, mottager (GR16), ESC og smartbox til nyeste firmware. Om jeg bruker smartbox eller bare det innebygde displayet i senderen spiller ingen rolle.
    Knut

    Diverse fly; de fleste med propell...

    Comment


    • #3
      Hadde tilsvarende problem med min MC 32.
      Alt løste seg når jeg oppgraderte software på alle deler (Sender, mottaker og Esc).
      Niels Jensen
      Phoenix rc club

      Små gutter ser på opp på himmelen når de hører et fly, noen av oss slutter aldri med det.

      Modellflyving er mental hygiene.

      Comment


      • #4
        Hmmm...Takk for tips..
        Ja, kommer inn på esc innstillingene og får programert det når det fungerer..
        Radioen har vært i Tyskland og fått siste oppdatering(husk at dette er den gamle typen, må ikke forveksles med mc20/32) etter at jeg oppdaterte software og mistet menyer.. Esc og motakkere skal og være av siste update...

        Må jeg bite i det sure eple og kjøpe meg en ny mc20 for å få det slik jeg vil ha det....
        -Jim Johansen-
        Flyklart:
        Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
        Under construction:
        Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

        Comment


        • #5
          Ta en telefon til Thorbjørn . Vil tro han kjenner en god del til denne radien.
          Rc-seilfly.no - Modellflysport
          Bfight 210
          De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
          De Havilland DH 2 skala 1/5,3
          Phoenix RC Club

          Comment


          • #6
            Har snakket med Thorbjørn, flere ganger denne uken... Ingen løsning så langt..
            Oppdaterte rx men ingen forskjell....
            -Jim Johansen-
            Flyklart:
            Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
            Under construction:
            Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

            Comment


            • #7
              Siste update er at Unilog ser ut til å fungere smertefritt... Kommer opp hver gang jeg slår av og på sender og når jeg har byttet model.Men graupner sin egen esc kommer ikke opp i telemetri...
              Last edited by jijohans; 10-04-15, 17:45.
              -Jim Johansen-
              Flyklart:
              Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
              Under construction:
              Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

              Comment


              • #8
                Har vel funnet ut problemet... Hvis avstanden er for nær når man slår på utstyret, klarer ikke senderen å binde opp telemetri delen, kun link til rx.. Står forklart i manualen på tysk, så etter mye om og men tror jeg jeg har funnet ut av det... To be continued...
                -Jim Johansen-
                Flyklart:
                Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                Under construction:
                Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                Comment


                • #9
                  Tar opp denne tråden igjen, da jeg etter siste oppgradering av software ikke lenger klarer å få kontakt med telemetriutstyr fra senderen.
                  Jeg får vist data i display, men kommer ikke inn i enheter under telemetri i menyen.
                  Skulle gjerne ha endret noen alarmgrenser for batteri spenning i min "General air Module".

                  Dette virket før, men på et eller annet tidspunkt har det sluttet å fungerer.
                  Har nå oppdatert absolutt alt med siste versjon, bruker "auto download" i "firmware upgrade studio"

                  Forsøkt lengre avstand mellom sender og mottaker, slått på sender først, slått på mottaker først og ingenting ser ut til å virke.
                  Det er problemer med alle mine telemetribokser, ESC, General Air Module og GPS.

                  Noe som har erfaringer?

                  Ps. Har en MC 32 som ikke er oppgradert til V2.
                  Niels Jensen
                  Phoenix rc club

                  Små gutter ser på opp på himmelen når de hører et fly, noen av oss slutter aldri med det.

                  Modellflyving er mental hygiene.

                  Comment


                  • #10
                    Jeg har ringt Graupner Support ett par ganger når Thorbjørn er kommet "til kort" og Graupner Support har hjulpet meg og funnet feilen hver gang. -Det er enklere å ringe til UK enn Tyskland om du ikke er sterk i Tysk....
                    --------------------------------------------------------
                    Joar Larsen
                    Forus RC Club

                    Comment

                    Working...
                    X