Announcement

Collapse
No announcement yet.

3w 212 four banger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 3w 212 four banger

    Hei på dere alle
    Heller på få i stand en Carf pits med en 3w 212 cc motor og der har jeg tenkt og bruke optisk rpm måler og cylinder temratur.
    Hvor er det best og montere sensor temperatur, jeg skjønner at at det er best på den bakerste sylinder.
    Er det godt nok sette sensorn bakerts sylinder på toppen ytterst finne?

    Hasse
    Hasse Øhlund.
    Sbach 40% New fuselage 3W 150cc. Carf Pits S12 3w 212cc. CARF GEE BEE Moki 215cc. Ekstrem Flight Edge 50cc. ++++++

  • #2
    Bakre nedre hjørne av sylinder, under øverste finne.. Gjerne med en bit fuelslange utenpå for å fjerne luftstrøm ved sensor!

    Er det flere forgassere på motoren, så er det vel ofte en for fremre syl og en for bakre. Da anbefaler jeg separate sensorer foran/bak.

    Og søk gjerne på div forum hvilken sylinder side som går varmest på din motor type. De aller fleste motorer går varmere på ene siden. Sett så sensoren på den varmeste sylindren.
    Ola G Bråten -77
    Sunndal flyklubb avd. Modellfly
    Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
    3DHS Slick 89" Q80-8m
    Jeti DS-16

    Comment


    • #3
      Hallo
      Et kopi fra innstruksjonsboken til 3W
      Operating temperatureTo be able to check the cylinder head temperature ( CHT ) a thermo element has to be installed which fitsunder the spark plug ( M 10 thread ). Optimum operating temperature range : 180°C - 220°C. In this rangepiston, spark plug and combustion chamber will be free of remains. Maximum temperature of 270°C shouldnot be exceeded. During a certain time at full speed the temperature could be 250°C.Colour of the spark plug should be : light or middle brown. A grey / gray colour is a typical sign for overheating. Temperatures above 270°C are critical and over 300°C, piston can seize and could completelydamage the engine.Temperatures below 180°C create remains ( carbon ) on the piston crown. Increasing remains hit thecylinder and cause abnormal running noises ( knocking ) which will increase the load of the needlebearings and can destroy them. Under extreme conditions the crankshaft can break and a completedamage of the engine will be the result.
      mvh jana

      Comment

      Working...
      X