Announcement

Collapse
No announcement yet.

Er Phantom 3 en Inspire killer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Er Phantom 3 en Inspire killer?



    Hvis sluttproduktet, video og bilder er det viktigste, er Phantom 3 uslåelig i denne prisklassen.



    Kamera med 4k uten forvrengning
    Å slippe GoPro kamera er nesten grunn nok til å kjøpe P3
    Dette kamera er utvilsomt det samme som står på Inspire 1

    Hvorfor da kjøpe Inspire 1?
    Last edited by knupps; 11-04-15, 17:14.

  • #2
    Yup, Phantom 3 er absolutt et godt kjøp nå.

    Hovedforskjellen mellom Inspire 1 og Phantom 3 pr nå (så vidt jeg har fått med meg) er

    Inspire 1 Phantom 3
    HDMI Ut på Radio Ja Nei
    360° Kamera Ja Nei
    Mulighet for kameraoppgradering Ja Nei
    Mulighet for 2 operatører(pilot+kamera) Ja Nei
    Propeller synlig i videoopptak Nei Ja
    Filter på kamera (ND Filtere ol) Ja Nei
    Dette er så vidt meg bekjent hovedforskjellen, men om dette er noe man kan leve uten så er Phantom 3 et røverkjøp.
    En ekstrem stor forbedring fra Phantom 2. Spesielt når man har samme overføringsteknologi (Lightbridge), sammen med Appen.

    Ellers, skal Inspire 1 være en god del bedre i vind, samtidig som den kjører noe raskere (Dette er bare ting som er sagt på forum, er vel ikke blitt testet enda). Ellers kommer jo DJI med en håndholdt kameragimbal til Inspire 1 kameraet, men det er jo litt uviktig om man ikke filmer noe særlig "for hånd", men er jo en kjekk sak om prisen er tilfredsstillende

    Når det er sagt, så fikk jeg et lite stikk i magen selv når Phantom 3 ble annonsert, men etter litt undersøkelse, så er jeg fornøyd med kjøpet. Angrer ikke et sekund (enda). Så vi får se.

    Comment


    • #3
      Tror Phantom 3 vil bli super populær i den prisklassen men to manns oppsett gjør nok fortsatt Inspire mest interessant for de den er tiltenkt. Se som produserer og bruker den i enklere jobber.
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #4
        Jeg er på vippen til å kjøpe meg Inspire og ble litt satt ut da P3 ble lansert.
        For meg virker det som om erfaringene rundt forbi tilsier at Inspire takler vind bedre. Det og at det muligens kommer oppgradert kamera etterhvert og kanskje 3de part kamera, gjør at jeg fremdeles heller mest mot Inspire..

        Comment


        • #5
          Nå har jeg selvfølgelig ikke flydd Phantom 3 ennå men ganske mye tid på Phantom 2 og det er ingen tvil om at Inspire flyr mye bedre og er mye mer smooth. Om det spiller noen rolle kommer nok mest an på om du er modellflyger eller om du er "droneoperatør" som egentlig bare filmer og at drona bare flytter et kamera
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #6
            Har satt meg godt til rette i "tenkeboksen"

            Phantom 3 vil levere video og bilder som klart er en forbedring fra GoProen............
            Kamera med Sony CMOS brikke borger for litt kvalitet skulle jeg tro.
            P3 vil også ligge godt under vektgrensen på 2.5kg for kommersiell bruk hvis det forslaget går igjennom.

            Når jeg ser på pluss og minus kontra Inspire 1, ser det ut til at jeg kan leve greit med en Phantom 3..............

            Blir spennende å se når noen kommer med litt vurderinger..........................

            Comment


            • #7
              For avansert filming er Inspire ganske overlegen ville jeg tro, med tanke på 360 grader paning og mulighet til egen kameramann. Men p3 kommer også til å bli mer stabil med oppgradert gps.

              Comment


              • #8
                Vurderer Phantom 3 eller Inspire jeg også. Men ønsker også bra stillbilde da det er dette jeg primært driver med. Video er selvsagt også noe som vil bli brukt. Men er i vil om stillbilde kvaliteten er bra nok.. Eller om det da er andre alternativer som er bedre hvor jeg kan bruke systemkamera som Panasonic GM1 eller Sony komaktkamera (RX). En Inspire hvor dette var mulig hadde vært knall

                Comment

                Working...
                X