Announcement

Collapse
No announcement yet.

CC ICE2 HV120 problemer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • CC ICE2 HV120 problemer

    Hei

    I dag blåste jeg støv av min T-rex 700 som ikke har flydd på nesten ett år. Jeg flyr på et oppsett med CC ICE2 HV 120 og Vbar GOV.
    Da jeg startet opp heliet, kom det ingen initialiserings toner fra motoren slik det pleier. Men motoren startet normalt og alt virket normalt ellers. Men da jeg skulle bytte flightmode fra normal til IdleUp1 og 2 skjedde det ingen ting med headspeed på rotoren, det viste seg at headspeed var konstant uansett flightmode og throttlesetting.
    Da jeg kom hjem koblet jeg opp mot Vbar programvaren og fant ut at headspeed konstant lå på rundt 1500 rpm selv om Vbar GOV requestet 1750, 1900 eller 2150 rpm. Jeg prøvde så og koble til ESCen med Castle Field Link for å sjekke om instillingene på ESCen kunne ha endret seg, men fikk ikke linket denne mot PCen.
    Hvert 20 sekund kommer det ett beep fra motoren, noe som jeg tror er normalt.

    Noen som har vært borti noe lignende?

    Før turen endret jeg heliet fra et oppsett med eget mottakerbatteri og Align spenningsregulator, til oppsett der jeg henter strøm til elektronikk fra drivbatteri via en Gryphon GSR-7075 regulator, men det kan vel ikke ha noe med GOV-problemene jeg opplever å gjøre? (satt gryphon regulatoren til å lever 6V)
    Tormod
    _________________
    SAB Goblin 380 - Spartan Vortex, T-Rex 700E DFC - Vbar, TBS Discovery PRO - Naza M V2, Durafly Spitfire Mk1a

  • #2
    Ville sjekket med Castle i forhold til oppstart, dei har rimelig god support.

    Men ang rpm så regner jeg med spinner opp til ca. 1500 som normalt ? Sikker på at sensoren du bruker or å lese rpm for governoren virker ?
    Rasmus Fauske
    TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
    http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

    Comment


    • #3
      Ett lite longshot, men har det kommet noen nye oppdateringer på softwaren til ESCen din? Min CC ESC oppførte seg rart rett ut av esken, men etter at jeg oppdaterte den med nyeste software fungerte den fint
      Align T-Rex 500 DFC PRO w/Microbeast
      SAB Goblin 500 w/Brain/Scorpion/SK/HW

      Comment


      • #4
        Er ganske sikker på at rpm sensoren fungerer, syns det blir litt tilfeldig om rpm-sensoren feiler samtidig som initialiseringstonen fra ESCen har blitt borte, som tyder på at det er noe galt med ESC. I tillegg fikk jeg turtallsavlesning i VBar sw som det så ut som at stemte ganske bra med lyden ift turtall.

        Jeg tror heller at det er noe galt med ESCen? Det jeg lurer på er om det er mulig at Firmwaren i ESCen kan ha blitt slettet? Vet heller ikke hvorfor jeg ikke klarer å linke PC opp mot ESCen for å sjekke inst. Fins det en annen måte å kjøre en Factory reset av ESC?

        Har skrevet inn til CC og fikk egentlig bare i svar at de ikke kunne hjelpe meg stort om de ikke fikk en logg
        Tormod
        _________________
        SAB Goblin 380 - Spartan Vortex, T-Rex 700E DFC - Vbar, TBS Discovery PRO - Naza M V2, Durafly Spitfire Mk1a

        Comment


        • #5
          Aner ikke om det går og resette den uten og linke mot pc el.l. Men sjekk ut helifreak.com, jeg gjorde ett kjapt søk og det ser ut som om det er flere der som har hatt lignende problem
          Align T-Rex 500 DFC PRO w/Microbeast
          SAB Goblin 500 w/Brain/Scorpion/SK/HW

          Comment

          Working...
          X