Announcement

Collapse
No announcement yet.

ESM Katana Freestyle Elektrifiseres :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ESM Katana Freestyle Elektrifiseres :)

    Hei,

    Jeg har kjøpt en ESM Katana Freestyle 2m, for en meget billig penge.
    Denne har i bensin/Nitro versjon en vekt på ca 6kg. Jeg tenkte elektrifisere denne. Jeg har stort sett bare flydd seilfly, kun erfaring med motor modeller de siste 2 årene, Decathlon og Diablotin. Begge på ca 150cm

    Jeg har følgende oppsett liggende
    Turnigy 170 KV motor
    22x10x2 propell
    100A esc,
    10S 5000mah

    Dette skal i følge ECalc gi ca 1700W.
    Om jeg kjøper ny prop på 24x12x3 propp vil den få ca 2800W

    Jeg er ute etter et fly og leke litt med, litt loop roll osv, ingen avansert akro, vil det holde med 1700W?
    Ser at en 3 bladet XOAR 24x12x3 kommer på 105USD eks frakt og MVA, Espirit models, har lite lyst til og betale, men må man, så må man

    Frode
    __________________________________________________ _______________________________________
    Frode Andersen
    www.haldenmodellflyklubb.no
    www.rcwings.no
    Sarpsborg Modellflyklubb
    _____________________________________________

  • #2
    Her er et bilde av den og link til en test her på forumet 404 Not Found

    Attached Files
    __________________________________________________ _______________________________________
    Frode Andersen
    www.haldenmodellflyklubb.no
    www.rcwings.no
    Sarpsborg Modellflyklubb
    _____________________________________________

    Comment


    • #3
      1700w blir drøyt lite på en så stor modell, til og med til helt enkel akro. Det er dog trekkraft fra propellen som er mest utslagsgivende, men jeg tror nok jeg hadde forsøkt med Xoar-propellen. Evt så har jo Falcon gode propeller i den størrelsen, http://propguy.co.uk leverer ganske kjapt.
      Propellen skal være på toppen!
      Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

      Comment


      • #4
        Takk, for svar. For og slippe vente på prop, fra US eller UK, bestilte en 25x12x2 fra Elefun. Den skal gi ca 530 W/kg
        Den burde holde i mellomtiden, til 3 bladers XOAR kommer.
        Last edited by Mr. Andersen; 23-04-15, 19:45.
        __________________________________________________ _______________________________________
        Frode Andersen
        www.haldenmodellflyklubb.no
        www.rcwings.no
        Sarpsborg Modellflyklubb
        _____________________________________________

        Comment


        • #5
          Hvis du regner 350 - 400 Watt pr kg kan du greie det meste, men får ikke uendelige vertikaler. I F3A på 5 kg's modeller så ligger effekten mellom 2.600 - 2.800 watt uten at du nødvendigvis trenger så mye.
          Espen Kvien
          Gruppeleder F3A
          Vingtor RC Club
          f3a.norge@gmail.com

          Mange fly og mye moro

          Comment


          • #6
            Da virker det som det skal være nok krefter. Eneste jeg er litt bekymret for er bakkeklaringen til propellen. Det ser ut som det kan bli ca 50 mm.
            Nå har jeg alle delene til og sette flyet sammen, skal bli spennende og se hvordan dette blir.
            __________________________________________________ _______________________________________
            Frode Andersen
            www.haldenmodellflyklubb.no
            www.rcwings.no
            Sarpsborg Modellflyklubb
            _____________________________________________

            Comment


            • #7
              Originally posted by Mr. Andersen View Post
              Da virker det som det skal være nok krefter. Eneste jeg er litt bekymret for er bakkeklaringen til propellen. Det ser ut som det kan bli ca 50 mm.
              Nå har jeg alle delene til og sette flyet sammen, skal bli spennende og se hvordan dette blir.
              5 cm klaring er jo helt greit da, bare å passe på litt at du flarer på landing så den ikke blir helt gressklipper. Men du får pene grønne tupper på propellen din
              Propellen skal være på toppen!
              Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

              Comment


              • #8
                Slettet dobbelpost
                Attached Files
                Last edited by Mr. Andersen; 09-05-15, 22:13.
                __________________________________________________ _______________________________________
                Frode Andersen
                www.haldenmodellflyklubb.no
                www.rcwings.no
                Sarpsborg Modellflyklubb
                _____________________________________________

                Comment


                • #9
                  Slette trippelpost
                  Last edited by Mr. Andersen; 09-05-15, 22:13.
                  __________________________________________________ _______________________________________
                  Frode Andersen
                  www.haldenmodellflyklubb.no
                  www.rcwings.no
                  Sarpsborg Modellflyklubb
                  _____________________________________________

                  Comment


                  • #10
                    Har jobbet litt videre med Katana i dag. Montert motor, esc og feste til batteripakke.

                    Motor er montert


                    Montert med kryssfiner på hver side, hull mitten, etter canister er fylt med eoksy og bomull.


                    Her er batterifestet laget med kryssfineer, enliggende og en stående, skulle gi litt mer styrke til vingefestene også, en liten bonus.


                    Til slutt, litt benk flyging
                    __________________________________________________ _______________________________________
                    Frode Andersen
                    www.haldenmodellflyklubb.no
                    www.rcwings.no
                    Sarpsborg Modellflyklubb
                    _____________________________________________

                    Comment

                    Working...
                    X