Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vansker med radio oppsett.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vansker med radio oppsett.

    Har kjøpt en ME 163 fra H.K.Bandt den opp på Spektrum dx8 - vingtype Elevon.En kabel i balanse og 1 i elevator,det som skjer er at balanseror blir høyde /dykk ror og viseversa.Bytter om på kabler med samme resultat.Prøver ny mottaker (spektrum ) samme resultat.Har gjort dette før med ett annet fly uten problem ??????????????????

  • #2
    Jeg trodde du skulle bruke kanalene for høyre og venstre balanseror.
    Kjetil
    oops: . . ! . .

    http://www.vingmfk.com

    Comment


    • #3
      Prøv å reverser den kanalen som går feil.

      Comment


      • #4
        Kom gjerne med råd, er helt tom for ideer.Flyet har en balanse servo i hver ving, hvor 1 servo blir koblet til AIL og 1 blir koblet til ELV, og elevon blir valgt i radio oppsett.Det som skjer er at balanseror fungerer som høyde /dykkror og motsatt, bytter om på kabler men resultatet blir det samme.

        Comment


        • #5
          Originally posted by realfligth View Post
          Kom gjerne med råd, er helt tom for ideer.Flyet har en balanse servo i hver ving, hvor 1 servo blir koblet til AIL og 1 blir koblet til ELV, og elevon blir valgt i radio oppsett.Det som skjer er at balanseror fungerer som høyde /dykkror og motsatt, bytter om på kabler men resultatet blir det samme.
          Har vert borti problemet men da på Hitec. Aileron gikk riktig men elevator feil eller omvendt. Tror jeg måtte bytte om på servo'er.
          Dvs. venstre servo var plugget i 1 men måtte plugges i 2 og høyre servo omvendt selvsagt.

          Ja dette er litt trøblete og det er forvirrende, Rotet en del før jeg fikk det til ...

          Trikset er ganske enkelt IKKE GI opp! og endre bare en ting av gangen!

          Comment


          • #6
            Som sagt; prøv å reverser den kanalen som går feil. Går de likt når du gir balanseror, reverser den som går feil vei, feks gir du høyre og begge går ned, reverser høyre ror. Husker jeg rett har vel også DX8 som DX9'en min en setting kalt elevon B, som gir motsatt signal av elevon, prøv også det.

            Comment


            • #7
              Takker for svar så langt, har prøvd med elevon B uten at det hjalp.Skal prøve å reversere servoer, så får jeg se om det hjelper.

              Comment


              • #8
                Bare ikke reverser begge servoene
                Knut

                Diverse fly; de fleste med propell...

                Comment


                • #9
                  Problemet løst, reverserte 1 servo, og vips så funket det.Takk for alle svar

                  Comment


                  • #10
                    Flott! Og kom gjerne med en rapport om Kometen etter at du fått testet den.

                    Comment


                    • #11
                      Oppdatering på ME 163, fikk testet den på Bogstad / Oslo i går , litt spent selvfølgelig, brukte litt lang runway før den kom opp i luften, men i luften var den forbløffende stabil og snill.Drop av hjul fungerte også veldig bra.Hastighet omtrent som H.K funfigther med 4s .Kan anbefales.

                      Comment

                      Working...
                      X