Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sikring av Wire til pull-pull

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sikring av Wire til pull-pull

    Hei!

    Skal sette opp sideror med pull-pull wire, det følger med noen krymperør på bare en drøy centimeter.
    Er veldig i tvil om jeg skal tørre å stole på det der, syns ikke det ser helt trygt ut egentlig.

    Et par spørsmål:

    Hvor stor/trang bør løkken mellom crimp og der den går inn i den gjengede saken man skrur linken på være?
    Bør jeg lodde eller lime (CA eller poxe) utenpå selve krympehylsa for å "sikre" den litt ekstra?

  • #2
    Du trer wiren gjennom røret, tilbake på utsiden og gjennom igjen før du krymper, kommer aldri til å ryke.

    La løkken være liten, for den strammer seg uansatt til ved bruk, dropp limet.


    Viggo

    Comment


    • #3
      Da blir det en loop igjennom også sitter det greit skjønner jeg.
      Godt å høre, takker for svar!

      Comment


      • #4
        Jeg gjør sånn som det jeg har prøvd å illustrere på tegninga her da med rorhorn/servohorn festet i den løkka på høyre siden
        Attached Files
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          Den var ikke dum Tom, for der vil feste til linken gå motsatt vei gjennom krympehylsa enn enden på vaieren om det i teorien skulle gli.
          Føler meg trygg på at dette sitter med kun krympehylse nå

          Comment


          • #6
            Det viktigste er at røret som skal krimpes er av kobber (helst glødet, dvs oppvarmet og brått avkjølt slik at det blir mykt), og ikke messing. Kobber herdes av mekanisk belastning, altså når det krimpes. Messing som følger med i enkelte sett, er et ganske sprøtt materiale og kan sprekke når det krimpes.
            Last edited by ofremmi; 01-05-15, 14:13.
            www.ofremmi.info

            Comment

            Working...
            X