Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jet nostalgi ( Kangaroo )

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jet nostalgi ( Kangaroo )

    Kjøpte en gammel Kangaroo for ett par år siden, den var noe sliten i finishen, men nå er den slipt og sparklet og klar til grunning, blir nok noen sparkelrunder etter grunning også.
    Modellen var "tynn og slapp" her og der, støpt inn litt karbonmatte på utsatte steder.
    Retracten som satt i skal brukes, men bytter ut neselegg til "trailing link".
    Har bestillt el-ventiler, tanker, uat og annet småtteri, når det blir levert, er denne raskt flyklar.
    Tenker å fly med VT-80.

    Viggo
    Attached Files
    Last edited by xilian; 10-05-15, 21:55.

  • #2
    Første gang jeg så turbin, så var det en sånn en. Da var det Rolf Øines (Jero++) som fløy mener jeg å huske.
    Da snakker vi 15-20 år siden
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Det er sikkert denne Kangarooen du så Rolf fløy med den gangen. Jeg kjøpte denne av Rolf i slutten av 1999 eller begynnelsen av 2000. Jeg hadde utrolig mange artige turer med denne før jeg solgte den til Viggo.
      Veldig artig å se at den kommer i lufta igjen.

      Comment


      • #4
        Her ser du når jeg fløy Kangarooen på Oppdalstreffet i 2001. Litt dårlig kvalitet på filmen og en smule hårete takeoff og landing, men du verden hvor det gikk unna

        Comment


        • #5
          Hehe... Her snakker vi VHS ja.

          På den tida der så var jo dette heftige saker da
          Tom I. Arntsen

          Comment


          • #6
            Det var liten bakkeklaring med det understellet.

            Nå har den fått ny farge, driver med montering av utstyr, er vel flyklar i løpet av helga.

            Viggo

            Comment


            • #7
              Ja lav bakkeklaring og ikke sideror eller gyro på nesa gjorde takeoff mere spennende en nødvendig innimellom.
              Husk å oppdatere oss da ☺

              Comment


              • #8
                Skal få tatt noen bilder, har vel bedre retningskontroll med trailing link på nesehjulet, men jeg har kjøpt den nye powerbox 1e gyroen, og har tenkt å prøve den på nesehjulet.

                Viggo

                Comment


                • #9
                  Da gjenstår taxitest ( brems og nesehjulsgyro ) så er den klar når noen skrur av den Stooore vifta.

                  Click image for larger version

Name:	DSC_1564.jpg
Views:	1
Size:	287.8 KB
ID:	611928Click image for larger version

Name:	DSC_1562.jpg
Views:	1
Size:	310.5 KB
ID:	611927Click image for larger version

Name:	DSC_1565.jpg
Views:	1
Size:	193.2 KB
ID:	611929Click image for larger version

Name:	DSC_1568.jpg
Views:	1
Size:	309.0 KB
ID:	611930
                  Last edited by xilian; 28-06-15, 20:06.

                  Comment


                  • #10
                    Tøft fargeskjema du har valgt ☺

                    Comment


                    • #11
                      Vel, den har flydd. Leste på rcuniverse at en fin cg test var at den akkurat hviler på hovedhjul og vingetipper (når man løfter nesa), men dette var altfor fremtungt, måtte trimme rorene opp ca 1,5 cm, dette resulterte i lite ekstra høyderor, var farlig nær bakken i utgang av en sving før jeg fant ut dette, kom hot inn for landing og hadde for lite høyderor til å dra av fart, slo av nesehjulsfeste, men ellers greit, 5 minutt liming og litt programmering, samt flytting av batteri, så er den klar igjen.

                      Comment


                      • #12
                        Ja, glemte å nevne dèt. Fargeskjemaet er jo grisebra. Ser ikke 15 år gammal ut den modellen der nå

                        Synd med sketchy jomfrutur, men godt det gikk "bra"
                        Tom I. Arntsen

                        Comment


                        • #13
                          Hei

                          Har fløyet mye Kangaroo for 6-7 år siden og har brukt (tror jeg) din måte og balansere den på, kun UAT full, løfter nesehjulet opp ca 5 cm over bakken og modellen siger rolig bakover = perfekt balansering og cg. Min modell satt seg bakpå under landing og var enkel å flare ut. En for nesetung Kangaroo er ikke spesielt enkel å lande er og min erfaring

                          De fleste deltavinger pleier å ha litt oppror når de flyr level, mener jeg hadde ca 5-6 mm på min. Lykke til,
                          - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
                          - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
                          - Krill Avanti S m/ATJ220SV
                          - Eurofighter m/Behotec 180 Gold


                          Comment


                          • #14
                            Her hva manualen sier. Jeg mener jeg brukte denne og den fløy bra. Prøv deg litt frem. Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1435004951392.jpg
Views:	1
Size:	286.6 KB
ID:	612189

                            Comment


                            • #15
                              Takker for gode tips og tilbakemeldinger, fikk limt nesehjulsfeste i går kveld, så den er klar for ny tur.

                              Comment

                              Working...
                              X