Announcement

Collapse
No announcement yet.

Multiplex Funglider

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Multiplex Funglider

    Ser at Multiplex har en ny liten glider, som de kaller Funglider
    Link til

    Ser for meg ut som en Panda med ailerons, men finner lite tech data på den. Mulig noe større vingespenn, men må være marginalt i så fall.

    Noen som har bestillt den ?

  • #2
    Har nettopp sett den selv, så at vingespenn er oppgitt til 1300 mm som er 15-20 cm mer enn Pandaen. Det jeg håper er at vingene er "bakoverkompatible", slik som at Heron vingene passer til Solius, for selvom jeg liker Pandaen slik den er så hadde jeg ikke sagt nei takk til et litt mer sporty vinegoppsett. Ser at iallefall vingelås mekanismen er den samme. Her er litt mer info og bilder på et tysk forum. Ser at den foreløpig kun skal utgis som RR versjon, så da blir den nok uaktuell for min del siden jeg har både Panda og Merlin fra før.
    Last edited by Kyrre; 12-05-15, 14:55.

    Comment


    • #3
      Hva koster den? Hvem selger den? Ser perfekt ut for å ha med på ferien min til Italia om 4 uker. Min radian pro, blir for stor å ta med i bilen, da hobbyen min kun får hattehylla...
      Audun Johnsrud
      Nittedal - HMFK

      * Flyr divserse planker og noen visper.
      En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

      Comment


      • #4
        Den er nettopp sluppet, vet ikke om den en gang har kommet i butikkene. Elefun fører MPX, så den dukker vel opp der etterhvert, men de er ikke akkurat først ute med ting. Autopartner.se er litt kjappere. Ang pris så vil jeg tippe at den passerer 2000, med tanke på at Panda RR ligger rundt 1700 med mindre motor og bare to servoer.

        Comment


        • #5
          Originally posted by AudunJ View Post
          Hva koster den? Hvem selger den? Ser perfekt ut for å ha med på ferien min til Italia om 4 uker. Min radian pro, blir for stor å ta med i bilen, da hobbyen min kun får hattehylla...
          Om du tar en hammer og slår ut bakvinduet, så får du plass til mye rart på hattehylla, vettu
          Propellen skal være på toppen!
          Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

          Comment


          • #6
            Prisen er jo hyggelig hos svenskene. 1,5svenske laken

            404 - Allt inom radiostyrt - Autopartner.se
            Audun Johnsrud
            Nittedal - HMFK

            * Flyr divserse planker og noen visper.
            En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

            Comment


            • #7
              Jeg ønsker meg Panda. Spleise frakt og tullegebyr?

              Comment


              • #8
                For reise har jeg en Merlin med koffert. Super modell som går rett ned i en vanlig koffert. Den er også ganske akro og har balanseror.

                Comment


                • #9
                  Merlin er kjempemorsom, men den er ikke særlig god på sveving, den kommer for fort ned igjen. Hvis Funglideren kombinerer sveve egenskapene til Pandaen (som er meget gode for en så liten glider), med akro evnene til Merlin'en, så har MPX skutt gullfuglen. Så får tiden vise om jeg klarer å holde meg unna, kommer den som kit etterhvert, så spørs vel det

                  Comment


                  • #10
                    Ser at Funglider får svært god omtale i siste Modellfly-informasjon.
                    Jeg bestillte jo en Panda fra Autopartner, men etter ha ventet i over en mnd, kansellerte jeg ordren i går. Får heller se etter en Funglider kanskje ?

                    Comment


                    • #11
                      Det hadde jeg gjort. All ære til Pandaen, den flyr kjempe godt, og uten balanseror kan den stappes lett i en sekk uten bekymring for stripping av servoer eller løse rorhorn ol. Men skal man ha det så morro som mulig så må man ha balanseror, og Funglideren koster jo bare 200 mer hos Elefun, med to servoer mer samt større motor og esc.

                      Comment


                      • #12
                        Er det noe å spare på å bestille fra Autopartner kontra Elefun? Lurer på en FunCub, og ser jo at prisforskjellen kan bli noen kr, men med frakt og avgifter til Posten( grrrrrrrrrr) er vel dette fort spist opp....

                        Comment


                        • #13
                          De tilbyr gratis frakt på ordre over 600 tror jeg det er, og bruker UPS så det går kjapt. Dermed betaler du bare moms på selve varen, samt litt til UPS så det går an å spare litt. Jeg sparte vel ca 400 eller så på å kjøpe min Multiplex Mentor derfra. Ikke mye, men nok for en gjerrigknark som meg. Men det virker det bare er Multiplex modeller man kan spare litt på, de andre modellene de har virker å være minst like dyre som i Norge.

                          Comment


                          • #14
                            Hvordan er holdbarheten på denne funglideren ,når en har demontert/montert den noen ganger? Er den grei å bære med seg?
                            Noen som vet om denne finnes på lager her i Norge ? (helst kit)

                            Comment


                            • #15
                              Det er vel bare Elefun som fører den, og den er kun tilgjengelig som RR version. Handler du den fra Holleinshop så har de den på lager, og du sparer også noen kroner. Alternativt kan du jo kjøpe Panda'en som bare koster 670 fra Elefun som kit, og modifisere den. Tror jeg brukte ca 30 min på å gjøre det med min, men den flyr også veldig fint originalt med bare sideror. Hadde en STM ASW-17 2,2m, men Panda'en med halve vingespennet holdt seg opp merkbart lenger, og taklet vinden mye bedre, så det er ikke nødvendigvis størrelsen det kommer an på.
                              Last edited by Kyrre; 12-07-17, 12:25.

                              Comment

                              Working...
                              X