Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybegynner, hva skal en kjøpe.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ok, du har sikkert rett. Var lettere når jeg startet med fly, fikk en komplett pakke til 1500 kroner.��

    Comment


    • #17
      Ser mange anbefaler deg 500 og oppover. Stemmer at dette er mere stabilt skal ikke krangel på det.
      Men som nybegynner burde du se på rep kostnader ved eventuelle krasj. Jeg valgte 450 av en grunn og det var rimeligre deler.
      se f.eks på blader som er noe av det føste som ryker. 175kr for 450 og ca 300kr og oppover for 500.
      Etter erfaringer som alle skrev i diverse forumer røk ved eventuelle krasj så kom jeg fram til at 450 var ca 1200,- for å komme seg i lufta og ca1800- 2000 for 500 størrelsen og oppover for samme smellen. Har du smalt budskjett ved innkjøp regner jeg med at du vil ha det morro på budskjett framover også.

      Som jeg sier til de fleste som vil starte med denne hobbyen er at start med noe som det er lett å få tak i deler til og som ikke ruinerer deg før du syntes det er morro. Mange som kjøper dyrt, får det ikke til og har mye bra utstyr enten til salgs eller på lofte.
      Fredrik S

      Stingray 500
      T-Rex 450 L Dominator 6s
      Tensho Acro Speed
      Joysway CUB (Riktig farge gul med krigsskader)
      SBach indor crack.
      Og div andre unødvendige ting som må være med i hobby rommet.

      Comment


      • #18
        Husk da også at det er store variasjoner hva som ryker om en krasjer ulike modeller.

        Har for eks måka Chasen min i torva 5-6 ganger og alle krasj er rundt 200 kroner (+ blader og canopy om du skal ha den spotless) mens jeg brukte vesentlig med på 450 Pro'en jeg hadde tidligere.

        Men likavel er Chasen den jeg har brukt mest penger på reperasjoner av siden den krasjer også 5-6 ganger oftere enn hva større heliene gjør
        Rasmus Fauske
        TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
        http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

        Comment


        • #19
          Align er ett bra merke som nybegynner, da de fleste selger det. Og du får nye kit med all elektronikk for en grei penge. Du må enda ha egen mottaker. Jeg mener du da bør se på align trex 450l. Den er av den nye typen som har 360mm blad, så litt mer stabil enn de gamle 325mm bladene. Koster ca 3900 for 3s modellen med all elektronikk hos elefun, og 4300 for 6s. Jeg ville gått for 6s, men jeg ser elefun iallefall er utsolgt. 3s fungerer nok også greit, men stiller mer krav til att batteri klarer å levere nok ampere når du flyr hardere.

          Når jeg begynte så kjøpte jeg blad og batteri hos hobbyking. Men du bør undersøke hva som er bra først, så du ikke får noen som er farlige.
          Last edited by jonny; 21-05-15, 21:54.
          ---------------------------------------------
          Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
          Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
          Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
          Mikado logo 600 3D Vbar
          Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

          Comment


          • #20
            Og ikke kjøp random klone deler på heliet, koster bare ekstra til slutt.
            Rasmus Fauske
            TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
            http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

            Comment


            • #21

              Comment


              • #22
                Kjøp en trex600 gjerne en av de eldre de kan kjøres på 6S . Du finner dem ofte rundt på div salg sider folk vil ofte ha 3000-4000 for disse men de er ikke mer verdt en 2000 så du kan slenge inn et bud og få deg en flott nybegynner maskin.

                Comment


                • #23
                  har flydd Trex 500 en stund og kan si deler er ikke noe dyrare en 450 deler eller ikke mye , alså man krasher en 450 mer ofta grund blir svårt å se , lett å miste orientering ,mindre stabil og mest manglande respekt før small model
                  min anbefaling er å køper noe i 500+ size , 450 blir dyrare i til slut
                  Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                  Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                  HD 500 Cell : brain2

                  DX9

                  Comment


                  • #24
                    Jeg bruker å anbefale Trex 500 til nybegynnere. Det er stort nok til at det er stabilt og lett å se, og lite nok til at det ikke koster en formue å kræsje. En kræsj koster nok mere enn på en 450, men til gjengjeld kræsjer man sjeldnere.

                    Det er det minste helikopteret som "flyr som et stort" helikopter.
                    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                    Anything worth doing is worth overdoing!

                    Comment


                    • #25
                      Jeg startet med en t-rex 450L dominator 6s for rundt 2mnd siden. Har hatt den i luften ca 50turer nå, ingen krasj (enda) Til nå klarer jeg å flippe/rolle uten problemer. Jeg hadde som deg også kun erfaring med fly fra tidligere, men overgangen gikk fint.



                      Det skal nevnes at jeg hadde ca 100 timer med heli trening på simulator før første maiden.

                      Comment


                      • #26
                        Skulle jeg kjøpe ville jeg hørt på Jotto, Kjenner en som har prøvd litt og han angrer ikke på Trex500 kjøpet slik jeg skjønte det. betydelig mer stabil sa han enn den mindre.
                        Mvh Andreas
                        Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                        PCM.at mye glede i litt carbon
                        Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                        Comment


                        • #27
                          Align T-Rex 600 innkjøpt. Noen forslag til en god simulator?

                          Comment


                          • #28
                            Hvilken radio har du? Phoenix og RealFlight er gode alternativer. AccuRC er visst også bra, men krever en kraftig PC.
                            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                            Anything worth doing is worth overdoing!

                            Comment


                            • #29
                              Har Hitec Aurora 9. Har bare en vanlig enkel laptop.

                              Comment


                              • #30
                                Det er mulig at du kan bruke RealFlight direkte på den radioen: http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=30340 . Send en mail til Elefun og spør.

                                Edit: eventuelt Phoenix: http://shop.smallsize.no/product_inf...c6fbf1a0462846 , som krever mindre av PCen.
                                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                                Anything worth doing is worth overdoing!

                                Comment

                                Working...
                                X