Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybegynner, hva skal en kjøpe.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nybegynner, hva skal en kjøpe.

    Hei, vurderer og kjøpe meg et helikopter og lurer på hva de som har erfaring anbefaler. Har drevet med fly en stund så jeg har allerede en Hitec Aurora 9 Computerradio som jeg vil benytte. Det jeg vet er at det bør være elektrisk,lett og få deler i Norge og ikke av de minste typene. Ser for meg max 4000 kroner. Men om prisen er lavere er jo det en fordel. På forhånd takk.

  • #2
    Er 4k maks så ser etter en brukt 500 Size så bør du få noe som virker bra. Skal du ha nytt så må du opp i pris
    Rasmus Fauske
    TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
    http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

    Comment


    • #3
      Hvor mye opp i pris da?

      Comment


      • #4
        Jeg har en 600 med komplett dele Heli du kan få ferdig prutet for 5k. Men er ikke det billigste eller tryggeste å lære med hvis du ikke kan hovre.
        Er ett strøkent og komplett align trex 600 efl(dfc) med all elektronikk, og ett komplett Heli likt uten elektronikk. Begge er bra ihh til lager etc. Nattflygings utstyr får du med.
        Last edited by jonny; 20-05-15, 18:28.
        ---------------------------------------------
        Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
        Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
        Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
        Mikado logo 600 3D Vbar
        Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

        Comment


        • #5
          Tenkte 450 var grei størrelse og begynne med, vil helst kjøpe nytt.

          Comment


          • #6
            500 er mer stabilt enn 450, og ikke nødvendigvis så mye dyrere.
            ---------------------------------------------
            Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
            Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
            Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
            Mikado logo 600 3D Vbar
            Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

            Comment


            • #7
              Vil anbefale deg å se bort fra 450-size, det er ikke for nybegynnere selv om prisen tilsier det og mange påstår det. Var jeg deg ville jeg prøvd å spa opp en lapp til og hoppa på tilbudet til Jonny, det er et knakanes bra tilbud! Får du hjelp til å sette det "snillt" opp og bruker treningsunderstell (joa, det funker med fbl også) så er det ganske bra siden det ikke er fullt så responsivt som en 450.
              Propellen skal være på toppen!
              Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

              Comment


              • #8
                OK, det er sikkert et bra tilbud. Jeg er helt grønn på dette området så jeg vet egentlig ikke hva jeg kjøper,må vel ha batterier i tillegg også. Jeg trenger litt tid til å drive research. Kom gjerne med innspill på hva jeg trenger,har kun radio og batterilader.

                Comment


                • #9
                  Skal du ha nytt <4k så er det eneste du får align 450 el evnt en Forza om du er heldig. Men det er rimelig kjipe modeller å ha som første modell, det er natt og dag å gå opp det hakket til 430mm blader. Alle andre helier i 450 klassen så ender du på ett par lapper opp.

                  Men en ting om du kjøper brukt, pass på å ikke kjøpe noe som er gammelt og på vei ut.

                  Så har du ikke erfaring selv så få noen du kjenner til å se over heliet om du kjøper fra en ukjent.

                  Er bare en mnd siden jeg satt og prøvde å få til en 550 en hadde kjøpt som komplett og fly klar. Men alt som ble brukt fra det etter å ha plukket vekk det som var utslitt eller bare ødelagt var 4 servoer ...
                  Rasmus Fauske
                  TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                  http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                  Comment


                  • #10
                    For 600 jeg selger må du ha 2x3300mah 6s 30c batterier for 1 tur.
                    Og du trenger en mottaker for Heli. Min 6 kanaler. Batterilader. Spørs hvor lang ventetid på lading du vil ha, men jeg lader normalt to batterier på en gang på 2c. For deg vil jeg anbefale å sette 700 understell bakerst og 700 halefinne. Da kan du bruke større haleblad og kjøre mindre rotorhastighet og derved få lengre flytid.
                    Fordelen med to like helirammer er att når du krasjer tar du bare hele hale og rotor og hva som enn er ødelagt fra den tomme ramma over på det krasja Heliet. Tilbake i luften på no-time. Så bytter du de krasja delene etterpå og har ett helt delehelikopter liggende klar til neste uhell.
                    Last edited by jonny; 20-05-15, 21:32.
                    ---------------------------------------------
                    Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                    Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                    Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                    Mikado logo 600 3D Vbar
                    Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                    Comment


                    • #11
                      du kan flyger fly så heli blir ikke så svårt , men som andra har sagt så går får en 500 + size heli , lettare å se og mer stabil
                      Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                      Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                      HD 500 Cell : brain2

                      DX9

                      Comment


                      • #12
                        Ang Heli og utdatering:
                        Du har den gamle trex 600, batterier i front. Orginalt 6s setup.
                        Denne er på vei ut.

                        Denne ble erstattet av 600efl.
                        Orginalt 12s setup. Batterier inne i ramme på batteriskinne med lås.

                        Så kom 600 dfc. Samme Heli som 600efl, men med dfc hode og kopi av kde haleslider.

                        Så kom 600 dfc 750mx. Samme som 600 dfc, men med motor normalt levert med 700 størrelse. Forsterket feathering shaft, modifisert motorfeste og drev for å passe ny motor samt forsterkningsvinkler på ramme for å hindre att rammen vred seg rundt motoren.

                        Nå har vel 600l dominator kommet.
                        Lik den over, men med nye servoer.

                        Ramme og omtrent alle komponenter er lik mellom den orginale 600efl og den siste. Det er fint mulig å oppdatere, men ikke nødvendig.

                        Sånn som det er nå har jeg gått lei og ikke flydd på ca 6mnd, og vet ikke om lysten til å fly kommer igjen.
                        Heli er dette: Feil - Modellsalg.no
                        Men jeg slenger med det tomme heliet samt nattlys i de 5000, det hadde jeg egentlig tenkt meg 2000 for....

                        Har en 700dfc nitro jeg også vurderer og selge.
                        Last edited by jonny; 21-05-15, 00:22.
                        ---------------------------------------------
                        Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                        Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                        Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                        Mikado logo 600 3D Vbar
                        Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                        Comment


                        • #13
                          OK, jeg må tenke litt. Må prøve og komme i kontakt med noen i Trondheim som kan gi meg råd og hjelp.

                          Comment


                          • #14
                            Ser ut som budsjettet blir dobbelt så høyt som jeg tenkte i utgangspunktet hvis jeg ska følge de anbelingene jeg får. Det blir en liten formue bare i batterier hvis en skal gå for 12 celler. Er det ikke noen billigere alternativer for en nybegynner?

                            Comment


                            • #15
                              Vi er mange som begynte med 450. Det går fint, men hadde jeg gjort det igjen hadde jeg gått for 500 i stedet for. 450 blir fort liten på avstand, og er ganske lett å krasje. Dessuten er alt forhåndvis skjørt. Mindre lager, svakere drev, lettere å strippe skruehodene. De autoroterer dårlig (er vel mer ett kontrollert fall, der du såvidt har 1 mulighet til å berge hvis du timer perfekt). Når du kommer opp til 550-600 størrelse er det stor forskjell ihh til stabilitet og rolighet. Dessuten har 500 brukt å ligge bare litt mer enn 450 i pris. Men med flybarless er det noe helt annet å fly 450 enn det var med flybar. Det var verre med flybar når det blåste og du plutselig var opp-ned før du hadde lært å fly opp-ned.
                              Last edited by jonny; 21-05-15, 21:32.
                              ---------------------------------------------
                              Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                              Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                              Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                              Mikado logo 600 3D Vbar
                              Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                              Comment

                              Working...
                              X