Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nok en fly identifikasjon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nok en fly identifikasjon

    Jeg byttet til meg dette flyet. Vet ikke noe om det, er det noen her som ekjenner det igjen?
    Det har 160cm vingespenn, glassfiber kropp og isopor vinger

    Attached Files
    __________________________________________________ _______________________________________
    Frode Andersen
    www.haldenmodellflyklubb.no
    www.rcwings.no
    Sarpsborg Modellflyklubb
    _____________________________________________

  • #2
    Hei! Jeg er ikke sikker, men tipper at det er en JPA. Isåfall er det en norsk konstruksjon tegnet og støpt av Johan Petter Aannestad i Moss. Jeg hadde en slik på slutten av 70' -tallet.
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Hei, takk, for tilbakemeldingen. Det ser ut som samme modell
      Har du noen data på denne? som f.eks rorutslag og CG?
      Finner ikke noe info om denne på nett, regner med den er litt i eldste laget
      __________________________________________________ _______________________________________
      Frode Andersen
      www.haldenmodellflyklubb.no
      www.rcwings.no
      Sarpsborg Modellflyklubb
      _____________________________________________

      Comment


      • #4
        ser ut til at det er lite pilform i vingen så hvis du legger cg ca 1/3 av vingekorden fra forkant er du nogenlunde der du skal være.
        blir den veldig følsom på rorene må du ha i mer vekt foran. blir den treg og vond å få opp nesa på ved lave hastigheter må du ha minder vekt i nesa.

        Comment


        • #5
          Originally posted by thor_no View Post
          ser ut til at det er lite pilform i vingen så hvis du legger cg ca 1/3 av vingekorden fra forkant er du nogenlunde der du skal være.
          blir den veldig følsom på rorene må du ha i mer vekt foran. blir den treg og vond å få opp nesa på ved lave hastigheter må du ha minder vekt i nesa.

          Takk, er det standard regel for motor fly?
          Jeg bruker ofte 36% på seilfly, jeg ikke vet noe om.
          __________________________________________________ _______________________________________
          Frode Andersen
          www.haldenmodellflyklubb.no
          www.rcwings.no
          Sarpsborg Modellflyklubb
          _____________________________________________

          Comment

          Working...
          X