Announcement

Collapse
No announcement yet.

Scan mode på Hitec Aurora 9

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Scan mode på Hitec Aurora 9

    Kjøpte en slik radio superbillig på Elefuns julekalender (kr1595) og har drevet og satt meg inn i dens muligheter en stund nå.

    Ifølge bruksanvisningen kan man sette opp sendermodulen i radione i "normal mode" og "scan mode". "Normal mode" er default og skal normalt sett fungere feilfritt. Det gjør den også på min radio. Problemet oppstår når jeg forsøker å bytte til scan mode. I bruksanvisningen står det at jeg skal slå på radio og mottaker trykke "transmitt" og så trykke og holde inn knappen på sendermodulen i 6 sekunder. Da begynner blå led å blinke og den røde skal lyse kontinuerlig akkurat slik manualen sier den skal. Den scanner da etter frekvensområde med minst støy. Når den har gjort dette piper den som kvittering på at scan er gjennomført og den røde leden slukker og den blå lyser kontinuerlig. I følge manualen (og også videoer på youtube) skulle begge ledene lyse. Jeg får heller ikke til å binde mottakeren i scan mode. Da skulle både blå og rød led på mottakeren ha lyst, men her får jeg bare rød lampe til å lyse. Med bare den blå lampa lysende er det bare sporadisk bevegelse i servoene med ca 2-4 sekunders mellomrom.

    Er det flere Hitec Aurora eiere som har oppleved dette?

    Jeg har firmware v1.09 på radioen

  • #2
    Strengt tatt har du ikke bruk for Scan-mode, Normal-mode hopper mellom 20 kanaler, aldri hørt at det skaper problemer.
    Om du allikevel vil prøve, må du først oppgradere mottakerene dine også med HPP-22 ( jeg antar at du har optima mottakere)
    I scan mode skal radioen sjekke 79 kanaler før den binder, dette tar lenger tid enn du tror. ( jeg ble lei etter en dag, og har flydd i normal-mode de siste 4-5 åra.)

    Viggo

    Comment


    • #3
      Takk Viggo . Visste du har radioen så håpet på svar fra deg. Tror heller ikke det er noe problem, men vil bare at alt skal fungere som det skal. Etter noen søkerunder på nett er det flere utenlandske forum som sier at scan mode er borte, og at en heller kan gjøre et søke etter ledige kanaler i normal mode hvis det skulle være nødvendig.

      Comment

      Working...
      X