Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motortemperatur OS 55HZ

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motortemperatur OS 55HZ

    Jeg har en OS 55HZ i min TT raptor 50 og når jeg har fløyet en tank og kjenner på bakplata på motoren så er den så varm at jeg ikke klarer å holde fingeren der. Jeg mener å ha hørt at du skal kunne holde fingeren der, men at det skal være varmt. Jeg har ikke inntrykk av at motoren går for tynt, men lurer allikevel når jeg kjenner hvor varm motoren blir. Tror det er 22%/18% fuel jeg bruker med 8 OS glødeplugg.

    Er det noen som har meninger om hva temperaturen bør ligge på?
    Øystein Solvang Randen
    Røyken og Hurum modellflyklubb

    Menneskelig svikt er utelukket!

    Align T-Rex 700N Pro FLB;Align T-Rex 700N Blackshark III; TT Raptor 50 Titan; TT Raptor 50 Titan FBL; TT Raptor X50; Align T-Rex 500DFC; Align T-Rex 450L Dominator; TT Minititan 325 SE; Align T-Rex 150DFC; Gaui 500X; Tensho CK250; Domino 40.; Raven 40; STM Acrobat; Top RC Blazer

  • #2
    Ville prøvd å skru dysa ut et par knepp. Bør fint kunne holde fingern i baklokket.

    Comment


    • #3
      Skru ut hovednåla til den er så rik at den nesten drukner når du hovrer på ca 2000 hs så jobber du deg to klikk av gangen innover til du finner punktet den blir for varm på. Da kan du gå et par knepp tilbake derfra.

      Husk dog at selv om en nitro motor er varm så kan det godt hende at den allikevel har gode arbeidsforhold. Det er bedre å bruke øret og høre om den kommer med "pingete" bilyd som den gjerne gjør når den er for lean.
      Propellen skal være på toppen!
      Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

      Comment


      • #4


        Legger ut en video på youtube for å illustrere lyd og bilde. Hvis man ser bort fra de eminente pilotegenskapene så er den beskrivende nok vil jeg tro. Kanskje et trent "nitroøre" kan si noe. Her har jeg hovret en tank fra før så motoren er ikke kald ihvertfall.......
        Øystein Solvang Randen
        Røyken og Hurum modellflyklubb

        Menneskelig svikt er utelukket!

        Align T-Rex 700N Pro FLB;Align T-Rex 700N Blackshark III; TT Raptor 50 Titan; TT Raptor 50 Titan FBL; TT Raptor X50; Align T-Rex 500DFC; Align T-Rex 450L Dominator; TT Minititan 325 SE; Align T-Rex 150DFC; Gaui 500X; Tensho CK250; Domino 40.; Raven 40; STM Acrobat; Top RC Blazer

        Comment


        • #5
          Veldig lav lyd, men det høres til tider ut som den er litt ujevn. Prøv tre klikk ut på highspeed nåla og se hvordan temperaturen er da. Hvordan er den i overgangen fra tomgang til høy hastighet, er den "rett på" eller nøler den noe? Om den er rett på, så kan du prøve å justere fuel mix mot litt rikere til den nøler og så et par grader tilbake da det er en kombinasjon av highspeed og fuel mix nåla som kommer inn i bildet på hoover hastighet.

          Er dette forresten i idle opp eller med vanlig "stigende" throttle kurve?
          Propellen skal være på toppen!
          Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

          Comment


          • #6
            Jeg har ikke lyd på pc`n min så jeg var ikke klar over at det var så lav lyd. Jeg har normal hovermode på radioen. Jeg vet ikke helt, men jeg synes kanskje den nøler litt når jeg "gir gass", men når jeg har passert midtstikke så synes jeg den kommer jevnt. Jeg får prøve meg litt frem, er bare litt redd for å skru meg bort. Har gjort det tidligere med lett fatale følger (se Hvordan har DU kræsjet helikopteret ditt idag? - (MFN) ModellflyNytt.no )
            Øystein Solvang Randen
            Røyken og Hurum modellflyklubb

            Menneskelig svikt er utelukket!

            Align T-Rex 700N Pro FLB;Align T-Rex 700N Blackshark III; TT Raptor 50 Titan; TT Raptor 50 Titan FBL; TT Raptor X50; Align T-Rex 500DFC; Align T-Rex 450L Dominator; TT Minititan 325 SE; Align T-Rex 150DFC; Gaui 500X; Tensho CK250; Domino 40.; Raven 40; STM Acrobat; Top RC Blazer

            Comment


            • #7
              Er par tre klikk er ikke så farlig. Men prøv å åpne fuel miks 2 grader mot rik og gi den to klikk ut til på hovednåla og se hvordan den reagerer.
              Propellen skal være på toppen!
              Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

              Comment


              • #8
                Will do, når været igjen tillater uteaktiviteter. Legger ut eventuelle resultater i tråden her. Takker for respons bjornal! Synes dette er vanskelig å vite.......
                Øystein Solvang Randen
                Røyken og Hurum modellflyklubb

                Menneskelig svikt er utelukket!

                Align T-Rex 700N Pro FLB;Align T-Rex 700N Blackshark III; TT Raptor 50 Titan; TT Raptor 50 Titan FBL; TT Raptor X50; Align T-Rex 500DFC; Align T-Rex 450L Dominator; TT Minititan 325 SE; Align T-Rex 150DFC; Gaui 500X; Tensho CK250; Domino 40.; Raven 40; STM Acrobat; Top RC Blazer

                Comment

                Working...
                X