Announcement

Collapse
No announcement yet.

Comeback kid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Comeback kid

    Hei alle sammen. Jeg er helt ny på forumet og tar sjangsen på å komme med en rekke spørsmål.

    Jeg startet med modellfly for 17 år siden. Jeg bygget ett fra byggesett, og kjøpte etterhvert to ferdigbygde (monterte selv). Disse tre flyene gav meg rundt 45 minutter total flytid og jeg la hobbyen på hyllen for noen år. Etter at jeg måtte rydde mine foreldres hus fant jeg Fieldbox, samt to motorer, OS-25 og OS-46 (usikker på modell). Dette vekket et gammelt gen, og etter å ha surfet litt rundt lurer jeg på følgende:

    1. Jeg ønsker å kjøpe et ferdigbygd (kan godt montere) høyvinget med semisymetrisk profil som passer til 46 motoren. Dette flyet må være egnet for flottører. Hva anbefales, og hvor kjøpes dette?
    2. Hva slags radioer anbefaler man i dag. Jeg er relativt pris-sensitiv, men det må være pålitelige saker.
    3. Jeg tror at min OS-46 trenger ny forgasser. Hvilke butikker kan jeg kjøpe dette fra? (fant noen utenlandske nettbutikker men aner ikke om de er seriøse).

    På forhånd takk for alle svar!

    Håkon

  • #2
    Fuelfly Trainer&
    Her er et rikholdig utvalg av egnede fly. NB! Elefun har gratis frakt denne uken.

    http://elefun.no/p/prod.aspx?v=22227
    Her er en rimelig kvalitetsradio.

    Deler til OS er det vel kanskje mest av her:
    The resource cannot be found.

    Comment

    Working...
    X