Announcement

Collapse
No announcement yet.

Top Flite P47D Thunderbolt Rtc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Top Flite P47D Thunderbolt Rtc

    Hei, her er mitt nye prosjekt. Kjøpte ready to cover versjon, da jeg vil lakkere den i det fargeskjema jeg vil ha. Skal bruke solartex, dopes og lakkeres. Av utstyr blir det Hitec hv servoer rundt om, life batterier, Robart elektriske retrakts, motor blir nok en Saito fg 60 r3.
    Attached Files

  • #2
    Lurt å lage sin egen design for det er mye artigere kort og godt! Følger med videre. God plan synes jeg og med fin motor som jeg sjøl godt kunne ha tenkt meg

    Comment


    • #3
      Jeg har funnet et fargeskjema jeg kunne tenkt meg, og har ikke sett mange av den. Men tror detver vanskelig å finne riktige fargekoder, tenkte å bruke maling ifra warbird colors, noen tips motas med takk skal legge ved bilde av det fargeskjema jeg vil bruke.

      Comment


      • #4
        Her er fargeskjema som jeg vil bruke, synes den er tøff
        Attached Files

        Comment


        • #5
          Tøft skjema og med Langbein på cowlingen Warbirdcolors har jeg brukt litt og liker det veldig godt. Oppfører seg imidlertid helt forskjellig fra vanlig lakk slik jeg erfarer malingen. Mange tynne strøk trengs, men til gjengjeld er det en smal sak å lappe over igjen om det blir en ripe eller noe annet. ( synes veldig lite ) Må vel få klarlakk over seg skal den tåle bensin, men min erfaring er at man søler jo ikke akkurat bensin over flyet. Fighteraces har vel alle de korrekte fargene som ble brukt på disse flyene antar jeg.

          Comment


          • #6
            Er det noen i Norge som lagerfører warbird colors eller må man bestille ifra utlandet. Et spørsmål, vet noen om jeg kan bruke sølv dope på solartex. Kan mene at det vil bli en fin finnish. Tenker også på panellinjer, hva er best å gjøre der? Har sett på prosjektene dine toelarse, er meget fasinert over dine kunnskaper om detaljer mulig jeg vil bruke aluteip på cockpitt glasset på rammen rundt

            Comment


            • #7
              Eurekarc fører wb colors

              Comment


              • #8
                Har fått på solartex på alle ror og bellypan, høyderorstabbene og vinger neste
                Attached Files

                Comment


                • #9
                  Første vingehalv del er ferdig. Gikk bra det , er fornøyd med resltatet
                  Attached Files

                  Comment


                  • #10
                    Fått trekt ferdig vingen, fornøyd så langt
                    Attached Files

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by jatoamun View Post
                      Er det noen i Norge som lagerfører warbird colors eller må man bestille ifra utlandet. Et spørsmål, vet noen om jeg kan bruke sølv dope på solartex. Kan mene at det vil bli en fin finnish. Tenker også på panellinjer, hva er best å gjøre der? Har sett på prosjektene dine toelarse, er meget fasinert over dine kunnskaper om detaljer mulig jeg vil bruke aluteip på cockpitt glasset på rammen rundt
                      Dette går unna! Liker godt Solartex sjøl, men kan ikke svare skikkelig på spørsmålet ditt om sølvdope. Skulle vel tro det går an. Eureka selger Warbirdcolors i hvert fall, men vet ikke om han har dem på lager. Uansett kommer de fra Fighteraces Når det gjelder panellinjer så er det vel like mange metoder som det er byggere. Sjøl bruker jeg tynn teip ( ferdig skåret eller skåret til sjøl ) Drar den av litt før grunningen/malingen er tørket helt. Det finere navnet på alutape er flitemetal = Samme sak. Nå har noe av det jeg la på sittet dønn fast i årevis under mange turer så nå bruker jeg det til mye rart. Artig materiale å jobbe med er det også. Må strykes på, ellers litt øvelse trengs, men egentlig enkelt og greit. Min favoritt når det gjelder canopyrammer. Ser virkelig ut og veier ingenting. Skruer/nagler "trykkes" på eller vinylnagler limes på først og alu over. Litt forskjellig effekt.

                      Comment


                      • #12
                        Har fått trekt ferdig kroppen, har igjen servoluker.
                        Attached Files

                        Comment


                        • #13
                          Fått malt siden sist og laget merker
                          Attached Files

                          Comment


                          • #14
                            Ser fantastisk bra ut. Fint fargeskjema, er det fra 356th fg, Zemkes Wolfpack?

                            Comment


                            • #15
                              Hei, takker slet lenge med å finne et fargeskjema men fant dette , syntes det var tøfft. Dette er 358th "Lonesome Lee" Fs USAAF brukt i 1944.
                              Dette er min første store warbird som jeg har lagt så mye arbeid i finnishen. Moddellen ser jo litt ny ut så jeg skal lage den slitt etc. Maiden blir i slutten av september da jeg skal arrangere modelflyteff /høsttreff på frya flyplass. Så gleder meg til maiden

                              Comment

                              Working...
                              X