Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spirit FBL med Rescue

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    De har ikke webshop så vidt jeg vet. Men må jeg først handle utenlands, så er jeg veldig fornøyd med Esprit. De har det meste på lager, å sender samme dag.
    Du får høre med Elefun om å ta over. Ser ikke ut for de prioriterer det, har vel ikke fått inn noe fra Jeti på over et år.

    Comment


    • #17
      Har ikke Thorbjørn og Kåre tatt over Jeti da?
      Propellen skal være på toppen!
      Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

      Comment


      • #18
        Er vel helst Graupner de steller med.

        Comment


        • #19
          Står annonse fra T&K i siste MI at de leverer alt fra Jeti. Mulig at de har tatt inn direkte dog.
          Propellen skal være på toppen!
          Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

          Comment


          • #20
            Fant den notisen i MI ja. Men finner lite Jeti på nettsidene til T&K.....

            Comment


            • #21
              Veeeel... Thorbjørn er vel kanskje ikke den raskeste her i verden vedr. oppdatering av hjemmesidene...
              Propellen skal være på toppen!
              Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

              Comment


              • #22
                Uten oppdatert hjemmeside, er det bare å glemme. Da er det enklere med Esprit i USA.

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Torodd View Post
                  Uten oppdatert hjemmeside, er det bare å glemme. Da er det enklere med Esprit i USA.
                  Ja fine Esprit , men har ikke REX rx enda , kjøpte en 10 kanal fra RC electric planes, quadcopters & propellers!
                  gikk smoot det

                  Comment


                  • #24
                    Da var Spirit'en testa på T-Rex 600 DFC'en.

                    Oppsett var enkelt, men litt køddig å finne ut hva man skulle/måtte reversere i radio og hva som skulle gjøres i gyro men med litt god gammeldags flybar tankegang så var det helt greit å få satt opp. Endte opp med å sette opp swash slik at denne kompenserte i riktig retning for så å sette reversering korrekt i radioen etter dette. Oppsett i 0 pitch samt min/max utslag ble gjort med Soko Helitool (dere som flyr heli og ikke har dette enda - løp og kjøp!). Satte +-14 grader pitch og 10 grader cyclic, synes i og for seg dette holder mer enn nok på en T-Rex 600.

                    Halen var veldig rett frem å sette opp. T-Rex'en min er satt opp med halen noen grader pitchet når servo er sentrert slik at den holder set i rate mode da jeg synes dette fungerer vesentlig bedre enn å sette midt på slider som midtpunkt for servo. Satte en fornuftig gain (60) jfr det jeg har lest på Helifreak at andre har landet på for 6-700 maskiner.

                    Jeg gjorde ingen andre endringer i gyro enn dette, og forventet meg egentlig en del tuning på stripa i dag for å få det til å fly bra men fikk litt bakoversveis når jeg spoolet opp og tok av. Halen stod som et spett, ikke tegn til den minste vibrasjon. Det var en liten tendens til lean over på spoolup, men litt korrigering med cyclic så var ikke dette noe problem. Tok heliet opp noen meter og starta en ganske seriøs rasering av cyclic-stikka for å se hva som skjedde uten at det var noe som helst dramatikk.

                    Prøvde også noen små runder i luntefart og ting oppførte seg rett og slett bare som forventet. Når jeg satte opp farta og gikk fra stall turn og i høy hastighet framover og bakover så fikk jeg litt flutter på halen, men dette ble løst ved å senke gain til 55. Prøvde også litt funnels og hurricanes uten at jeg merka noe som helst negativ oppførsel fra gyro. Rescue fungerte også helt som forventa.

                    Følsesen av å fly denne på stock-settings er nok litt som en vbar med ganske høy robotisk/precise verdi, noe som egentlig passer meg veldig bra. Skal jeg fly noe som føles mer ut som en flybar så tar jeg med meg Raptor 50'en.

                    Alt i alt er jeg superoverraska over hvor enkel å sette opp og hvor bra den fungerte på stock tuning. Noe småtteri gjenstår det å tune opp, men jeg tror nok jeg er ganske i mål. Hadde egentlig beregna denne for en Gaui NX4, men det ser ut som den blir stående på T-Rex'en...
                    Propellen skal være på toppen!
                    Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                    Comment


                    • #25
                      Skal på ferie i morgen men har en igjen på lager så bestiller du i dag (eller morgen tidlig) så sender jeg den før jeg tar ferie

                      Kommer til å ha ferie tre uker så blir lite utsendelser i den perioden.
                      Rasmus Fauske
                      TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                      http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                      Comment


                      • #26
                        Hei,

                        Da er prisene på Spirit enhetene justert noe ned, vanlige sprit koster nå 1790,- og nye Spirit Pro koster 1890,-

                        Den nye Spirit Pro har oppgradert med flere servo kanaler og flere innganger så nå slipper en eventuelle Y adaptere. Sensorene er også oppgradert og den har raskere CPU. Ny firmware i versjon 1.3 lanseres også når Spirit Pro kommer, den har forbedret governor, rescue m.m.

                        Click image for larger version

Name:	95-thickbox_default.jpg
Views:	1
Size:	33.9 KB
ID:	612738
                        • Very rigid, CNC milled, anodized and sandblasted enclosure
                        • Color: Aluminium satin
                        • Dimension: 33x32x14mm, weight: 20g
                        • Power supply: 3 - 15V @ 25mA
                        • Operating temperature: -10°C to 60°C
                        • Latest generation, Ultra Fast
                          32bit ARM processor: 210 DMIPS
                        • MEMS sensor with 9-axis sensor fusion
                          (rotation to 2000°/s !)
                        • Gold plated PCB with Pb-Free soldering
                        • Integrated S-BUS Inverter
                        • 2x native Spektrum connectors
                        • 3x connector for power supply, 5x for servos
                        • Additional peripheral support with future updates (GPS, vario, data logger)
                        Rasmus Fauske
                        TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                        http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                        Comment


                        • #27
                          Oppgradert firmware med masse nytt, har kun prøvd betaen selv så langt og den har virket veldig bra:

                          • Spirit Pro support!
                          • New sensor data processing.
                          • Improved flight behavior and precision.
                          • Improved Governor:
                            • Max. parameter range was extended (has to be reconfigured).
                            • New feed forward algorithm for immediate response and superior performance.
                            • Support for more sensors.
                            • Spoolup rate can be configured with higher precision.
                            • Governor is activated at 40%+ TC.
                            • Governor can be enabled/disabled between banks (check settings between banks!).
                            • Improved bailout feature.

                          • Throttle settings are available for disabled governor too:
                            • Frequency can be configured to obtain much better performance.
                            • Throttle Range - Max. value can be configured to 150 for disabled governor.

                          • Channel Mapping was improved to display current channel values.
                          • Improved Wizard:
                            • Saving of the settings is available anytime with CTRL+S.
                            • Unit can be disconnected anytime during the process of setup.

                          • BEC tester was improved to determine if the power supply is sufficient.
                          • New bank comparison feature.
                          • New bootloader.
                          • New secure format for the firmware.
                          • New firmware flash procedure:
                            • Much more secure (encryption, data integrity verification).
                            • Firmware can be flashed easily even when any kind of failure occured previously (with the new recovery mode).

                          • Improved Rescue and Stabilisation mode:
                            • Stabilisation hovering level can be manipulated to a higher extent.
                            • Rescue (Normal) has 1.5s climb out as with Acro mode.
                            • Improved precision with more level corrections.

                          • Improved UDI protocol compatibility.
                          • Support for next channel in PWM connection with Spirit Pro.
                          • New Rudder end-points setup.


                          Spirit software:
                          Software for Windows
                          Software for OSX
                          Software for Linux

                          Spirit Manual
                          Download manual v1.3.0

                          Spirit Firmware
                          Download firmware v1.3.0
                          Rasmus Fauske
                          TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                          http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                          Comment


                          • #28
                            Pokker, og jeg som var sikker på at iKon skulle jeg ha, nå må jeg lese meg opp på Spirit og finne ut om det er tingen... :P

                            Comment


                            • #29
                              Er det noen spesielle funksjoner du ser etter i fbl enheten du ser etter ?
                              Rasmus Fauske
                              TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                              http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                              Comment


                              • #30
                                Rasmus, kan Spirit Pro brukes på et 3 bladers hode? Trenger enhet til et Hirobo skala heli.



                                Comment

                                Working...
                                X