Announcement

Collapse
No announcement yet.

frsky taranis x9d plus noen erfaringer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    har kalibrert stikker og potmeter. og fått satt den opp til testing på simulator. alt virker ganske greit så langt. får ikke tid til å gjøre så mye før til helga men da starter sommerferien og satser på får satt opp en modell og prøvd den i praksis til helga.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #32
      Gratulerer Tyor, det er vel alltid litt å sette seg inn i ved nye ting.
      Vet du forresten forskjellen mellom pluss og den "vanlige" Taranisen?
      (ser det ligger en brukt ute nå så.... )

      Comment


      • #33
        Er ikke helt sikker på hva forskjellen er. Men den jeg kjøpte er ihvertfall den internatinale modellen og ikke eu-versjonen som de har på himodel. Bestilte fra den ebay linken lengre opp i tråden her og kan bare annbefale den selgeren. Gikk raskt og smertefritt. Tror kanskje jeg får en moms regning da den ble sendt med dhl. Men verdien var satt til 85$ på pakka
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #34
          Betyr det at den ikke var tapesert med lapper om at det var ufortollet sending og ikke måtte åpnes før den var fortollet etc.

          Plus versjonen har vibrasjon, to-farget backlight (hvit <-> blå, evt. orange), en annerledes RF-modul, annen kabling mellom de to halvdelene og loddepunkter for ekstra potmeter (S3).
          Fred Larssen

          Comment


          • #35
            Sto ikke noe om fortolling på pakka. Men etter erfaring så får jeg vel ett brev i posten fra dhl om noen dager.
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #36
              trenger å bestille noen mottakere men hvilke mottakere er kompatible med taranis X9D pluss? kan man bruke alle frsky sine mottakere?
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #37
                Hei!

                Disse to bør gi deg de svarene du ønsker vil jeg tro.


                Loading...

                FrSky receiver feature chart | Red Silico

                Edit: ser det er et drøyt år siden den er oppdatert, så det stemmer vel kanskje ikke 100%, men det ser ut til å være mye nyttig frsky info der forøvrig.
                Last edited by SmurfAir; 01-07-15, 12:51.

                Comment


                • #38
                  Alle X- og D- mottagerene skal virke så lenge du har non-EU versjonen. Hvis du bestiller X- mottager, sørg for å få non-EU versjon, så slipper du bytte firmware i dem. V- serien (versjon II) skal visstnok også kunne brukes.
                  Fred Larssen

                  Comment


                  • #39
                    Du skal muligens ha en blanding av receivere med og uten telemetri, antall kanaler osv.
                    Dersom senderen du har kjøpt støtter D8/V8 så er dette et bra billig-alternativ på 8 kanaler uten telemetri:
                    FrSky Delta8 Støtter også Hitec og Futaba, har to av dem og de funker bra

                    Comment


                    • #40
                      Har du tatt noen oppgradering på radioen? i så fall,var dette en enkel affære?

                      Comment


                      • #41
                        Jeg har oppdatert min en del ganger og det har gått helt smertefritt. Enkelt og greit og alt av instillinger har overlevd.

                        Comment


                        • #42
                          Har hatt min Taranis i vel halvannet år og har aldri angret et sekund. Den er vilt populær blant FPV'ere, og hvis du søker på et annet norsk forum for dem med "digitale briller" på øynene får du tråder med hundrevis av innlegg med tips og tricks og modifikasjoner. Det finnes ikke en radio som er mer bang for the buck enn den her. Jeg bruker X8R receiverne i flyene mine, D4R-II i quadene (støtter ppm, telemetri, 8 kanaler og er nesten gratis). Taranisen støtter JR moduler og jeg bruker dette til f.eks å få spektrumstøtte og andre moduler til FPV. Synes den er lett å programmere og.

                          Løp og kjøp!

                          Comment


                          • #43
                            vil dette si at en kan bruke fly og quads med spektrumreceivere også til denne radioen?
                            Hva må en i så fall ha i tillegg? pris på dette da?

                            Comment


                            • #44
                              Jeg har flydd wfly i mange år og har en del mottakere liggende. Hvis jeg kjøper en wfly modul og setter bak på radioen så får jeg brukt alle de gamle mottakerene mine også. Det som er det helt geniale hvis jeg har skjønt det rett. er att jeg da bare kan ha den modulen sittende der hele tiden og når jeg programerer en modell kan jeg velge om den skal bruke intern eller extern rf-modul
                              Tom Nohr
                              Tennisveien 9
                              2450 Rena

                              Frsky taranis 9+
                              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                              + diverse små ting

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by Hoppfly View Post
                                vil dette si at en kan bruke fly og quads med spektrumreceivere også til denne radioen?
                                Hva må en i så fall ha i tillegg? pris på dette da?
                                Du har to muligheter, enten en Spektrum modul (evt. Orange) bak på senderen, eller bygge inn en RF modul fra en Spektrum sender (dx4e, dx5e, dx6i). Det siste gir fungerende modelmatch. Søk på Taranis Spektrum hack module.
                                Fred Larssen

                                Comment

                                Working...
                                X