Announcement

Collapse
No announcement yet.

frsky taranis x9d plus noen erfaringer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • fikk svar fra elefun att det står EU på eska til de dem selger. Så for oss som har kjøpt direkte fra kina betyr det vel att vi må legge inn ny programvare på mottakerene hvis vi kjøper fra elefun for å få de til å fungere.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • Det ryktes at det er sperre for firmware updatering på nyere EU greier, men jeg er usikker på om det gjelder bare sendermoduler, eller mottagere også. 60% over Hobbyking priser virker litt drøyt.
      Fred Larssen

      Comment


      • tjaa 1740 kr pluss frakt og moms fra hk. med en mottaker men uten koffert.. og 2495 på elefun. uten mottaker men med koffert

        en x8r koster 296kr på hk med billigste frakt og 446 + frakt på elefun.

        ikke så stor forskjell på radio. men en del foskjell på mottakere. men får de da dagen etter da fra elefun i stedet for å vente opp til en måned fra hk. hvis de i det hele tatt har på lager. Begynner å bli dritt lei fraktpriser og leveringstid fra hk. handler nesten aldri der mer.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • Tillater meg allikavel å poste denne
          Attention Required! | Cloudflare
          Fred Larssen

          Comment


          • ja har sett de har sluppet den på HK nå. må si det klør i fingra. Men lurer på om jeg skal vente litt for å se om det er noen "barnesykdommer" før jeg handler
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • Det har nå kommet ut gimbal (stikke) med hall sensor i stedet for potmeter til taranis. Den skal være plug and play(pray)
              De skal ha bedre lagring og være mer nøyaktig enn de orginale. Kommer til å kjøpe de og teste i løpet av vinteren.

              Frsky M9-Gimbal M9 High Sensitivity Hall Sensor Gimbal For Taranis X9D & X9D Plus
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • Tror jeg også må bestille de stikkene Har montert på en extra 5veis bryter og oppdatert til 2.1.x lagt inn ny lydpakke og bilder.
                MEN oppdaget jo at telemetrien MÅ justeres på nytt Alltid noe å ta seg til

                Comment


                • hehe ja jeg har sittet med en s6r mottager med innebygd gyro og rotet i hele dag. Fikk den til slutt til å fungere. ved å programere den via pc. men den skal kunne programmeres via radioen og en lua script. For å få til det må man oppgradere til opentx 2.2 noe jeg nå har gjort. men finner ikke noen plass om hvordan jeg skal aktivere den lua skripten. om det gjøres i modell menyene eller? og i hvilken mappe på sd-kortet jeg skal legge den. nå er alt av lyder osv bare tull her også hehe

                  Det har forresten kommet en 8 kanals versjon av den gyro mottageren også nå s8r. den har også s-bus utgang så man kan bruke opp til kanal 16 Da blir kanal 1-6 satt av til 2x ail. trottle. 2x elevator. og rudder. kanal 7 og 8 kan man bruke til hva man vil. 9, 10, 11 og 12. går med til innstillinger av gyro. bytting av modes og gain justering. 14-16 kan da brukes til det man ønsker gjennom s-bus. og da blir den litt mer annvendelig en den som bare har 6 kanaler.
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

                  Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

                  Comment


                  • Har faktisk ventet på en 8kanals med stabilizer fra frsky , så dette høres supert ut.
                    Kom gjerne med brukserfaring av S6R når du har fått testet mer

                    Comment


                    • ja skal gi beskjed hvordan den fungerer. den vil bli testet i en liten fun fighter først. og virker den ok blir den prøvd i noe større

                      Ser på banggood att den s8r mottakeren ikke er ute enda. men den kommer vel snart

                      Det som er litt dumt med disse mottakerene er att man trenger en stk-programerer for å konfigurere dem hvis man ikke vil rote med lua script. Fordelen er att med den kan man oppgradere firmware på mottakerene også
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment


                      • fikk til det lua greiene nå. med radioen påslått og strøm på mottakeren. så holdt jeg menu knappen inne slik att jeg kom i hovedmenyen på radioen. trykket på page så jeg kom til oversikten over sd-kortet. så bare startet jeg programmet der. greit å kunne justere ting på stripa og slippe å måtte drasse med seg en pc når den skal testes. selv om den nok er litt mer oversiktelig å gjøre det på pc`n synes jeg.

                        her er en liten videosnutt av hvordan de lua greiene fungerer.
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment


                        • Supert at du fikk dette til Tyor.
                          Nå er det vel bare å vente på en long range receiver med stabilisasjon og GPS samt med OSD ( litt ønskedrøm er det vel lov å komme med )

                          Comment


                          • Ser ut til at alt unntatt festeplata fortsatt er plastikk på de stikkene. Er vel derfor de er såpass rimelige. Hadde heller sett at de kom med en oppgradering til de eksisterende stikkene (bytte potmetrene med HAL sensorer).

                            Jeg har forresteten anskaffet en multi protokoll modul. Nå kan jeg bruke Taranis på alle Assan mottagerene mine, Nine Eagle Solo Pro 100, WLToys 929 quad, Walkera 4#3 og 4G3. Støtter det meste av det som finnes, også med telemetri. For integrasjon med Taranis er det to jumpere som må loddes for seriekommunikasjon (i stedet for PPM som virker på alle sendere). Man må også lodde på seks pinner for oppgradering av firmware. Dette er et must, da det ikke er plass til alle protokollene samtidig, slik at man må legge inn de man trenger.
                            Attached Files
                            Last edited by flarssen; 16-01-17, 08:04.
                            Fred Larssen

                            Comment


                            • støtter denne spektrum mottakere flarssen?

                              Comment


                              • Har ikke noe Spektrum selv, men den skal visstnok støtte både DSM2 og DSMX, også med telemetri.

                                Med OpenTx 2.2 velger man MULTI under ekstern modul og kan da velge protokoll og variant for det aktuelle modellminnet.
                                Last edited by flarssen; 16-01-17, 09:28.
                                Fred Larssen

                                Comment

                                Working...
                                X