Announcement

Collapse
No announcement yet.

frsky taranis x9d plus noen erfaringer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • her står det litt mer om de nye gimbalene.
    FrSKY M9 gimbals — welcome the rEvolution
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • har dere linker til fine telemetri videoer for open tx 2.1.x ?

      Comment


      • er ikke så veldig inne i telemetri sjøl. men han her har mange fine videoer om taranis gennerelt ihvertfall
        https://www.youtube.com/playlist?lis...eSTc3svqWx-pa1
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • Vet dere om Logical switches virker likedan i den gamle softtwaren som i open tx 2.1.x ?
          Eller må de også legges inn på nytt?

          En annen ting: Finnes det en liste eller lignende over ting som er kjekt å "lese av" under flyging
          Både slik en kan bruke brytere for å varsle og også slike jeg kan få automatisk varsling om (f.eks: low battery, low RSSI og lignende . ) En slik liste hadde vært kjekt å ha under oppsett av modeller
          Last edited by Hoppfly; 19-01-17, 17:28.

          Comment


          • Logical switches er ikke endret, men telemetrien er det. Alle som bruker telemetrisensorer som input må editeres etter at man har kjørt Discover sensors og lista er komplett. Telemetrisensorer refereres internt med posisjonen i lista, ved bruk i f.eks. logical switches og telemetri display. Det betyr at det ikke er lurt å slette alle sensorert og kjøre ny discovery, etter at man har satt opp alt. Det er nemlig ikke sikkert at rekkefølgen blir den samme.
            Vet ikke om andre automatiske varsler enn battery low (Tx), RSSI nivå og defekt antenne (SWR).
            Fred Larssen

            Comment


            • Har oppdaget det du sier der (litt for sent ) Når det gjelder "automatiske alarmer" ,så tenkte jeg mere på alarmer jeg selv setter opp og får varsling om. Altså en liste som inneholder alt hva en trenger og kan behøve
              F.eks: Spenning batteri i farkosten, spenning RX, spenning batt internt i Taranisen, RSSI, Høyde, fart, hvor langt vekk, + masse jeg helt sikkert ikke husker. Hvis en slik liste ikke finnes, så burde vi vel laget en slik

              Comment


              • Dronehandelen har fått inn de nye gimbalene. så 2 stk ble bestilt derfra nå. skal gi tilbakemelding når jeg får dem
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • Bestilte to fra Banggood. Ikke helt på lager ennå, så regner med du får dine først
                  Tenkte bestille noen små brytere for å modifisere stikker som passer. Min Futaba FC-18 har NKK B13 bryter. Ser hjemmesnekra ut da hjørnene på bryteren er rundet med en fil for å få plass.
                  Fred Larssen

                  Comment


                  • Originally posted by tyor View Post
                    Dronehandelen har fått inn de nye gimbalene. så 2 stk ble bestilt derfra nå. skal gi tilbakemelding når jeg får dem
                    Blir moro å høre hvordan du opplever disse

                    Comment


                    • Gimbalene er nå montert. tok vel 30min fr jeg begynte å åpne radioen til den vr skrudd sammen igjen ikke så mye å si om monteringen da den er ganske rett frem. må bare huske å snu de motsatt av den veien de orginale sitter. metall platene for justering av motstand på stikkene skal vende fra hverandre. mot utsiden av radioen. Ledningene er laget med forskjellige lengder så det er umulig å sette de feil. Det er med 4 festeskruer med hver gimbal som må benyttes da det er metall og ikke plast i festeplatene på de nye. også er det med en ekstra skrue som settes inn for å låse fjæra på den gimbalen som skal brukes som trottle. En rask kalibrering av stikkene og alt fungerer fint Glemte å ta bilder av radioen åpen men her er ett av de ferdig montert
                      Click image for larger version

Name:	16491422_10155105787522625_1211630860_o.jpg
Views:	1
Size:	215.2 KB
ID:	615954
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment


                      • Hvordan er kvalitetsinntrykk, og følelsen for disse?

                        Comment


                        • har ikke fått flydd med de enda. men første inntrykket er att fjærsystemet er bedre slik att man ikke får tendens til slark i senter som på de orginale. ser også att hvis man går inn i den menyen hvor man ser tallene over stikke innput så er de mer stabile. Bevegelsene føles veldig tighte og fine. og med mer justering på fjærene enn på de orginale. hvor jeg opplevde å ikke få de så stramme som jeg ønsket.

                          Eneste ulempen er att men ikke får justert lengden på stikkene da den delen man holder i er i bare er en del og ikke to deler man kan skru mot hverandre for å låse. Passer ikke å bruke de fra den gamle gimbalen heller da det er forskjellig tykkelse på selve stikka. Mulig jeg har oversett noe der. men ønsker sjøl litt lengre stikker så skal se mer på det
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

                          Frsky taranis 9+
                          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                          + diverse små ting

                          Comment


                          • hehe når det gjelder lengden på stikkene så er jeg en dust som ikke så det med en gang. i stedet for att de er 2 delt så sitter det en set skrue på toppen som man låser stikkene med

                            Rakk aldri å prøve den s6r mottakeren i funfighteren. Fikk ett lite acrofly i posten her om dagen så da er den montert der. venter bare på en esc nå så blir det testing. laget en video snutt for å vise de forkjellige modes på s6r.

                            Tom Nohr
                            Tennisveien 9
                            2450 Rena

                            Frsky taranis 9+
                            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                            + diverse små ting

                            Comment


                            • Ser flott ut, hvilket fly er det der?

                              Comment


                              • det er en magic 3d fra phoenix

                                Phoenix Model Magic EP 3D ARF
                                Tom Nohr
                                Tennisveien 9
                                2450 Rena

                                Frsky taranis 9+
                                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                                + diverse små ting

                                Comment

                                Working...
                                X