Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pre-flight check med gyro og governor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pre-flight check med gyro og governor

    Jeg har et 90 size heli med både gyro og governor som jeg ikke er 100 % sikker på om er riktig innstilt. Tenker spesielt på slikt som er vanskelig å sjekke når motoren ikke går. Er det en måte å sjekke at governoren ikke ruser motoren rett til 100 % med en gang man starter motoren? Har bare erfaring fra mindre fixed pitch heli, så dette føles litt potensielt skummelt...

  • #2
    Litt mer detaljer om hva du har hadde vært bra, så skal vi nok hjelpe deg så godt vi kan
    Propellen skal være på toppen!
    Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

    Comment


    • #3
      Ah! Selvfølgelig:
      Det er en Xcell Fury, med ca følgende spec:
      - Motor: .90
      - Rx: Spektrum 610
      - Tx: Spektrum dx6i
      - Gyro: Futaba GY601
      - Governor: Futaba GV1
      Last edited by ovstebo; 24-06-15, 09:24. Reason: Lagt til type governor

      Comment


      • #4
        Egentlig kan du bare koble vekk governor. Du har ikke nok kanaler på radioen din til å bruke den uansett... En Fury 90 skal dog fly ganske bra på v kurve på motor, så du får nok mye ut av modellen uansett
        Propellen skal være på toppen!
        Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

        Comment


        • #5
          Originally posted by bjornal View Post
          ...Du har ikke nok kanaler på radioen din til å bruke den uansett...
          Er det ikke tilstrekkelig å kun koble pådragssignalet? Jeg har alltid tenkt på governor'en som en tilbakekoblet regulator, der gasspådraget på stikka styrer ønsket turtall...
          Tror ikke jeg skal ha V-kurve med det første, da min erfaring begrenser seg til fixed pitch. Tenkte å sette det opp for å være mest mulig stabilt i første omgang.

          Er det ikke det som vises her i manualen, http://manuals.hobbico.com/fut/gv-1-manual.pdf?
          I eksempel 5 på side 13.
          Last edited by ovstebo; 26-06-15, 13:37. Reason: Lenket til manualen til GV1

          Comment

          Working...
          X