Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lurer litt på oppsigelser

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by unicus View Post
    Har en efuel strømforsyning til min PL8 som bråker noe helt sykt. Skulle hatt en som er mer stillegående, trenger ikke dele ut all verden med amper da jeg stort sett lader på maks 20A. Efuelen leverer jo 50. Tips til grei strømforsyning?
    Jeg har en SkyRC efuel 20A. Den bråka noe skrekkelig. Den har varmestyrt vifte-regulering, men viftene som satt i den startet ikke opp ordentlig før den ble ganske varm. På min var det bare den ene vifta som startet, og da var den enten av eller på full fres hørtes det ut som. Original viftene i min efuel var JSL (Jiang Shan Lai Electronics) JDH4020S, DC 12V, 0.25A, 3.0W, 40mm x 20mm.

    Jeg prøvde noen forskjellige vifter, og endte til slutt med Fonsan DFB0412M (6300rpm, 7.17CFM, 26dBA, 12V/0.08A/0.75W, Ball bearing). Disse starter på mye lavere spenning, før PSU’en blir særlig varm, og spinner da lydløst på lav rpm. Hastigheten øker gradvis etter som PSU’en blir varmere. Er selfølgelig ikke lydløs når viftene spinner raskere, men på langt nær det vrælet som fra original viftene.

    Jeg prøvde også Scythe Mini-Kaza Ultra (3500rpm, 4.86CFM, 19.56dBA, 12V/0.07A, Sleeve bearing). De fungerte også fint, stillere enn Fonsan viftene, men jeg var redd de kanskje flyttet litt lite luft.

    Comment


    • #17
      Min server psu bråker ikke mye, justerte vifta litt og den har funket bra i 4-5 år nå, sammen med pl8
      Min Hjemmeside..

      http://sveininge.iflogg.com

      Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

      Comment


      • #18
        Originally posted by Wiker View Post
        Jeg har en SkyRC efuel 20A. Den bråka noe skrekkelig. Den har varmestyrt vifte-regulering, men viftene som satt i den startet ikke opp ordentlig før den ble ganske varm. På min var det bare den ene vifta som startet, og da var den enten av eller på full fres hørtes det ut som. Original viftene i min efuel var JSL (Jiang Shan Lai Electronics) JDH4020S, DC 12V, 0.25A, 3.0W, 40mm x 20mm.

        Jeg prøvde noen forskjellige vifter, og endte til slutt med Fonsan DFB0412M (6300rpm, 7.17CFM, 26dBA, 12V/0.08A/0.75W, Ball bearing). Disse starter på mye lavere spenning, før PSU’en blir særlig varm, og spinner da lydløst på lav rpm. Hastigheten øker gradvis etter som PSU’en blir varmere. Er selfølgelig ikke lydløs når viftene spinner raskere, men på langt nær det vrælet som fra original viftene.

        Jeg prøvde også Scythe Mini-Kaza Ultra (3500rpm, 4.86CFM, 19.56dBA, 12V/0.07A, Sleeve bearing). De fungerte også fint, stillere enn Fonsan viftene, men jeg var redd de kanskje flyttet litt lite luft.
        Min er og av/på på full fres. Vanskelig å skifte vifte? Hvor kjøpte du den?

        Comment


        • #19
          Bror min er elektronikk gutu, så han putta i noe så gikk den mye roligere.
          Min Hjemmeside..

          http://sveininge.iflogg.com

          Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

          Comment


          • #20
            Hei
            siden denne tråden i utgangspkt handlet om ladere og valg av sådanne, så drister jeg meg til å slenge meg litt utpå her. Jeg er også på jakt etter en grei lader. Jeg flyr med et 12S oppsett og 8000 mAh (to stk 6S i serie) og ønsker derfor en duolader som kan lade litt kraftige pakker på en anstendig tid. Jeg har kikket litt på Hyperion sin, den selges dessverre ikke lenger ser det ut til, og jeg har kikket på Pl8 sin duolader - men med dagens dollarkurs, frakt, moms og tullgebyr så synes jeg den blir litt dyr. Men nå har det kommet en ny gutt i sandkassa - Skyrc 2x700W duo.
            Den er jo ikke så avskrekkende dyr heller, men så var det det med kvaliteten da ? Nå er den laderen så fersk på markedet at ingen har vel fått prøvd/testa den enda ? Men Skyrc har jo mange andre ladere ute - hvordan er kvaliteten, brukervennlighet, nøyaktighet osv. i forhold til f.eks. laderen til Hyperion og Pl8 ? Er det på lik linje eller bør en legge de ekstra kronene inn i en duolader fra f.eks. Pl8 ?

            mvh are

            Comment


            • #21
              Originally posted by unicus View Post
              Min er og av/på på full fres. Vanskelig å skifte vifte? Hvor kjøpte du den?
              Viftene er plugget inn på "hovedkortet" - bare å åpne PSU'en, skru ut viftene, og trekke ut pluggene. For å få den riktige pluggen, hvis jeg ikke husker feil så loddet jeg ledingene av fra de original viftene, og loddet dem på de nye viftene. Søk etter "Fonsan DFB0412M" på ebay.com

              Comment


              • #22
                Bytte vifter. Det høres ut som en god ide.
                Kjetil
                oops: . . ! . .

                http://www.vingmfk.com

                Comment

                Working...
                X