Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lurer litt på oppsigelser

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lurer litt på oppsigelser

    Hvis man skulle bytte ut bunken med kina-ladere og kjøpt en av god kvalitet isteden. Av typen som ikke trenger 4-6 timer på å balansere uansett hvilket fabrikat batterier man putter på. Vil da en iCharger 4010Duo være et godt valg? Liker designet, skjermen og at man har to utganger.

    Sjansen er da stor for at kina-strømforsyningen får sparken i samme slengen.
    Trenger man virkelig et sånt fukoshima power av typen Mean Well til $500 for å drive en slik lader eller er det andre og rimeligere muligheter?
    Ladebehovet pr idag er 6S 5000mah lipo eller mindre men ting kan jo endre seg så vil gjerne ha et oppsett som kan takle fremtidige batteri behov også.

    Mvh
    Morten
    Mvh
    Morten Aase

  • #2
    Veldig fornøyd med min PL8 kombinert med to gamle hp server psu'er jeg fikk for noen hundrelapper på ebay
    Rasmus Fauske
    TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
    http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

    Comment


    • #3
      Jeg hadde dratt til Torbjørn og Kåre Rc seilflysport å kjøpt en Graupner lader, men min Hyperion lader virker enda Den holder for meg enn så lenge
      Mvh Andreas
      Stevensaero, glede i noen balsaflak.
      PCM.at mye glede i litt carbon
      Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

      Comment


      • #4
        Ja iCharger 4010Duo vil være et godt valg ,har selv 308Duo og hatt PL8 og Hyperion super duo.
        Bruker billige server PSU , kompis som har 4010 bruker den med 3stk psu x12v

        Hadde nok selv kjøpt i Norge med kursen vi har i dag f.eks her :
        mikrotronic.no


        Comment


        • #5
          iCharger 4010 Duo og FMA PL8 er utmerkede valg. Til strømforsyning kan du bruke brukte server-strømforsyninger til en billig penge. Sjekk kjøpsråd i Lipo-guiden som er sticky i denne tråden.
          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

          Anything worth doing is worth overdoing!

          Comment


          • #6
            Takk for innspill så langt.
            Med dagens vekslingskurser er det nok lite å hente på å kjøpe utenlands. Ser at 4010DUO ligger på ca $350 rundt omkring. Dårlig kurs + frakt og moms og gebyr gjør at det antagelig blir dyrere enn å handle fra feks mikrotronic.no.
            Skal sjekke litt mer ang server-power. Det ser ut som en bra løsning.
            4010 takler helt opp i 50 volt inn så da kan man faktisk koble sammen 4 stk 12v power for å få fullt trøkk. Det er nok godt over mitt behov foreløpig men man kunne jo kjøpt et par stykker nå først og et par til siden hvis det blir behov.
            Mvh
            Morten Aase

            Comment


            • #7
              Bare husk at serie kobling av powersupply ikke er helt rett fram. Utgangene må flyte
              Kjetil
              oops: . . ! . .

              http://www.vingmfk.com

              Comment


              • #8
                Originally posted by kjetilmh View Post
                Bare husk at serie kobling av powersupply ikke er helt rett fram. Utgangene må flyte
                Ok, da kunne jeg trengt hjelp til å få dette riktig etterhvert.
                Så lenge det blir lys i taklampa når jeg trykker på lysbryteren er jeg fornøyd sånn til vanlig
                Mvh
                Morten Aase

                Comment


                • #9
                  PL8 laderen er jo konge. Ble godt brukt når jeg fløy 12s oppsett. Har godt switched power til salgs om du trenger?
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment


                  • #10
                    En ulempe med disse server powerne er at de støyer en del. Jeg kan ikke lade i stua.
                    Kjetil
                    oops: . . ! . .

                    http://www.vingmfk.com

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by kjetilmh View Post
                      En ulempe med disse server powerne er at de støyer en del. Jeg kan ikke lade i stua.
                      Det er faktisk et veldig godt poeng. De laderne og poweret jeg har nå kan fint konkurrere med en turbinmodell ang støy. Om det er mulig å unngå det hadde det vært veldig bra. Man skal jo ikke lade lipo uten tilsyn men det er ikke så festlig å sitte i timesvis i viftebråk heller.
                      Mvh
                      Morten Aase

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by affa View Post
                        PL8 laderen er jo konge. Ble godt brukt når jeg fløy 12s oppsett. Har godt switched power til salgs om du trenger?
                        Jeg så annonsen din men sliter litt med prisen siden samme poweret, nytt i esken, ligger til 2000,- på ebay og det står "Made in China" med store bokstaver på fronten.
                        Hvordan er støynivået på ditt?
                        Mvh
                        Morten Aase

                        Comment


                        • #13
                          Hører den greit men synes ikke den er voldsom.
                          ____________________________
                          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                          Comment


                          • #14
                            Med en 40A-lader og stor nok strømforsyning, så slipper du å sitte i timevis og lade med mindre du skal lade virkelig MANGE pakker...
                            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                            Anything worth doing is worth overdoing!

                            Comment


                            • #15
                              Har en efuel strømforsyning til min PL8 som bråker noe helt sykt. Skulle hatt en som er mer stillegående, trenger ikke dele ut all verden med amper da jeg stort sett lader på maks 20A. Efuelen leverer jo 50. Tips til grei strømforsyning?

                              Comment

                              Working...
                              X