Announcement

Collapse
No announcement yet.

Notoddenstevnet 2015

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Notoddenstevnet 2015

    Det er med stort vemod vi må avlyse årets Notoddenstevne da vi har fått avslag på søknaden om å leie flyplassen.
    Avslaget er begrunnet med et par uønskede hendelser nær bebyggelse de siste par årene, samt dårlig vakthold for parkerte fly nattestid.

    Mvh
    Morten Aase

  • #2
    Nedtur! Det er første gang på hvor mange år??

    Men ja, der har du resultatet av jomfruturer på stevner! ....
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Om jeg ikke husker helt feil så ville det blitt 30-års jubileum i år
      Mvh
      Morten Aase

      Comment


      • #4
        Utrolig surt for alle som drar dit og ikke minst dugnadsinnsatsen som har vært lagt ned.


        Ingen muligheter for forhandlinger? Eventuelt legge til restriksjoner som gir mindre muligheter for skade osv?
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #5
          Dette var jo veldig leit.
          Mvh
          Totto Dahle
          www.tottoshobby.net - interesse "skala" helikoptere / warbirds
          Medlem Agder Modellflyklubb

          Comment


          • #6
            Ja det er utrolig bittert etter så mange år og så mange dugnadstimer. Vi har i alle år fått til et stevne jeg tror både piloter og publikum har satt stor pris på og vi har fått veldig mange positive tilbakemeldinger. Det virker som om "Fly og kos deg" konseptet vårt har fungert bra.
            Mvh
            Morten Aase

            Comment


            • #7
              Dette er et stevne jeg har gledet meg stort til hvert år! Et topp gjennomført stevne og ikke minst gjestfriheten til Flyteknisk Notodden!

              Håper det blir dratt i gang en annen plass

              Geir

              Comment


              • #8
                Dette er jo krise!!?? Blir det noen dialog om å avvikle dette event. et annet sted?

                Comment


                • #9
                  Originally posted by royter View Post
                  Dette er jo krise!!?? Blir det noen dialog om å avvikle dette event. et annet sted?
                  Vi vil jobbe med saken fremover og se på alternativer men det blir ikke noe stevne fra oss i år dessverre.
                  Mvh
                  Morten Aase

                  Comment


                  • #10
                    Det hadde blitt mitt 21. år på Notodden stevnet i år, veldig surt dette.
                    Hva skal vi gjøre den helgen nå da? Det blir ikke lett å lage et stevne som kommer opp i mot Notodden stevnet.
                    Alle butikkene å for ikke å snakke om ALLE de hyggelige folkene.

                    CubRune

                    Comment


                    • #11
                      Foreslår Fyresdal eller Nome. Kanskje Geiteryggen?
                      Geir


                      3D plane - 1D brain

                      Comment


                      • #12
                        Vi har et logistikk/mannskaps problem hvis det blir for langt unna. Det har vært utfordringer forbundet med å fylle vaktlistene når stevnet foregår 30-40 min unna. Man kan jo gjette på hvordan det blir hvis stevnet blir arrangert 3+ timer unna(Fyresdal)....
                        Dessuten må alt stevneutstyret transporteres. Vi har 4-5 store kjøleskap, en fryser, 4 store telt med vegger, bord/stoler/benker, kassevis med utstyr til kiosken +++. Dette står idag lagret i en container på Notodden slik at vi i praksis ikke har hatt et transportbehov.

                        Selv om hele slekta mi er fra Lunde så er det en stund siden jeg har vært på flyplassen til Nome. Sist jeg var der var det gresstripe og da rynker nok noen av pilotene på nesa tipper jeg. Dette har jo i tillegg til å være et "lave skuldre" stevne for pilotene, i høyeste grad også vært et publikumsstevne. Veldig mange av tilskuerne er lokale som dropper innom etter lørdagshandlingen eller tar med ungene å kikker en tur på søndag. Kundegrunnlaget, for å bruke det ordet, er forsvinnende lite på et jorde i ei lita bygd som Lunde.

                        Geiteryggen kan være et alternativ. Det er vel noe prat om at den skal legges ned?
                        Mvh
                        Morten Aase

                        Comment


                        • #13
                          Geitryggen blir vell lagt ned nå ja, Kan jo spørres der
                          Mvh Andreas
                          Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                          PCM.at mye glede i litt carbon
                          Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                          Comment


                          • #14
                            Mye logistikk som skal på plass, ja. Utrolig kjedelig dette. Jeg kan ikke skjønne at et modellflystevne kan avvikles stort tryggere enn på Notodden. 2,4 ghz, drevne arrangører m.m. Merkelig å stoppe dette nå, uten at man får sjans til å fikse på det noen mener er mangler.
                            Når det gjelder Geiteryggen så hadde stedet absolutt vært egnet. Er visst mulig det blir privat drift der i det videre. På tide de lar modellfly få innpass der nå.
                            Geir


                            3D plane - 1D brain

                            Comment


                            • #15
                              Skala Fyresdal. " et plaster på såret for Notodden"
                              Alle er hjertelig velkommen til Fyresdal for å fly skala. Vi satser på godt oppmøte fra piloter som vanligvis er å se på Notodden. Vi håper på den samme gode stemningen og gode humøret.
                              Vi håper at så mange piloter som mulig tar seg til til å komme, og bidra til å gjøre dette treffet til et minneverdig arrangement. Fredag 4.9.15 åpner vi porten for pilotene kl. 1600. Vi gjør oppmerksom på at flyging på fredagen foregår på eget ansvar, og vanlige sikkerhetsregeler og flysone skal overholdes.
                              Registrering for deltagelse på showet startet på lørdag kl. 0900 - medlemsbevis i klubb tilsluttet NLF og modellflybevis kl. A/B (stormodell/turbin) skal forevises ved registreringen.
                              Ang overnatting osv, vil info komme fortløpende. Mvh Jone, Trond H og Olav Lund.

                              工夫次第ですぐ見つかる賃貸管理業者
                              Velkommen Fyresdal Bed and Breakfast
                              Home
                              Sommerlige nyheter og tips – Nyttig og sommerlig informasjon
                              http://www.fyresdal.kommune.no/AutentiskeF…/Overnatting.aspx

                              Skala Fyresdal 2015. 4 til 6 september.2015

                              Click image for larger version

Name:	032.jpg
Views:	2
Size:	169.2 KB
ID:	612244
                              Last edited by jone b; 05-07-15, 06:49.
                              et par store med moki og en liten jett

                              Comment

                              Working...
                              X