Announcement

Collapse
No announcement yet.

ZDZ 80 rv-j

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ZDZ 80 rv-j

    Trenger noen tips. Har en ZDZ 80 rv-j, som er umulig å få skikk på. Har store problemer med å få start på den, og når den først går, virker den bare fra 20 - 100 % throttle. Men, veldig vanskelig å få start på. Har byttet forgasser, tenningsanlegg og plugg, uten at det hjalp. Begynner å gå tom for ideer. Tips ?

  • #2
    Sjekka sylinder og stempel? Godt med komp både når den er kald og varm?
    Propellen skal være på toppen!
    Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

    Comment


    • #3
      Du bør prøve å bytte bensin, har opplevd at bensintyper har store forskjeller.
      Har sjøl en samme motor. Går bra på Aspen 2T

      Tommy
      Ole Tom Iversen

      Comment


      • #4
        Originally posted by bjornal View Post
        Sjekka sylinder og stempel? Godt med komp både når den er kald og varm?
        Komp er ok. Motor er ny, men skal ha ligget et par år.

        Comment


        • #5
          Originally posted by balja View Post
          Du bør prøve å bytte bensin, har opplevd at bensintyper har store forskjeller.
          Har sjøl en samme motor. Går bra på Aspen 2T

          Tommy
          Ok, hvor får du tak i den ? Oljeblanding riktig, eller må man blande inn olje ?Bruker du noen spes startprosedyre ? Tenningspunkt, er det 7 mm mellom magnet og føler ?
          Last edited by tarsjansen; 12-07-15, 08:20.

          Comment


          • #6
            Har også hatt samme motor den gikk ikke bra uansett bensintype. Jeg ga til slutt opp hele motoren å kjøpte meg en GP88 som erstatning for den.

            Comment


            • #7
              Originally posted by bardp View Post
              Har også hatt samme motor den gikk ikke bra uansett bensintype. Jeg ga til slutt opp hele motoren å kjøpte meg en GP88 som erstatning for den.
              Hehe, har vel vært inne på tanken på hvor mye energi man skal bruke på dette. Men, litt irriterende å ikke få det til og. Gjør nå et forsøk med annen bensin i hvert fall.

              Comment


              • #8
                Har hatt maken motor den gikk som en kule på både miljøbensin og pumpebensin. Men kunne være litt tungstartet. også var den veldig følsom på justeringa på nålene. Måten jeg startet mi på var. av med tenning og shoke på. flippe 5-6 ganger. av med choke flippe 5 ganger til og så på med tenning og start. da startet den somregel etter få flipp. Den må strates med litt trottle på fikk ikke til å starte den på tomgang.
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • #9
                  Originally posted by tyor View Post
                  Har hatt maken motor den gikk som en kule på både miljøbensin og pumpebensin. Men kunne være litt tungstartet. også var den veldig følsom på justeringa på nålene. Måten jeg startet mi på var. av med tenning og shoke på. flippe 5-6 ganger. av med choke flippe 5 ganger til og så på med tenning og start. da startet den somregel etter få flipp. Den må strates med litt trottle på fikk ikke til å starte den på tomgang.
                  Har prøvd den metoden, uten hell. Takk for svar

                  Comment


                  • #10
                    Det største probleme med å starte min var att jeg kunne ikke starte den opp med choke på for da fikk den alt for mye også ble jeg stående og flippe før den startet etterpå.
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by tyor View Post
                      Det største probleme med å starte min var att jeg kunne ikke starte den opp med choke på for da fikk den alt for mye også ble jeg stående og flippe før den startet etterpå.
                      Ok, takk for tips

                      Comment


                      • #12
                        Noe jeg gjorde med stort hell var å koble servo på choken, programerte den på en 3veis bryter. så kunne flippet jeg den noen ganger med full choke og tenning av. for så å sette på halv choke når jeg startet den, da stopper den ikke igjen, ihvertfall ikke med engang så rekker du å slå av choken før den stopper
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment


                        • #13
                          Hadde en slik for noen år siden. Jeg solgte den, etter samme erfaring. ZDZ har usedvanlig tungvint startprosedyre. Men når den først startet gikk den som en kule..
                          Geir


                          3D plane - 1D brain

                          Comment


                          • #14
                            Hvis den drukner med choke på så kan det muligens hjelpe å borre et hull i choke spjeldet.
                            Kjetil
                            oops: . . ! . .

                            http://www.vingmfk.com

                            Comment


                            • #15
                              takk for svar og tips

                              Comment

                              Working...
                              X