Announcement

Collapse
No announcement yet.

3axe gyro til fly i normal mode

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 3axe gyro til fly i normal mode

    Så og si alle flyr helikopteret med 3axe gyro i dag. Men man må fremdeles gjøre mye av di samme inputs son før for å få helikopteret til å gjøre det man vil. Man får endel hjelp til stabilisering osv i forhold t vind osv. Å alt er kjempegreier.

    Men viss man skulle fiine på å hive fks en cortex i et 3d fly. Så er det plutslig juks. Ja er enig viss man flyr i hold/lock mode. Men i normal mode må gjøre di samme innputtsa som uten for å flyet til gjøre d man vil. En får litt hjelp til noe kompensasjon for tourqe osv. Men man får også plutslig dobbel så mange flydager i året pga det går veldi greit å fly i mer vind en før, å det er alikavell kjekkt. Å flyet flyr jo uten tvil finere. Men det er jo det samme på et heli. Hvorfor reagerer folk så veldig på gyro i fly da??? og kaller det juks... Men på helikopter er det ikke juks. hvorfor??

  • #2
    Har vel ikke hørt at noen kaller det juks. Har selv forsøkt lit med gyro i fly men syntes de ble lite responsive og kjedelige å fly. Vind er nå uansett ikke noe stort problem når flyet er kommet i lufta. Største problemet jeg opplever med vind er jo at flyene blir kastet rundt på bakken og det hjelper ikke en stabilisator stort på.

    Comment


    • #3
      Personlig synes jeg du skal slutte å bry deg så mye om hva andre synes.
      Å bruke gyro i konkurranse er noe helt annet enn hva du velger å gjøre på "fritida di".

      Hiv inn gyro og nyt hobbyen til det fulle, og gi beng i hva folk synes.

      Jeg har selv prøvd gyro på fly og merket samme som deg, man kan plutselig fly i hardere
      vær uten at det er noe problem.

      Har ikke gyro i mine fly, men bryr meg ikke om andre har det.
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #4
        Jeg har kjøpt meg en cortex gyro som jeg skal prøve i et av flya mine, men hvilket av dem er usikkert.
        En cub eller en super cub eller kanskje army cuben ??? Å det er bare å drite i hva andre synes. Bruk gyro du, og om noen spør hvorfor, bare si at det er fordi du kan.


        CubRune

        Comment


        • #5
          Flere av oss som har testet litt og når det rufser litt så er det helt knall. Har kun en Freewing i en Foam modell men den flyr på skinner.

          Skal ha en Cortex i min Me 262 for å dempe store pitch forandringer i avgang og landing.

          Og dinosaurene som mener at det tar over flygingen har vel bare ikke skjønt det ennå men det er vel derfor de henter dinosaurer 😁😁😁👍
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #6
            Takk for svar folkens. Godt høre flere er enig. Bryr meg ikke så mye hva andre mener, men det er litt irriterende når folk sier åja ja han har gyro jaa... Ikke rart han får til å fly så pass bra da... Da er det plutselig glemt at en har flydd flere hundre turer for å få dette til.
            Har selv montert en cortex i en EF mxs 83" å har flydd 64 turer på rett over en måned. Det er en helt ny opplevelse å fly, synest jeg da. Flyr da i normal mode, då hjelper gyroen til å få flighten mer smooth. Å den hjelper til litte grann av torqheb. Lock /hold mode hat jeg satt opp slik at ikke er fungerende på noen måte, da jeg følte at gyroen tok over hele flyet i den moden. Å da får må jo heller ikke trent på rette innputss i rolling harrier osv. Men i normal mode en sensjon for min del��

            Comment

            Working...
            X