Announcement

Collapse
No announcement yet.

leter etter en oversettelse av engelske helikopter ord/ utrykk til norsk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • leter etter en oversettelse av engelske helikopter ord/ utrykk til norsk

    Hei - hei !

    Lurer på om det er noen på forumet som kjenner til en oversikt, som viser hva engelske helikopterord / helikopteruttrykk betyr på norsk ?
    Spør fordi jeg prøver å forstå hva den engelsk teksten/ talen i simulatoren AccuRC betyr på norsk.


    Mvh og takk ifra



    terjej,

  • #2
    tja tja tja

    Helikopter - Grunnleggende forklaringer - (MFN) ModellflyNytt.no ??

    Evt. sette opp en liste over ord du ikke skjønner?
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Spørs om det hjeper så mye å få de oversatt hvis du ikke er ekspert på helikopter og vet hva alt heter på norsk og hvilken funksjon de har ?
      Jeg leser mye engelske blader og engelskspråklige forum. Da får man en god oversikt på hva enkeltkomponenter er og hva de gjør.
      Jeg for min egen del vet ikke hva alle delene på et helikopter kan være oversatt med til norsk, trolig noe helt missvisende

      Tror ikke så mange her på forumet bruker de norske ordene for Idle-up, Throttle-hold, level osv ?
      Bfight 210
      De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
      De Havilland DH 2 skala 1/5,3
      Phoenix RC Club

      Comment


      • #4
        HEI !

        Hjertelig takk skal du ha for hjelpen ! Vil gjøre meg kjent med forklaringene i de fine innleggene du viser til ! Dermed faller nok mange ting helt sikkert på plass, slik at simulatorbruken blir greiere.

        Alt godt ifra

        terjej

        Comment


        • #5
          Som bth sier, tror vi bruker mange av de engelske ordene som de er og lærer hva de betyr fra det. Det er hvertfall det vi gjør med RC biler. Og det blir en egen 'lingo' ut av det hele den veien som de fleste lærer seg etterhvert.

          Tror du kommer langt om man får til en forklaring hva de engelske ordene betyr, det er i mange tilfeller at du må bruke engelsk også, tenker da på radioen du bruker. Samtidig så slipper du å 'tenke' på to språk når du er inne på engelskspråklige forum som RCtech osv for å søke info.

          Nå er jeg helt fersk innen heli, men jeg er noenlunde i engelsk. Så jeg kan alltids prøve å forklare de utrykkene eller ordene du lurer på betyr som jeg selv forstår er. (Ingen garanti da men..) Samtidig lærer jeg selv mer om heli den veien. Vinn vinn altså
          Last edited by Bakstad; 16-09-15, 12:22.

          Comment

          Working...
          X