Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Nybegynner", råd til hva jeg skal kjøpe prisklasse ca 1000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • "Nybegynner", råd til hva jeg skal kjøpe prisklasse ca 1000

    Hei, jeg har lest masse rundt etter noen anbefalning etter et helikopter i min prisklasse som kan passe en nybegynner, jeg har flydd utallige timer med simulator for virkelig helikopter samt noen timer med mindre rc helikoptre (som går uten problem). jeg har funnet henvendelser til noen helikoptre, men linkene er døde pga gamle linker, utgåtte modeler etc...

    jeg lurer på om dette er noe som går an å fly med utendørs i mild vind for "nybegynnere", eller om dere har noen vise ord og komme med ? =)

    2Fast2Fun Fast As Hell OUTDOOR Helikopter 2.4 GHz 4 kanals RTF


    Takk for hjelpen på forhånd- Green

    edit: jeg ser for meg hovedsakelig en 4 kanals fixed pitch for å øve masse i ferien, samt se om dette er noe for meg i lengden

  • #2
    Jeg hadde akkurat det heliet du linker der og det fungerer fint utendørs så langt det ikke er mye vind. Tåler en god del.

    Om du er helt flunkende fersk er det en god modell. Har du god kontroll i simulator ville jeg vurdert å hoppe over 4 kanals fixed pitch...men dette blir en vurdering du må ta selv.
    Last edited by ronaldst; 29-07-15, 19:48.

    Comment


    • #3
      I utgangspunktet synes jeg at folk skal fly med nøyaktig det de vil, men hvis du
      nå ser for deg å begynne med heli, dropp fixed pitch og coax-heli... Det er leketøy.
      Jeg tenker i alle fall sånn når du sier du har sitti timesvis foran en simulator.

      Det finnes mange helier å velge mellom, og jo større de er, jo mer stabile er dem.
      Følger du litt med på bruktmarked etc., kan jeg garantere deg mange gode kjøp.

      Se på Align 450 f.eks, eller 500 osv. Meget bra heli, og ofte til latterlige priser.

      Det er liksom ikke så mye du kan øve på med å fly det heliet du har linket til...
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #4
        Takk, tror jeg går for den jeg linket til da jeg ikke vil sprenge budsjettet mitt
        jeg ser de er utsolgt for ekstra batteri, vil dette lønne seg å kjøpe fra en tredjepart/utlandet, eller er det litt risky med tanke på kvalitet?
        Last edited by Green; 29-07-15, 20:54.

        Comment


        • #5
          Original batteri er faktisk ofte av dårligere kvalitet, men allikevel mye dyrene enn hva man kan få kjøpt separat, så det er ingen fare å kjøpe uoriginalt
          Last edited by Kyrre; 30-07-15, 21:27.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Kyrre View Post
            Original batteri er faktisk ofte av dårligere kvalitet, men allikevel mye dyrene enn hva man kan få kjøpt separat, så det er ingen fare.
            ok

            veldig rusten på teknikaliteten på batterier, er det slik at det spiller ikke noen rolle hvor høy "mAh" er, (desto høyere=mer tid), men det eneste kravet er at den har samme volt?

            setter pris på raske og gode svar, dere gir et svært godt inntrykk for en "newbie" som meg =)
            -Green

            Comment


            • #7
              Batterier med mer mah er større, og derved tyngre. Så det er ikke fritt valg.
              Du bør finne noe med fysiske mål som passer for plassen du har tilgjengelig i modellen. Så kan du velge større hvis det passer, men du må passe på att modell enda har nøytralt tyngdepunkt der masta er. det klarer du muligens ved å flytte litt på batteriet, men ellers må du muligens legge til lodd. Jeg mener du da har for tungt batteri. Men det enklest er å sørge for å kjøpe samme mah som det batteriet som orginalt var der.
              Du har også "c" rating som sier hvor mange amper batteriet kan levere, men for en sånn modell tror jeg ikke kravene er så høye.
              Last edited by jonny; 30-07-15, 12:02.
              ---------------------------------------------
              Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
              Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
              Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
              Mikado logo 600 3D Vbar
              Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

              Comment


              • #8
                Fixed pitch er bra å starte med, men de har de uvanene at de går ikke alltid den veien du vil de skal gå. Men for meg var det fixed pitch som lærte meg de grunnleggende tingene, så det er en god start. Har du derimot en god feeling av CP helikoptre i simulatoren, så kjøp et CP heli. Årsaken til at jeg sier dette er at jeg selv begynner å få kontroll på CP, og verdsetter at de går dit du vil de skal gå, og at jeg prøvde Real Flight simulatoren for en stund siden, og overrasket meg selv ved å ha finfin kontroll. Jeg gikk altså den motsatte veien, fløy noen fixed pitch helier to pieces, gikk over til CP, og testet til slutt simulator :-p
                mSR, mSRX, Mini CP, mCPXv2, V120D02S, T-Rex250DFC/iKon, Forza450EX/iKon

                Comment

                Working...
                X