Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gaui deler i Norge?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gaui deler i Norge?

    Hvor handler dere deler til Gaui? Finnes et alternativ i Norge?

  • #2
    vet ikke om det er noe i Norge som har Gaui , men dissa er bra
    - Gaui - Rubin RC
    - http://www.flying-hobby.com/
    - Helicopter Parts - GAUI - Page 1 - AnythingHeli.com
    Goblin 700 : vbar 5,3 pro
    Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

    HD 500 Cell : brain2

    DX9

    Comment


    • #3
      Takk for det ragge!

      Comment


      • #4
        Fast Lad har det meste og er kjappe på levering og suveren service
        Propellen skal være på toppen!
        Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

        Comment


        • #5
          Trengte noe småtteri til X5'en og har lagt inn en delt bestilling, en hos Fast-Lad og en hos Anythingheli.com, vil se hvem som er raskest og hvor raske de faktisk er. Jeg synes det er for dårlig av de norske aktørene på RC -markedet å ikke føre deler, de fleste satser på "leketøy" som Fast2Fun etc.

          Comment


          • #6
            Originally posted by ronaldst View Post
            Trengte noe småtteri til X5'en og har lagt inn en delt bestilling, en hos Fast-Lad og en hos Anythingheli.com, vil se hvem som er raskest og hvor raske de faktisk er. Jeg synes det er for dårlig av de norske aktørene på RC -markedet å ikke føre deler, de fleste satser på "leketøy" som Fast2Fun etc.
            Vi har vurdert det litt, men hvor mange X5'er er det egentlig i norge og hvor mange er villige til å betale mva på delene ?

            Problemet med Gaui er at dei opererer med minimumsordrer og minimumssalg på en del ting så gjør ting litt mindre fleksibelt for vår del i hvertfall.
            Rasmus Fauske
            TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
            http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

            Comment


            • #7
              Akkurat hvor mange som flyr Gaui i Norge kan jeg ikke svare deg på.

              Vil tro GAUI sine helikoptere er ganske så kjent av de som flyr helikopter, selv i Norge. Når det gjelder X5 så er det mange av delene som også passer til X4, og nye versjoner/oppgraderinger fra GAUI er bakoverkompatible til de eldre modellene. Det er vel ganske så smart.

              Pr. i dag handler vel alle som trenger Gaui deler fra utlandet, noe som stort sett medfører mva uansett. Kan bare snakke for min egen del her altså, men om deler kommer i postkassa på 1-3 dager fra Norge i stedenfor 7-14 dager fra USA... da er valget lett.

              Comment


              • #8
                Originally posted by ronaldst View Post
                Akkurat hvor mange som flyr Gaui i Norge kan jeg ikke svare deg på.

                Vil tro GAUI sine helikoptere er ganske så kjent av de som flyr helikopter, selv i Norge. Når det gjelder X5 så er det mange av delene som også passer til X4, og nye versjoner/oppgraderinger fra GAUI er bakoverkompatible til de eldre modellene. Det er vel ganske så smart.

                Pr. i dag handler vel alle som trenger Gaui deler fra utlandet, noe som stort sett medfører mva uansett. Kan bare snakke for min egen del her altså, men om deler kommer i postkassa på 1-3 dager fra Norge i stedenfor 7-14 dager fra USA... da er valget lett.
                Får se litt på det
                Rasmus Fauske
                TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                Comment


                • #9
                  Hvordan er egentlig helikoptermarkedet generelt for tiden? Jeg har inntrykk av at det går mest i multicoptere om dagen. Det var såvidt jeg vet ingen smackdowns på Østlandet i år.

                  Hvis det var vanskelig å føre smale merker i Norge før, så er det vel ikke enklere nå.
                  Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                  Anything worth doing is worth overdoing!

                  Comment


                  • #10
                    Rubin-Rc i Sverige har deler til mange forskjellige merker, deriblant Gaui! Gaui X5 - Rubin RC

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by robikris View Post
                      Rubin-Rc i Sverige har deler til mange forskjellige merker, deriblant Gaui! Gaui X5 - Rubin RC
                      Av den lange listen Gaui -deler de har er det kun Zip-Ties som er på lager. Alt av "viktige" deler har de ikke på lager lenger

                      EDIT: Sendte en epost til rubinrc.se og de "har ikke kommet i gang ennå". Deler ventes inn.

                      I klubben vår (Ålesund) er det fremdeles mange som flyr helikopter. Når det gjelder merker som brukes så er det alt mulig.. Raptor, Gaui, Align, Blade osv. Naboklubben i Hjørungavåg har også helikopterpiloter, vel så mange som i Ålesund.

                      Tror at skal en overleve som butikk må en satse og markedsføre litt. Husk nå på at ikke alle kan leve av å selge Align -produkter Blade er stort sett ikke eksisterende over 450 -size, og Smallsize sin nettbutikk er et kapittel for seg selv i disse dager.

                      Som nevnt tidligere er det overraskende at ingen har satset på Gaui i Norge. De har et konsept som er veldig bra. Nye modeller blir oppgradert med bakoverkompatible deler. En X5 fra 2010 kan fremdeles bruke deler til en X5 fra 2015 osv. Jaja, nok om det.
                      Last edited by ronaldst; 10-08-15, 11:52.

                      Comment


                      • #12
                        til lite info : frå nesta år skall Rubin RC satsa mer på Gaui , kommer blir storsta leverandør på Gaui i Skandinavia , kanske EU
                        så Gaui , SAB ,Logo deler er ikke så långt vekk

                        R5 Kit
                        Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                        Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                        HD 500 Cell : brain2

                        DX9

                        Comment


                        • #13
                          Jeg er alltid innom Rubin RC når jeg ser etter deler, men de har fremdeles svært lite på lager. I tillegg er det standard 300 kr i frakt, noe høyt.

                          Fast Lad UK har knall utvalg, men med en pund som er over 13 kr merkes det.

                          Håper du har rett ragge, venter i spenning!
                          Last edited by ronaldst; 10-01-16, 10:22.

                          Comment

                          Working...
                          X