Announcement

Collapse
No announcement yet.

Teste drone for film

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Teste drone for film

    Hei.
    Hvis jeg nå på gamle dager får et innfall og vil teste drone, hva gjør jeg da?
    Siden jeg ikke lenger har tid å drive med RC (guttungen lar meg legge all tid og alle penger på motocross) tenkte jeg at det å filme crossen fra luften sikkert ville vært gøy.
    Sorry, orker ikke lese gjennom en halv milliard tråder så legger heller ut hele ønskelista.
    Så; hva skal jeg ha?
    Min wishlist:
    - Kan fly fixedwing, meget lite erfaring av drone
    - Vill ha noe stabilt til å filme "actionsport"
    - Har GoPro, bytter ikke kamera
    - Har radio, Spectrum dx18, kult hvis en kan gjenbruke den
    - Tenker ikke bruke en formue, smertegrensa er godt unner 5-sifrig beløp
    - Vil nok ikke "bygge" stort, maks enkel montering
    - Vurderer pr nå IKKE fpv eller andre kule gadgets, kun opisk flyving

    Særdeles takknemlig for alle inspill, ideer og gode råd.
    Peter
    Peter Rahm
    Siggerud
    Cirrus RCFK

  • #2
    Kjøp deg en Phantom av noe slag og hiv gopro på den... Er nok det enkleste og billigste
    Det er i alle fall multicopter du skal ha
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Takk, noen formening om hvilken modell?
      Hva skal til for å få stabilisert bilde? Er det "Gimbal"? Koster det en hel forsvarsbudsjett?
      Peter Rahm
      Siggerud
      Cirrus RCFK

      Comment


      • #4
        Jeg vurderer sterkt å selge min Blade 350 med gimbal og wifi kamera da den nesten aldri blir brukt. Denne kan du fly med DX18 og se film med Android eller Apple enhet for mens du flyr, evt bytte holder på gimbalen og bruke Gopro 3 eller nyere.

        Comment


        • #5
          Du bør se på bruktmarkedet først og fremst.
          Du kan jo legge ut en ØnskesKjøpt på Modellsalg.no : Phantom2 med gimbal f.eks?
          Tom I. Arntsen

          Comment


          • #6
            Om du vil ha best kvalitet med minst mulig penger er Phantom3 Pro et greit valg. Se på NRK sommerbåten,
            den har vært brukt der siden de starta i Vadsø, skikkelig fine bilder. Koster ca 13000 det inkluderer kamera,
            du trenger en iPhone/iPad eller lignende som skjerm på senderen. Husk også xtra batteri, minst 4 i tillegg
            Lykke til!!



            Comment


            • #7
              Nå oppgir han at smertegrensen er godt under femsifret, og da kan man strengt tatt glemme siste gen som Phantom 3. Bruktmarkedet er et godt tips, og uavhengig av min første post, så bør du også absolutt se på Blade serien som bla gir deg fire flymodus du kan bytte mellom mens du fly. I SAFE mode kan alle fly den, den er også stabil og trygg i AP modus, mens i stabilisering og ikke minst akro modus er den veldig morsom å fly. Minuset med min er at den tar bare 2200 batterier og det gir bare fem, seks min med gimbal. Den siste versjonen bruker større, og den helt nye droner til Horizon jeg ikke husker navnet på tar enda større. Phantom er et sikkert valg uansett, men jeg er så fornøyd med min 350QX at jeg føler den bør nevnes, særlig siden du allerede har radio til den. Jeg har dog innsett at luftfotografering ikke var noe for meg, jeg vil heller fly fpv , og da finnes det langt billigere alternativer.

              Comment


              • #8
                Takk for gode tips.
                Kyrre, du har PM.
                Peter Rahm
                Siggerud
                Cirrus RCFK

                Comment


                • #9
                  Pm besvart

                  Comment

                  Working...
                  X