Announcement

Collapse
No announcement yet.

Esc setup problem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Esc setup problem

    Har en Raptor 620E med denne ESC'en. Forsøkte standard prosedyre, slik jeg trodde det skal være. Satte collective pitch stikka på topp. Satte inn batteriene, ventet på at ESC piper 3 ganger, setter stikka helt ned og får bekreftelse. Etter dette skjer det ingenting. Det kommer ingen lyd, ESC blinker regelmessig. Når jeg beveger stikka skjer det ingenting. Kan noen fortelle meg hva som kan være feil? Er fremgangsmåten min feil eller hva?


    Click image for larger version

Name:	esc 620E.jpg
Views:	1
Size:	191.2 KB
ID:	637366
    Øystein Solvang Randen
    Røyken og Hurum modellflyklubb

    Menneskelig svikt er utelukket!

    Align T-Rex 700N Pro FLB;Align T-Rex 700N Blackshark III; TT Raptor 50 Titan; TT Raptor 50 Titan FBL; TT Raptor X50; Align T-Rex 500DFC; Align T-Rex 450L Dominator; TT Minititan 325 SE; Align T-Rex 150DFC; Gaui 500X; Tensho CK250; Domino 40.; Raven 40; STM Acrobat; Top RC Blazer

  • #2
    Har studert litt og det er vel litt uvitenhet ute og går her...... Jeg har ihvertfall funnet ut at det er en Castle ESC. Den er merket med 0107
    WO 1259
    70
    Det fremgår forsåvidt av bildet. Kan noen gi meg en oppskrift på hvordan jeg setter denne opp? Jeg har ikke noen usb plugg eller annet for programmering så jeg håper jeg kan gjøre dette fra radio. Jeg har forøvrig Futaba T8J radio.
    Øystein Solvang Randen
    Røyken og Hurum modellflyklubb

    Menneskelig svikt er utelukket!

    Align T-Rex 700N Pro FLB;Align T-Rex 700N Blackshark III; TT Raptor 50 Titan; TT Raptor 50 Titan FBL; TT Raptor X50; Align T-Rex 500DFC; Align T-Rex 450L Dominator; TT Minititan 325 SE; Align T-Rex 150DFC; Gaui 500X; Tensho CK250; Domino 40.; Raven 40; STM Acrobat; Top RC Blazer

    Comment


    • #3
      Prøvd mister google?
      Kjetil
      oops: . . ! . .

      http://www.vingmfk.com

      Comment


      • #4
        Originally posted by Orand View Post
        Har studert litt og det er vel litt uvitenhet ute og går her...... Jeg har ihvertfall funnet ut at det er en Castle ESC. Den er merket med 0107
        WO 1259
        70
        Det fremgår forsåvidt av bildet. Kan noen gi meg en oppskrift på hvordan jeg setter denne opp? Jeg har ikke noen usb plugg eller annet for programmering så jeg håper jeg kan gjøre dette fra radio. Jeg har forøvrig Futaba T8J radio.
        Tror Futaba har reversert trottle ( nor/rev )

        på min Futaba radio med trex 500 ( thr : rev ) håper det hjelper
        Last edited by Pistepirkko; 02-08-15, 21:56.

        Comment


        • #5
          Søk på castle esc ser throttle range på YouTube. Er litt omstendig prosess...
          Propellen skal være på toppen!
          Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

          Comment


          • #6
            Det tok litt tid før jeg fant ut at det var en Castle esc. Hadde jeg tatt på meg brillene og sett at det sto Castle på kablene så...... Hadde sett på Youtube etter en generell video tidligere uten å finne noe som funket. Etter å søkt litt nøyere og sett igjennom noen videoer så fant jeg det jeg trengte. Nå snurrer vispen og det ser ut som det blir maiden i morgen, på ei eldre Raptordame som aldri har hatt løft før.
            Takk for input gutter!
            Øystein Solvang Randen
            Røyken og Hurum modellflyklubb

            Menneskelig svikt er utelukket!

            Align T-Rex 700N Pro FLB;Align T-Rex 700N Blackshark III; TT Raptor 50 Titan; TT Raptor 50 Titan FBL; TT Raptor X50; Align T-Rex 500DFC; Align T-Rex 450L Dominator; TT Minititan 325 SE; Align T-Rex 150DFC; Gaui 500X; Tensho CK250; Domino 40.; Raven 40; STM Acrobat; Top RC Blazer

            Comment


            • #7
              Husk å fly pent og pyntelig, det lages ikke deler lengre...
              Propellen skal være på toppen!
              Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

              Comment


              • #8
                Såvidt jeg forstår så er rotor, halerotor og bom på denne lik som på Raptor 50. Forskjellene ligger i ramma og tannhjul/drev. Får ta en liten research på deler til denne kanskje...... Den fløy forøvrig helt greit. Litt tracking på blader må til, men ellers helt greit.
                Øystein Solvang Randen
                Røyken og Hurum modellflyklubb

                Menneskelig svikt er utelukket!

                Align T-Rex 700N Pro FLB;Align T-Rex 700N Blackshark III; TT Raptor 50 Titan; TT Raptor 50 Titan FBL; TT Raptor X50; Align T-Rex 500DFC; Align T-Rex 450L Dominator; TT Minititan 325 SE; Align T-Rex 150DFC; Gaui 500X; Tensho CK250; Domino 40.; Raven 40; STM Acrobat; Top RC Blazer

                Comment


                • #9
                  Castle Link er det du trenger for å utnytte det fulle potensialet i ESC'en. Da får du også tilgang på nyeste firmware. USB adapter til Castle sine ESC kan kjøpes hos de fleste forhandlere, programvaren finner du på hjemmesiden deres (Page not found)

                  Kalibrering av throttle range er stort sett rett frem, forutsatt du ikke har BeastX. Har du BeastX finnes en god guide her på HeliFreak (http://helifreak.com/showthread.php?p=5455889#post5455889)





                  Husk å programmere failsafe.
                  Last edited by ronaldst; 06-08-15, 21:41.

                  Comment

                  Working...
                  X