Announcement

Collapse
No announcement yet.

hjelp til å finne identitet på heli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hjelp til å finne identitet på heli

    Hei folkens! fikk et heli av en venn men han husker ikke navn merke eller evt modell nr på dette heli. så kommer det store! er det noen her som kan hjelpe meg med å finne ut hva dette heter??
    Attached Files

  • #2
    Ligner på ett lekebutikk heli jeg såg i sommer.

    Men hvorfor lurer du ? Er det blader el.l. som er røket så finner du nok noe rundtom som passer. Er det elektronikk som har røket så hadde jeg begrenset hvor mye jeg hadde brukt på den.
    Rasmus Fauske
    TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
    http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

    Comment


    • #3
      Oi! Til og med fake potte!
      Propellen skal være på toppen!
      Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

      Comment


      • #4
        boksen til batteriet er knekt på den ene siden og en av disse plastbøylene ned til skian eller hva di heter for no er veldig svake også er det skallet da som hadde vært litt greit å ha. ellers deler generelt. alt av elektronikk virker fint.

        Click image for larger version

Name:	IMG_0311V3.jpg
Views:	1
Size:	225.9 KB
ID:	612356
        Last edited by Antech300; 06-08-15, 12:50.

        Comment


        • #5
          Tror nok ikke det finnes deler til denne. Prøv å legge ut en annonse på Finn.no, mulig det er noen som har ett makent der noe annet er defekt og har planer om å kaste det.
          Bfight 210
          De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
          De Havilland DH 2 skala 1/5,3
          Phoenix RC Club

          Comment


          • #6
            Smeltelim er en fin ting bare å lime sammen som best råd.

            Er mest verd å bruke det for det som det er, ett rimelig leke heli.

            Kan fikse det meste med litt lim og annet en finner liggende rundt i heimen. Bedre det enn å bruke penger på det.
            Rasmus Fauske
            TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
            http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

            Comment


            • #7
              Admin kan slette denne tråden!

              Comment


              • #8
                trodde forumer som dette var til får å få hjelp men tydelig vis ikke. Admin kan slette denne tråden!

                Comment


                • #9
                  Kan ikke si jeg ser at du har fått annet enn hjelp? Eller i alle fall et forsøk på det...
                  Tom I. Arntsen

                  Comment


                  • #10
                    Var ikke meningen å virke uhjelpsom, men ett heli til rundt 300 så er det ikke veldig mye en kan koste på det før en burde heller spare pengene til noe bedre.

                    Og da er det ofte like fint å bare fikse delene en har skade på ved enkle grep som lim, tape, binders osv (utenom bladene da, men det er bare å finne passende fixed pitch blader og bytte dei i par)

                    Ut fra det du viser av skade så er det jo bare noen dråper lim + ståltråd over understellet så er den klar til bruk

                    Er det samme størrelse på dei som i en big lama så har jeg 4-5 par blader du kan få mot prisen av frakten (35,- eller noe)
                    Rasmus Fauske
                    TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                    http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                    Comment


                    • #11
                      Åssen kan man si at det koster rundt 300 kr når ikke det er ense trut her som kan komme opp med hva slags heli dette. og det er det som er hoved spørsmålet mitt. det eneste jeg har fått til svar er " hmm.. Ligner på ett lekebutikk heli" et annet tåpelig svar på mitt spørmål "Oi! Til og med fake potte! " hva i f**** er dette for noe til svar. det første svaret forlanger jeg skal være noe som kan knytte dette opp til noe som har med merke å gjøre. skulle likt å se noen som limte deler på et heli til 800kr vist det var deler å oppdrive.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Antech300 View Post
                        Åssen kan man si at det koster rundt 300 kr når ikke det er ense trut her som kan komme opp med hva slags heli dette. og det er det som er hoved spørsmålet mitt. det eneste jeg har fått til svar er " hmm.. Ligner på ett lekebutikk heli" et annet tåpelig svar på mitt spørmål "Oi! Til og med fake potte! " hva i f**** er dette for noe til svar. det første svaret forlanger jeg skal være noe som kan knytte dette opp til noe som har med merke å gjøre. skulle likt å se noen som limte deler på et heli til 800kr vist det var deler å oppdrive.
                        Har vi stått opp med det ekstra såre håret i dag? Vanligvis så er helier med den typen konstruksjon som du poster bilde av her et typisk "leketøysheli" som man faktisk ikke får tak i reservedeler til og derfor så er nok en reparasjon med tilgjengelige materialer den enkleste måten å reparere det på og holde det flyvbart.

                        Til din opplysning så har jeg limt canopy og et par andre deler på t-rex 600en min, og den flyr helt fremragende til tross for dette...
                        Propellen skal være på toppen!
                        Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                        Comment


                        • #13
                          Antech300 : Velkommen som ny bruker. Ta deg tid til å lese gjennom innlegg på dette forumet, og dann deg et bilde av hvordan det fungerer. Etterhvert lærer du brukerne å kjenne, og forstår enklere hvorfor du får det svaret du får. Noen her har vært gjennom de samme problemene tidligere, og har mange års erfaring med RC.
                          Bfight 210
                          De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                          De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                          Phoenix RC Club

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Antech300 View Post
                            Åssen kan man si at det koster rundt 300 kr når ikke det er ense trut her som kan komme opp med hva slags heli dette. og det er det som er hoved spørsmålet mitt. det eneste jeg har fått til svar er " hmm.. Ligner på ett lekebutikk heli" et annet tåpelig svar på mitt spørmål "Oi! Til og med fake potte! " hva i f**** er dette for noe til svar. det første svaret forlanger jeg skal være noe som kan knytte dette opp til noe som har med merke å gjøre. skulle likt å se noen som limte deler på et heli til 800kr vist det var deler å oppdrive.

                            Rundt 300 er pga at så å si alle helier i den klassen er bygget rundt samme grunnkonstruksjon og elektronikk. Enkel regulator, børstemotorer og mottager på 3.5 el. 4 kanaler.

                            Det er ikke noe som er ment for å være negativ til noe som helst, men om en begynner å kaste penger på micro helier så ender en med å like gjerne kunne ha kjøpt seg noe større og el. bedre fra starten. Dei vil aldri fly som ett større heli enn hva det opprinnelig er og en må bare leve med at ting ikke alltid er helt optimalt.

                            Så mitt og jeg regner med dei fleste andre sitt råd er å fikse det du har uten å bruke noe penger på det, og ut fra bilde skulle ikke det være noe problem. Så velger en heller om en liker å leke med slikt å kjøpe seg ett heli som en får deler til og er noen hakk oppover i kvalitet. Tenker da på en liten Blade, Walkera el.l. Smallsize har en del blade helier som burde passe flott til en rimelig penge.

                            Og ja bruker selv lim, krympestrømper og ståltråd for å fikse landingsunderstell og batteriholder på Walkera Genius CP som er ett dyrere heli enn det du har der (selv om en kan kjøpe alt av reservedeler til det)
                            Rasmus Fauske
                            TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                            http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                            Comment


                            • #15
                              "Det første svaret forlanger jeg skal være noe som kan knytte dette opp til noe som har med merke å gjøre"

                              Først å fremst bør du jekke deg etparogtredve hakk ned! De gutta som svarer deg her har "noe" erfaring og veit hva dem prater om, så selv om du ikke fikk svar på det du lurte på så fikk du noen gode råd!! Hvis du har lyst til å lære å fly heli så er det fint med et coax "leketøy" til å begynne med, så får du endel stikketrening og kan øve litt på forskjellige orienteringer osv. Men å bruke penger på noe annet en rotorblader (som du fikk tilbud om gratis mot betaling av frakt), på noe du ikke veit noe om er bare tullete, mtp hva sånt koster nytt. Dette er ikke et oppslagsverk for kinaleiketøy, kunnskapen ligger på de litt mer seriøse maskinene, selv om det heller ikke trenger å koste mer enn et dagsverk. Få "helikopteret" ditt i lufta så du får litt følelsen av hva det er så kanskje du blir bitt av basillen du også...
                              T-Rex 600efl ar7200bx
                              (X) T-Rex 500efl microbeast
                              T-Rex 250efl
                              Blade McPx x2

                              (X) Parkzone Extra 300
                              (R.I.P.)1.5m balsa P51 Mustang os .46
                              Balsa trainer os .30

                              Comment

                              Working...
                              X