Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til valg av ny lader

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp til valg av ny lader

    Hei

    Jeg leter etter en ny lader. Jeg har 2sett med ''Turnigy nano-tech 5000mah 6S'' og ønsker å lade disse 2 mens jeg flyr med det andre settet. Trenger derfor en lader som har litt ''juice''. Har sett mest på ''Revolectrix Cellpro Dual PowerLab''.
    Jeg kommer til å lade på stripa med aggregat.

    Det jeg lurer på er om dere har noen bedre alternativ/anbefalinger å komme med.

    -Oscilloman

  • #2
    Hei! Har selv PL8 fra Revolectrix og det er en fantastisk god lader. Jeg lader 6stk 6s 5000mah på 40a uten stress. Den har større kapasitet på balansering enn mange andre ladere så pakkene blir raskere ferdig. Du trenger ikke lete etter noe bedre, det er evt. dual pl8 som er dobbelversjonen
    Vbar Control - Tarot 450 - Goblin 500 - Trex 600N DFC - Goblin 700C - Trex 700N - Logo Xxtreme

    Comment


    • #3
      Takk for tilbakemelding.
      Tror det blir en dual PL8 så har jeg hvertfall litt å gå på . Hva bruker du til strømforsyning til PL8 laderen din ?

      Comment


      • #4
        Trenger bare en pl8, så bruker du paralell brett
        Terje Vik

        Ingen ting er umulig - det tar bare Velig land tid...

        Comment


        • #5
          Jeg har en pl8 med revolectrix balansebrett. Da kan jeg lade 6 batterier samtidig. En her på forumet bygde en 24v forsyning til meg av to serversupply. En annen kompis bruker de største efuel fra elefun. Kjøper du dual pl8 må du ha MYE strøm, den skal helst ha 48V. Kommer til å kjøpe dual snart da jeg som regel har med 4x6s, 3x12s og 2x14s på stripa og det er litt lenge å vente på tre ladinger
          Vbar Control - Tarot 450 - Goblin 500 - Trex 600N DFC - Goblin 700C - Trex 700N - Logo Xxtreme

          Comment


          • #6
            Etter flere år med ymse kinaladere har jeg endelig sett lyset. Kjøpte en brukt PL8 her om dagen på modellsalg.no med tilhørende seriekobla server-power og balansebrett, alt sammen hendig montert i en koffert. Selv nylada batterier som kinaladerne sier er perfekt balansert fikk en omgang med PL8 og de var alt annet enn balansert og jammen dytta den ikke inn en god del mah på de også. Kinaladerne står normalt å gnager i flere timer med å balansere et batteri. PL8 bruker minutter, og det blir riktig, og nøye.
            Et gammelt batteri kinaladerne nekter å lade, ligger nå klart på benken perfekt balansert og maks ladet. Skal bli spennende å se om det faktisk er brukendes allikevel.
            Jeg er frelst!
            Mvh
            Morten Aase

            Comment


            • #7
              Et alternativ er pl6. Den orker også 40 men bare opp til 6s. Den er billigere og lettere og dra med seg.
              Kjetil
              oops: . . ! . .

              http://www.vingmfk.com

              Comment


              • #8
                Pl8 pl8 pl8
                Eneste man får solgt på 1 sekund til nypris av rc utstyr.

                Comment


                • #9
                  Icharger 308 eller 4010. Like god, men mye finere og mer informativt display.
                  308 er og veldig kompakt i forhold til ytelse.

                  Comment


                  • #10
                    Har en PL8 ferdig satt i koffert med 2000w strømforsyning og parallelbrett med termosikring og dill og dall. Send PM om interessert

                    Comment


                    • #11
                      har brukt pl8, pl6, icharger... pl8 pl8 pl8

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by andersand View Post
                        har brukt pl8, pl6, icharger... pl8 pl8 pl8
                        jada jada jada PL8 kan sammenlignes med Ichager 3010-306b osv men Icharger 308/4010 er nok en divisjon lagt over det PL6/8 er, ingen over og ikke noen på siden skal en sammelingne 308/4010 Ichager med PL8 så må det være med en duo PL8 .. hadde valgt en 4010 jeg harger 30jjjj10B

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by andersand View Post
                          Pl8 pl8 pl8
                          Eneste man får solgt på 1 sekund til nypris av rc utstyr.
                          Tja.. denne har vel ligget noen uker... Ser ikke ut til å bli solgt... Jeg er meget fornøyd med Polaron Ex, og ville nok ha kjøpt ex 1400w hvis jeg skulle handlet ny.
                          -Jim Johansen-
                          Flyklart:
                          Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                          Under construction:
                          Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                          Comment

                          Working...
                          X