Announcement

Collapse
No announcement yet.

TREX 550 v TREX 600 v TREX 700 alle i Dominator versjon?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TREX 550 v TREX 600 v TREX 700 alle i Dominator versjon?

    Jeg vurderer å gå til anskaffelse av et større elektisk helikopter. Pr i dag er det de 3 nevnte modellene det står om. Hva er feks i praksis forskjellene mellom 550 og 600?

    Hvis noen har noen gode råd/erfaringer å dele, hadde det vært supert.

  • #2
    700 flyr som 700.

    550 og 600 er og blir "meeh" størrelse, da kan man heller fly 500.

    Comment


    • #3
      550 er i praksis en pinglete 600 og kun en 700 flyr som en 700. 600 er et godt valg, ikke alt for stor så du flår deg ikke på batterier men allikevel godt mer power og synes fint i lufta.
      Propellen skal være på toppen!
      Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

      Comment


      • #4
        Forskjellen mellom en 550 til 600 er flere. En som bør gjennomtenkes er batteristørrelsen. 550 går på 6s mens 600 går på 12s noe som betyr ett dobbelt batteriforbruk.
        Har du ladeutstyr som kan lade to pakker av gangen?
        Hvor mange batterisett har du?
        Hvilken lademuligheter har du på flystripa.

        Flymessig er det forskjeller, men personlig vil jeg påstå at du vil tørre å presse grenser fortere på en 500-550 en på en større maskin.
        Flyr selv alle størrelser men den maskinen jeg bruker desidert mest er Logo Xxtreme 480. Enkel på batterifronten 6s3500 og krever liten plass. Kan fly på små arealer.
        Hansi

        Comment


        • #5
          Genialt med et heli som tar f.eks 6s 5000mah og et som tar 12s 5000mah. 6s fordi det er lettere, 12s fordi 700 er brutalt moro. Har selv hatt trex 550 og 700 samtidig, delte da batterier på begge.
          Vbar Control - Tarot 450 - Goblin 500 - Trex 600N DFC - Goblin 700C - Trex 700N - Logo Xxtreme

          Comment


          • #6
            Det ble en Trex 550 L Dominator.

            Comment


            • #7
              Gratulerer med nytt Heli
              Rasmus Fauske
              TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
              http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

              Comment


              • #8
                Grattis med nytt helikopter! Kjøpte selv en 500l dominator forrige uke. Noen små tekniske issues som må løses så er den klar for lufta.
                Align Trex 500L Dominator
                Walkera Ufly
                Micro helicopter

                Comment


                • #9
                  Har også kjøpt550L Dominator, slo til på Elefuns ukens tilbud.
                  Tenkte lenge på 600 eller 700 men batteri avgjorde saken. Det
                  er enklere å holde på med en 6S pakke i gangen
                  Perfekt maskin for en søndagsflyver, 3D blir aldri min grei, liksom.



                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by telecaster View Post
                    Har også kjøpt550L Dominator, slo til på Elefuns ukens tilbud.
                    Tenkte lenge på 600 eller 700 men batteri avgjorde saken. Det
                    er enklere å holde på med en 6S pakke i gangen
                    Perfekt maskin for en søndagsflyver, 3D blir aldri min grei, liksom.
                    Gleder meg til å se deg på stripa igjen!
                    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                    Anything worth doing is worth overdoing!

                    Comment


                    • #11
                      hyggelig



                      Comment

                      Working...
                      X