Announcement

Collapse
No announcement yet.

RC solbriller

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • RC solbriller

    Noen som har noen tips til gode solbriller?

  • #2
    Så lenge de er polariserte, så er vel mye gjort?
    Veldig opp og ned hva folk liker i grunn..
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Hvorfor skal brillene være polariserte? Sånn jeg ser det burde vel brillene ikke være polariserte for å lettere se flyet opp i luften. Men jeg er mest ute etter briller med god kontrast.

      Comment


      • #4
        Jeg liker Zurich sine briller, supre utenpå vanlige briller, dekker godt rundt og dekker fint for vind.

        Comment


        • #5
          Jeg bruker briller med gult glass mot grå bakgrunn, vanlig brune når jeg flyr med sol og blå himmel og Zurich sine "sveisebriller" når jeg har sola midt i tryne. Har også blitt fortalt at ikke polariserte briller gir bedre kontrast men har ikke prøvd det selv.
          Espen Kvien
          Gruppeleder F3A
          Vingtor RC Club
          f3a.norge@gmail.com

          Mange fly og mye moro

          Comment


          • #6
            RC solbriller

            ModelGlasses.com is for sale | HugeDomains kjøpte disse fra Elefun en gang i tiden for rundt 500kr mener jeg.

            Disse "nimbus" brillene har jeg brukt i flere år, året rundt. Fulgte med 4 forskjellige glasstyper fra lys gult til mørke grå for å passe til alskens lysforhold. Noen er polariserte, andre ikke. Varierer hva som funker i forskjellige forhold!
            Klarer stort sett alltid å finne et glass som passer dagens lysforhold!

            De polariserte polariod brillene jeg bruker til daglig er ikke i nærheten like gode å fly med annet enn i et bestemt lys.
            Ola G Bråten -77
            Sunndal flyklubb avd. Modellfly
            Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
            3DHS Slick 89" Q80-8m
            Jeti DS-16

            Comment


            • #7
              okay. Bra du har funnet noen bra briller som funker til modellflyging. Lurte også litt på noen fra modellglasses, men lite reviews å lese på nettet. Ser de er forskjellige linser som følger med på de ulike brillene. Vet du om noen som er bedre enn de andre?

              Comment


              • #8
                Jeg har hatt to sett med Modelglasses-briller. Det er praktisk å kunne bytte ut glassene når lysforholdene endrer seg.

                Merk; jeg har HATT to sett. Begge knakk når jeg skulle bytte glass
                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                Anything worth doing is worth overdoing!

                Comment


                • #9
                  Jeg har også en historie med modelglasses... De siste årene har jeg brukt briller fra Polaroid, som passer over vanlige 'se bedre' briller, de fåes med forskjellie farger i glassene og gir også noe skjerming for vind fra siden/bakfra. Jeg er meget fornøyd med disse. http://polaroideyewear.com/uk/other-...01j?gender=282
                  www.ofremmi.info

                  Comment


                  • #10
                    Jeg har hatt Oakley Jawbone i 10 år nå. Kom med 3 sett linser for ALLE typer forhold. Blir man ikke fornøyd med disse blir man det aldri.
                    Geir


                    3D plane - 1D brain

                    Comment


                    • #11
                      For dere som har vanlige briller og vil ha solbriller som går utenpå. Så vil jeg anbefale å kjøpe solbriller med styrke hos opptikkeren. Det har jeg brukt noen år nå og det fungerer fantastisk for meg. Ulempen er att man ikke kan bytte glass men kan få polariserte hvis man ønsker det.
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment


                      • #12
                        Dere som bruker solbriller når dere flyr, bruker dere ofte også solbriller når dere ikke flyr ? Jeg har aldri følt behov for solbriller, og bruker det heller ikke når jeg jeg har fløyet snart over 30 år. Tror muligens det kommer av hva øynene har vendt seg til ?
                        Bfight 210
                        De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                        De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                        Phoenix RC Club

                        Comment


                        • #13
                          kommer vel også an på hvordan sola står i forhold til stripa. bruker bare solbriller når det er sol. ikke når det er overskyet.
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

                          Frsky taranis 9+
                          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                          + diverse små ting

                          Comment


                          • #14
                            Bruker grå briller når det er sol, gule-ish når det er overskyet. Begge er polariserende. Shellbands som funker helt greit, jeg tror rekorden jeg har med å beholde et par med "skikkelige" solbriller uten at de er borte er ca 2 uker...
                            Propellen skal være på toppen!
                            Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by bth View Post
                              Dere som bruker solbriller når dere flyr, bruker dere ofte også solbriller når dere ikke flyr ? Jeg har aldri følt behov for solbriller, og bruker det heller ikke når jeg jeg har fløyet snart over 30 år. Tror muligens det kommer av hva øynene har vendt seg til ?
                              Pussig at du nevner det... Jeg bruker nesten aldri solbriller ellers, og føler ikke noe behov for det for eksempel ved bilkjøring. Men for modellflyging synes jeg solbriller er en forutsetning "når det er blankt". Er det overskyet utgår solbrillene. Ellers kan jo for eksempel gule briller være effektivt i gråvær og dis.

                              Bra at det kommer frem forslag til fargede briller som passer utenpå vanlige briller. Kom gjerne med flere innspill angående slike. Solbriller med styrke er fint, men det er ikke alltid at ett og samme glass funker like bra. Og flere sett solbriller med styrke, det blir litt voldsomt.
                              Knut

                              Diverse fly; de fleste med propell...

                              Comment

                              Working...
                              X