Announcement

Collapse
No announcement yet.

Raptor 50 vs T-rex 500

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ebay er fin plass for raptor deler også, var det før i hvertfall.
    Rasmus Fauske
    TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
    http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

    Comment


    • #17
      Det du ikke finner her er ikke noe du har bruk for uansett, har kjøpt litt derfra og det er grei kvalitet: http://www.helikraft-rchelicopters.com/store/cat/42/raptor-50-v2-parts.html

      Futaba-radioen du får med er en radio du kan ha i mange år, har det meste av funksjoner og nok kanaler.
      Propellen skal være på toppen!
      Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

      Comment


      • #18
        Takker for svar alle sammen! Jeg er hvertfall trygg på at det ikke blir noe problem å skaffe deler. Heliet hsr gått i underkant av 10 liter. Hvor mye kan man forvente av en slik motor? (os).

        Mvh. R

        Comment


        • #19
          Du kan nok forvente vesentlig mer enn det om den blir tatt godt vare på. Kjører du motoren helt tom etter bruk (klipser igjen fuelslangen) og har en dråpe eller to med afterrun olje i plugghullet og gir den noen runder med starteren så holder motoren i mange år. Man må dog beregne å bytte lager innimellom (en gang pr sesong er nok ikke dumt) og bruke kvalitetsfuel som ikke tærer for mye på motoren.

          Sørg også for at motoren ikke går for magert, da får den et kort liv. Har du noen rundt deg som flyr nitroheli (eller fly) som kan hjelpe deg med tuning?
          Propellen skal være på toppen!
          Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

          Comment


          • #20
            Ok. Takker for svar. Har hatt nitro motor til fly før, så er ikke helt ute på jordet, men det er noen år siden.. Jeg har planer om å melde meg inn i den lokalle modellfly-klubben, så det er nok mye kunnskap å hente der.

            Mvh. R

            Comment


            • #21
              Hvor i landet holder du til?
              Propellen skal være på toppen!
              Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

              Comment


              • #22
                Bodø. Virker til å være godt med liv i klubben her

                Comment


                • #23
                  Melder meg på her siden jeg har vurdert samme maskinen som du vurderer. Åssen er det å fly med "gammeldags" pitch "mixing"? For raptoren er ikke ccpm?
                  T-Rex 600efl ar7200bx
                  (X) T-Rex 500efl microbeast
                  T-Rex 250efl
                  Blade McPx x2

                  (X) Parkzone Extra 300
                  (R.I.P.)1.5m balsa P51 Mustang os .46
                  Balsa trainer os .30

                  Comment


                  • #24
                    Den er ikke ccpm men mekanisk miksing ja. Så lenge du ikke forventer at den skal være like presis som en goblin så fungerer det like bra som når den kom på markedet dersom du har servoer det ikke er slark i. For min del er det kosemaskinen som jeg nesten kan sitte i campingstol og fly.
                    Propellen skal være på toppen!
                    Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                    Comment

                    Working...
                    X