Announcement

Collapse
No announcement yet.

Yep 80a reg.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Yep 80a reg.

    Hej Normænd.

    Kan i hjælpe med at løse mit problem.

    Jeg flyver med en el Curare 60, som jeg er meget glad for. Den er monteret med en Potenza 60 motor fra lindinger med 13x12 prop så det går samme hastighed som en 60er på brændstof.
    Motor data: 470Kv - Continuos Power1800 Watt - Max Current 90A (15 Sek) - 6S 4500mAh.

    Problemet er at når det går "ned ad bakke" med pinden i nul, og der så gives gas efter 2-3 sek. kommer der en lyd, som om propellen sidder løs på navet, (det gør den selvfølgelig ikke)

    YEP Reg. er trimmet efter kortet dvs. Timing 18gr - Brake off - 6 Cell - Gov.Mode=Gov.off - Start op speed = Fast - PWM = 8kHz - Startup Power = Auto.

    Jeg har justeret meget med timingen , uden resultat, motoren har 14 poler, så 18gr. er vel ikke helt forkert ?

    Har i nogle forslag, (det danske forum er helt tavs omkring dette problem)

    Mange gode hilsener fra F3A mand i Danmark.

  • #2
    Lyden skylles at propellen går med et langt høyere turtall en det ferkvensen på reg tilsier med det samme du gir lit på stikka. Dermed vil du få en stygg lyd før motor og regulator blir synkronisert. Dette kan du unngå med å legge på brems i regulatoren så slipper du at propellen dras med og opp i turtall når du stuper uten pådrag.

    Comment


    • #3
      Hej
      Der er en meny på kortet der hedder F3A bremse, det vil jeg prøve imorgen, mener jeg har forsøgt en gang med dette, men jeg prøver igen.
      Bruger i ikke YEP Reg. fra "kongen" i Norge ?

      Tak for super hurtigt svar.

      Comment


      • #4
        Hei,
        Du har "Brake off". Sett denne funksjonen opp slik at motoren bremser ved vertikal ned flyging.
        Kjenner ikke verdien for dette for YEP reg. men prøv deg frem. La de andre verdiene stå som de er.
        Dag Øiseth Larsen
        90187441
        Pattern is a sport where Your best friends tell you how bad you are flying, and you thank them for it

        Comment


        • #5
          Om den er helt som YGE så har du "Acro brake" som er det du er ute etter. Hadde også problem med en motor og (original) YGE esc og synk, satt på acro brake og problemet var løst.
          Propellen skal være på toppen!
          Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

          Comment


          • #6
            Hvis jeg bruger Acro brake, skal jeg så ikke anvende F3A brake, men stop og full speed, under Special Funk ?

            Comment


            • #7
              Stop og full speed er for å sette endpoints, ikke tull noe med det om esc er kalibrert riktig...
              Propellen skal være på toppen!
              Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Honda68 View Post
                Hvis jeg bruger Acro brake, skal jeg så ikke anvende F3A brake, men stop og full speed, under Special Funk ?
                Under normal F3a flyging trenger du en brems for å få til samme fart vertikalt opp og tilnærmet vertikalt ned. PÅ Andre ESC'r slik som Spin og motor Q80 er det normalt at bremsen er 60-80% for at vertikalt ned farten bremses. Jeg tror at hvis du programmerer din YEP, som er en kopi av YGE, til å bremse motoren så vil du fort finne ut hvor mye brems du trenger. OBS motoren skal ikke stoppe helt.
                Dag Øiseth Larsen
                90187441
                Pattern is a sport where Your best friends tell you how bad you are flying, and you thank them for it

                Comment


                • #9
                  Derfor er det vel ok at bruge F3A bremse, som kan lægge ind flere steder på pinden ?

                  Comment


                  • #10
                    Var så ude at prøve med bremse sat i Acro i går lørdag, det hjalp lidt, men der var stadig "lyd" en gang imellem.

                    Var så ude i dag med bremse sat i Acro hard, det har hjulpet betydeligt, fik kun en flyvning grundet regn, men jeg tror Acro hard er vejen frem for mig.

                    I hører fra mig hvis der bliver problemer.

                    Mvh. F3A manden

                    Comment

                    Working...
                    X