Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bryter for mottakerbatteri.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bryter for mottakerbatteri.

    Hei.

    Holder på å sette sammen en 50 cc modell og ønsker å gjøre det enkelt i forhold til strømoppsett. Benytter ett batteri til tenning og ett til mottaker, begge LiFe.

    Har varierende erfaringer med de vanlige skyvebrytere/ HD bryterne jeg har vært borti til formålet til mine mindre fly og lurer på om noen noen gang har benyttet slike fra Biltema/Clas Ohlson eller lignenede. Tåler en del strøm også. Tenkte å montere de inne i kroppen og koble til pianotråd ut gjennom flykropen slik at de ikke vises så godt på utsiden.

    Vet det finnes mye fancy på brytersiden, men trenger det være så avansert?

  • #2
    Disse er fine Hugo strux ikke så dyre heller ( selv om ditt valg kansje er enklere )
    404

    Comment


    • #3
      Har bruker noen lignende som de Biltema bryterne som jeg har kjøpt fra Elfa fungerer helt utmerket.

      Comment


      • #4
        Da blir det å prøve ut bryter fra Biltema. Monteres inni kroppen og tynnstøtstang til utsiden. Slipper da å ødelegge moellen med stygge brytere osv. Mange takk for svar

        Comment


        • #5
          ..eller du kan lage luke og gjemme vekk bryterne inni kroppen
          Click image for larger version

Name:	20150627_193123.jpg
Views:	1
Size:	172.7 KB
ID:	612549
          __________________________________________________ ___
          Jørn Kaasbøll
          Scale Warbirds of Norway

          Comment


          • #6
            Modeller kan utsettes for høy g belastning. En slik vippe bryter kan muligens skru seg av?
            Kjetil
            oops: . . ! . .

            http://www.vingmfk.com

            Comment


            • #7
              Originally posted by kjetilmh View Post
              Modeller kan utsettes for høy g belastning. En slik vippe bryter kan muligens skru seg av?
              Gjelder vel mer eller mindre alle brytere hvor en mekanisk bryter slutter strømkretsen. Hvis bryterne monteres med vipperetning på tvers av flyretningen (bryteren vippes mot høyre/venstre i flyet) så vil jeg tro man er rimelig sikker. Eventuell vekt/lengde av støtstang bør holdes så lav/kort som mulig uansett.

              Siden vi er inne på saken så monterer jeg alltid bryterne slik at de er på når de skyves framover eller nedover. Selv om en lander litt hardt/med nesen ned og bryteren mot formodning skulle forskyve seg så vil den holde seg i posisjon "på".

              Comment


              • #8
                Originally posted by chewbaca View Post
                ..eller du kan lage luke og gjemme vekk bryterne inni kroppen
                [ATTACH=CONFIG]82816[/ATTACH]
                Fin den, og har tenkt tanken. Men tror jeg velger å montere bryterne inni kroppen med tynn pianotråd med små "øyer" stikkende ut under vingene (Seagull Nemesis 120-180). Bare å bore 2 små hull så er jeg i mål .

                Comment

                Working...
                X