Announcement

Collapse
No announcement yet.

Depron

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Depron

    Hvordan lim bruker dere til å lime depron?

  • #2
    UHU Por her i gården, til nød foam safe CA og kicker, men det blir litt for sprøtt. Bruker det som regel først og fremst til liming av karbondeler, mens depron mot depron blir limt med UHU.

    Comment


    • #3
      Får handle en tube i morgen, er litt lei av å brenne meg på fingrene greit å ha litt bedre tid til å justere delene å.

      Comment


      • #4
        Uhu por er fin siden du kan både lime vått med justeringsmulighet og tørt som kontaktlim som sitter umiddelbart.
        Propellen skal være på toppen!
        Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

        Comment


        • #5
          Ellers så er Beli-zell (lett skummende polyuretan lim) meget godt egnet for å lime karbon-pinner til depron.
          www.ofremmi.info

          Comment


          • #6
            Hvor får man kjøpt dette Beli-zell limet da?

            Comment


            • #7
              Jeg mener å huske et jeg kjøpte Beli-zell hos Rc-seilfly.no - Modellflysport.
              Tuben er liten, men utfordringen med dette limet er å bruke lite nok. Er det for mye ender man med en valke med lim som tyter ut og som ikke bidrar med noe annet en unødvendig vekt. For karbon-pinner; puss tuppen lett med fint sandpapir stikk den inn i tuten på limtuben slik at det kommer litt lim helt ytterst og stikk den så inn i depronen.
              www.ofremmi.info

              Comment


              • #8
                Bruker stort sett smeltelim til depron ( bruk de små pistolene som ikke blir for varm. )
                Ellers er UHU por bra til dette. Casco har også polyurethan lim (er med grønn kork) MEN en må bruke ytterst lite og gjerne ha delene i press da limet svulmer opp under tørking. jeg bruker en sprayflaske med vann for å få fortgang på limet.
                PS: Test ut limene før du bruker disse på modellene,så får du se hvordan de oppfører seg. UHUpor har en tendens til å "spise opp" depronet hvis du bruker for mye, men dette er en av de beste limene til depron jeg har funnet (foruten smeltelim)

                Comment


                • #9
                  Takk for tips.

                  Comment

                  Working...
                  X