Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybegynner - Bakstad trenger til kjøpshjelp av første 'større' heli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nybegynner - Bakstad trenger til kjøpshjelp av første 'større' heli

    Hallo folkens, Jeg var på vei til å koble meg på posten til TBS1973 her med noen tilleggsspørsmål, men det ble så mye tekst så jeg fant ut at en ny post var det beste. Vil jo ikke kapre posten heller...

    Hvorfor heli?
    Jeg er voksen gutt av 1966 modell, gift og alt det der
    Medlem av NLF/ modell
    Har lenge hatt lyst til å lære å fly heli. Men rc-bil har tatt det meste av tid.
    Nå ser jeg muligheten til å utvide RC-sesongen en del med både fly og heli på gode dager om vinteren. Men vet ikke om dette er å anbefale med heli kanskje? Pluss at jeg har sett hva folk kan få til med ett heli på Starmoen treffene og må si at det så veldig fristende ut!

    Nivå
    Jeg er definitivt en nybegynner, og har anskaffet en Blade 200 SR X for å få litt 'følelse' med å fly heli.
    Grunnen var enkel, det har SAFE med 3 fly modes og tenkte dette kunne være en grei måte å få prøvd litt.
    Pluss at det er tilgjengelig i Norge, fra Smallsize Hobbyland her. Jeg anskaffet BNF versjonen fordi jeg har null peil på Tx-programmering av heli og ville ha ett enkelt intro-heli å starte med.

    Jeg så for meg å gå 'gradene', og at neste ville være en 450 størrelse.
    Men, det ser ut for at de fleste av dere mener at man burde gå opp til en 600 med en gang.
    Og at det vil være mer stabilt osv, og det gir jo mening. Selv om en 450 er fristende også. Spesielt med tanke på muligheten for å få dette med seg i kofferten uten større problemer. (Jeg og kona reiser til Asia en del.)

    Simulator
    Jeg har RF7.5 som jeg bruker mest til fly så langt, og også anskaffet AccuRC som skal installeres snart.
    PS: Det vil bli en god del sim-trening før jeg tar et større heli ut og flyr.