Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turnigy dlux 160 HV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Turnigy dlux 160 HV



    Fant denne videon på youtube. Og har nøyaktig dette problemet. Motor er Rotomax 50 på 12 S. Oppsettet fungerte bra noen turer, nå skjer dette et par minutter inn i flyturen. Gir også fra seg en hylelyd noen ganger på full throttle, men ikke alltid. Lander, bytter batterier og alt er vel et par minutter inn i neste flight før den igjen begynner å jage opp og ned på throttle. Har aldri opplevd lignende før, anser meg dessverre ikke for å ha for god innsikt i elektroverdenen, litt for for vant til at alt fungerer som det skal.
    Terje Pedersen

    Indre Østfold Modellflyklubb

    91399490

  • #2
    Hvor god helse har de batteriene? Hva slags low-voltage cut har du programmert i regulatoren? Har du beregnet hvordan oppsettet ditt er dimensjonert ifht. strømtrekk osv?
    Vbar Control - Tarot 450 - Goblin 500 - Trex 600N DFC - Goblin 700C - Trex 700N - Logo Xxtreme

    Comment


    • #3
      Originally posted by RunarSL View Post
      Hvor god helse har de batteriene? Hva slags low-voltage cut har du programmert i regulatoren? Har du beregnet hvordan oppsettet ditt er dimensjonert ifht. strømtrekk osv?
      Batteriene er bra(bruker de mye på 1,8 meter som 6S-oppsett uten problemer). Storagelagrer og tapper de max 70%. Cut-off står til default, oppgitt til 3,2 V. Strømtrekket har jeg ikke målt, men en velkjent combo som jeg ser mange andre bruker iflg. div. nettsteder.
      Mulig jeg uttalte meg litt uklart; dette skjer ikke bare ved fullt pådrag, men også plutselig etter et par minutters rolig flyging. Jager opp og ned på turtall. Da hjelper det ikke å prøve å gi mer throttle, men gir seg ved å redusere turtall. Prøver jeg så og gi på, begynner den å jage igjen.
      Terje Pedersen

      Indre Østfold Modellflyklubb

      91399490

      Comment


      • #4
        Mulig den sliter med timing. Er det konfigurerbart?
        Kjetil
        oops: . . ! . .

        http://www.vingmfk.com

        Comment


        • #5
          Originally posted by kjetilmh View Post
          Mulig den sliter med timing. Er det konfigurerbart?
          Står nå på automatic(default). Kan enkelt endres til medium eller high. Kanskje verdt et forsøk?
          Terje Pedersen

          Indre Østfold Modellflyklubb

          91399490

          Comment


          • #6
            3.6 eller 3.7V er etter det jeg husker anbefalt cut-off . Symtomene på videoen er likt
            slitte batterier på trex 600esp 6s. ( oscillering på turtallet ).
            Håper det er innstilling på esc som er feilen

            Jeg tror jeg tenker feil 3.2/3.4v cutt off på regulatoren ,
            men timing på fast instilling kansje hjelper
            Last edited by Pistepirkko; 26-09-15, 15:46.

            Comment


            • #7
              Hei igjen.

              Har nå kjøpt ny regulator, en Gecko opto 150A, testet i går og fløy en tur på 7 minutter uten noen problemer. På neste tur begynte den igjen, ved ca. halv gass begynner turtallet å vandre opp og ned av seg selv. Forskjellen nå er at den fungerer hele tiden ved fullt pådrag. Litt vanskelig å forså dette her, problemet er altså ikke at den trøbler ved for høy belastning.
              Terje Pedersen

              Indre Østfold Modellflyklubb

              91399490

              Comment


              • #8
                Kanskje teste regulatorene på en annen motor ?
                Bfight 210
                De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                Phoenix RC Club

                Comment


                • #9
                  Originally posted by bth View Post
                  Kanskje teste regulatorene på en annen motor ?
                  Har dessverre ingen annen motor å teste med, men neste blir vel å kjøpe en ny motor om folket mener det er en mulighet for at problemet kan ligge der. Noen som har en rimelig 50cc-størrelse elektro til overs?
                  Terje Pedersen

                  Indre Østfold Modellflyklubb

                  91399490

                  Comment


                  • #10
                    Hvor lange ledninger har du mellom batt og esc? Og hvor tykke er de?
                    Last edited by kjetilmh; 21-10-15, 17:58.
                    Kjetil
                    oops: . . ! . .

                    http://www.vingmfk.com

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by kjetilmh View Post
                      Hvor lange ledninger har du mellom batt og esc? Og hvor tykke er de?
                      15 cm 10 awg. I tillegg bruker jeg denne:

                      Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking

                      Kan det være at 14 awg blir for tynne ledninger på 12s oppsett?
                      Terje Pedersen

                      Indre Østfold Modellflyklubb

                      91399490

                      Comment


                      • #12
                        14g er drøyt tynt på 12 oppsett ja. Du bør helst ned på 10 eller enda bedre 8.
                        Propellen skal være på toppen!
                        Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                        Comment

                        Working...
                        X