Announcement

Collapse
No announcement yet.

Servo / Mottaker / elektronikkspørsmål.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Servo / Mottaker / elektronikkspørsmål.

    Driver å bygge mitt første fly og endte opp med et slofly 26..
    Har det meste av deler nå, men er noe jeg lurer på. Mottakeren er en orange R415X
    og motoren er en Hextronic 24gram 1300 kv.

    - servoene har "vanlig JR" kontakt mens på mottakeren er det molex 1.25. Skal man da kjøpe en ledning med overgang eller kjøper man molex 1.25 kontakt og klipper bort den som er på servoen?

    - det er vell unødvendig å lodde på nye ledninger med kontakter inni servoene

    - lodder man sammen ledningen med en "ende" fra molex kontakten eller hvordan gjør man det?

    - kan man kjøpe en ny og ubrukt molex kontakt å stikke/presse inn ledningene så sitter de der?

    - kan man kjøpe løse molex/ JR kontakter og hvordan fester man ledningene inni kontaktene?

    - skal man klippe ledningene så korte som mulig for å spare mest mulig gram?

    - må jeg kjøpe nye servoer MED molex kontakter?

    - Og hvordan gjør jeg det med ledningene fra motor'n? Hvor kjøper jeg kontakter for å klemme på? Er bare ledningene som er avisolerte?

    Beklager om jeg stiller teite spørsmål, er helt grønn.
    Takker for svar

  • #2
    Det finnes overganger, men det enkleste er å kjøpe en mottaker med JR kontakt. Og hvis verken motor eller regulator har kontakter kan du bare lodde ledningene sammen. Skulle motoren gå feil vei så må du bytte om to av ledningene.

    Comment


    • #3
      Jo, men trodde hvert gram telte på et slikt fly? Trodde det var viktig å holde det lettest mulig?

      Hva med ledningene fra motoren, skal de loddes i hop eller skal man "klemme" på kontakter ?

      Comment

      Working...
      X